پیام آذری

آخرين مطالب

عرضه یک گوشی اندرویدی توسط بنیانگذار وان پلاس علمي

عرضه یک گوشی اندرویدی توسط بنیانگذار وان پلاس
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ترنجی / وان پلاس از جمله شرکت‌هایی است که همواره شگفتی‌های خاصی به همراه داشته است. از ابتدای حضور این برند در بازار، به محصولات این شرکت لقب قاتلین پرچمدارها اعطا می‌کردند. پس از آن نیز با عرضه گوشی‌های هوشمندی با مشخصات فوق‌العاده و قیمت پایین، این شرکت سر زبان‌ها افتاد. به تازگی خبری مبنی بر عرضه یک گوشی اندرویدی توسط شرکت بنیانگذار وان پلاس یعنی Nothing منتشر شده است.
خبرهایی درباره عرضه یک گوشی اندرویدی توسط بنیانگذار وان پلاس
چند مدت پیش بود که بنیانگذار OnePlus کارل پی (Carl Pei) اعلام کرد که در حال توسعه یک برند جدید به نام Nothing است. کاربران وقتی که متوجه شدند اولین دستگاه این شرکت به جای یک گوشی جدید، یک جفت هدفون استریو بی‌سیم است، بسیار نا امید و ناراحت شدند. این هدفون جدید دارای قابلیت حذف نویز فعال بود. همچنین هدفون مذکور، قابلیتی به نام حالت شفاف‌ را نیز در خود جای داده بود. این قابلیت برای به شنیدن آنچه که در اطراف شما اتفاق می‌افتاد کاربرد داشت. از سوی دیگر این هدفون مجهز به شارژر بی سیم نیز بود. نکته جالب ماجرا آن است که قیمت این گجت فقط 99 دلار است.
حالا شایعاتی نیز از سوی شخصی به نام موکول شارما (Mukul Sharma) درباره محصول بعدی این شرکت منتشر شده است. در این خبر آمده است که گویا کارل پی، بنیانگذار OnePlus چنان هم بیکار ننشسته است. زیرا هم‌اکنون بر روی طراحی و توسعه یک گوشی هوشمند جدید کار می‌کند. این محصول قرار است که اوایل سال آینده معرفی شود. با این وجود، قرار است ابتدا این شرکت یک پاوربانک معرفی کند. شاید این نظر ما باشد اما هیچ شرکتی معمولا چنین کاری انجام نمی‌دهد. بلکه باید ابتدا گوشی هوشمندی را معرفی کند. سپس به سراغ پاوربانک و هدفون‌های استریو بی سیم رفته و آن‌ها را معرفی کند.
برند Nothing ممکن است یک گوشی هوشمند اندرویدی در آستانه معرفی داشته باشد…!
اخیراً Nothing اعلام کرده است که با شرکت آمریکایی کوالکام در خط تولید چیپست‌های اسنپدراگون همکاری می‌کند. هدف این شرکت آن است که فناوری مورد نیاز برای محصولات آینده خودرا تأمین کند. کاملا مشخص و واضح است که این قضیه مرتبط با معرفی یک گوشی هوشمند جدید از این شرکت است. در صورتی که گوشی هوشمند برند Nothing در حال طراحی و توسعه باشد. اطلاعاتی درباره آن می‌داینم. مثلا اینکه می‌دانیم که کدام شرکت قر است تراشه این دستگاه‌ها را تامین کند. اگر به یاد داشته باشید، مدتی پیش بود که شرکت Nothing، اقدام به خرید شرکت و نام تجاری اندی رابین (Andy Rubin) کرد. اندری رابین در 17 آگوست سال 2017 اقدام به معرفی و عرضه یک گوشی هوشمند به نام اسنشال فون (Essential Phone) کرد.
این نام تجاری جدید می‌تواند در نهایت به عرضه یک گوشی جدید به نام Essentially Nothing یا Nothing Essential منجر شود. همچنین از مدت‌ها پیش گمانه‌ زنی‌هایی مبنی بر تمایل کارل پی برای در اختیار گرفتن کتابخانه ثبت اختراع اسنشال وجود داشت. کتابخانه ثبت اختراع اسنشال، شامل IP مربوط به دستورالعمل‌های صوتی جهت تنظیم صدا و راه‌اندازی سیستم خانگی می‌باشد.
هنوز اطلاعات خاصی درباره این محصول در دسترس نیست
در صورت وجود اطلاعات یا مشخصاتی از این دستگاه، مایل بودیم همه چیز را در مورد این گوشی جدید شایعه شده بگوییم. مواردی از جمله مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ و محدوده در دسترس بودن آن. اما تا به این جا، هنوز اطلاعات موثقی درباره این دستگاه منتشر نشده است. با این وجود، هماطنور که می‌دانید، کارل پی اقدام به ایجاد برندی کرد که میلیون‌ها نفر آن را می شناسند و عاشق آن هستند. بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که اگر تصور کنیم او می‌تواند دوباره همین کار را انجام دهد. قطعا در اینجا با یک مسئله مهم روبرو می شویم. اگر شرکت Nothing قصد داشته باشد تا تلفن هوشمند جدیدی را عرضه کند، این شرکت بی شک از خریداران می‌خواهد که ابتدا آن را پیش خرید کنند.
قاعدتا ثبت تقاضای خریداران برای خرید گوشی‌های جدید Nothing راه حلی عالی برای مطابقت تقاضا و عرضه بایکدیگر است. به این دلیل که منابع مالی اضافه برای ساخت گوشی‌هایی که خریداری نمی‌شوند خرج نمی‌شود. این سیستم توسط وان پلاس تا زمانی که وان پلاس 3 را منتشر کرد، مورد استفاده قرار می‌گرفت. وب سایت خبری phonearena می‌گوید که این شرکت در آن زمان، دارای ثبات و استحکام بسیار بیشتری بود و پیش خریدها دیگر ضروری نبودند.
کدام گوشی اولین دستگاهی بود که به داشتن ناچ افتخار می‌کرد؟
به صورت کلی انتظار نمی‌رود که کارل پای و Nothing بخواهند همان کاری که وان پلاس در اوایل ظهور خود کرد را دوباره انجام دهند. بنابراین اولین گوشی برند Nothing ممکن است همانند اولین گوشی وان پلاس، لقب “قاتل پرچمدار” را یدک نکشد. زیرا وان پلاس از همان ابتدا محصولات خود را به شکل مناسبی برندسازی کرده بود. یکی از مسائلی که می‌توانیم به وضوح شاهد آن باشیم همین موضوع است. یعنی این که انتظارات بسیار بالایی از اولین گوشی برند Nothing وجود دارد. دقیقا مشابه انتظاراتی که از اسنشال فون داشتیم. پس این شرکت باید با این مسئله کنار بیاید. به هرحال، اندی رابین به عنوان پدر اندروید در میان کل کاربران جهان شناخته شده است. پس انتظار می‌رود که این عناوین و القاب، در دید طرفداران این شرکت، رنگ حقیقت به خود بگیرند. یعنی اینکه لیاقت و شایستگی خود را به همه نشان دهند.
ویژگی‌های Essential Phone در مقابل Nothing Phone
از برخی جهات، اسنشال فون در دست تکان نمی‌خورد و از چیزی از اعتبارش را از دست نمی‌داد. این گوشی دارای حاشیه‌های کوچک و شکافی بود که به آن اجازه می‌داد تا از صفحه نمایش Edge یا لبه‌دار استفاده کند. برخی افراد ممکن است به شما بگویند که اسنشال فون اولین گوشی دارای ناچ بود. اما این افتخار در واقع به گوشی Sharp Aquos S2 تعلق دارد. نسل دوم گوشی‌های سری Aquos شرکت شارپ در 14 آگوست سال 2017 میلادی عرضه شد. در حالی که Essential Phone سه روز بعد راه اندازی شد.
نکته جالب ماجرا اینجاست که وقتی در سال 2018 نظرسنجی‌هایی انجام شد، 63.7 درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که Essential Phone اولین گوشی دارای بریدگی بود. این در حالی بود که بیش از 24 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، به درستی Sharp Aquos S2 را انتخاب کرده بودند. 6.93 درصد نیز به آیفون X اپل رای دادند. آیفون X اپل در واقع اولین گوشی مجهز به iOS بود که از بریدگی نمایش برخوردار بود. شاید تا سال آینده آیفون 14 پرو مکس دیگری دارای چنین بریدگی‌هایی نباشد. زیرا به احتمال بسیار زیاد، اپل ناچ را با یک سوراخ دوربین بر روی صفحه نمایش این دستگاه جایگزین خواهد کرد.
نظر شما کاربران عزیز در این مورد چیست؟ به نظر شما گوشی هوشمند Nothing می‌تواند یک گوشی خاص و فوق‌العاده باشد؟ به نظر شما Nothing برای اولین گوشی هوشمند خود باید روی چه معیارها یا فاکتورهایی تمرکز کند؟

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/435890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامانه یکپارچه، بازنده پرهیاهو؟

مردم قدرت خرید خودروی صفر ندارند

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو تغییر کرد

منتظر خودروهای وارداتی نباشید/ وعده کاهش قیمت خودرو اشتباه بود

برگزاری دور جدید مزایده خودروهای خارجی رسوبی

وزیر صمت : واردات خودرو به طور قطع انجام می‌شود/ تایید شرایط دو شرکت برای واردات خودرو

پیشنهادهای قیمتی خودروسازان به صمت رسید/ اصلاح قیمت خودرو قطعی شد

پژو پارس رکورددار خرید شد/ ثبت نام حدود 3 میلیون نفر برای خرید 10 هزار خودرو

اعلام اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی | قیمت‌های پیشنهادی مشخص شد

مذاکره برای واگذاری خودروسازان در مراحل پایانی/ خروج تارا از گردونه قرعه‌کشی، به‌زودی

2 شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو

قیمتها در بازار خودرو همچنان صعودی؛ تعداد مشتری همچنان نزولی است

زمان دور دوم مزایده خودروهای خارجی اعلام شد

صدرایی: کاهش 20 درصدی قیمت خودرو تنها یک ادعا است/ شرکت‌های خودروسازی تمایلی برای حذف قرعه‌کشی ندارند

برداشتن قیمت‌های دستوری خودرو به 2 شرط

ضرب‌الاجل جدید واردات خودرو

واردات خودرو ظرف دو هفته آینده انجام می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: واردات خودرو به این زودی‌ها بعید است

دور دوم مزایده خودروهای خارجی فردا آغاز می‌شود

واردات خودرو با یوآن؟

خبر مهم وزیر صنعت برای بازار خودرو/ مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد؟

منتظر نباشید؛ فعلا خودروهای وارداتی نمی‌آید/ جاده‌سازی برای ورود خودرو‌های چینی؟

عقبگرد خودرویی در خصوصی‌سازی

نتایج مزایده دوم خودروهای خارجی فردا اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت صمت: آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و تصویب شد/ ثبت سفارش خودرو، به‌زودی

تمرین آزادسازی قیمت خودرو

60هزار برنده در مقابل 85 میلیون بازنده؟

تولید ولوو موقتا متوقف شد

جاده سرگردانی واردات خودرو

90 هزار خودرو تا پایان سال وارد می‌شود/ خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی در راه ایران

واردات خودرو رسما کلید خورد

فروش 10 محصول ایران خودرو آغاز شد

آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات ایران خودرو از امروز به مدت 4 روز (+جدول و جزئیات)

یک مسئول: قیمت گندم و برنج سه برابر شد، چرا خودرو گران نشود؟!/ 8 فرمان خودرویی رئیسی که اجرا نشد

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ ثبت سفارش نخستین خودروهای

واردات خودرو از کدام برندها؟

قیمت تیبا و ساینا 2 برابر می‌شود؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: دستورالعمل واردات خودرو به خودرو‌های چینی منتهی خواهد شد

اسامی خودرو‌های در محدوده 10 هزار یورو برای واردات اعلام شد

آغاز فروش فوری محولات سایپا از 11 آبان 1401 (+جزئیات ، قیمت و جدول فروش)

از برندهای اول دنیا چه خودروهایی وارد می‌ شوند؟ | پرونده ورود خودروهای اروپایی بسته شد

ویراژ خودروهای ممنوعه

رانت میلیاردی خودروی دیزلی

اعتراض انجمن واردکنندگان خودرو به رویه واردات

سهم مشتریان عادی از فروش خودروسازان چقدر است؟

واردات خودرو در دست‌انداز مجوزها/ ورود خودروها طی 2 ماه آینده بعید است

پنج تهدید «نسخه دولتی» واردات خودرو | تجربه «مورانو» تکرار می‌شود؟

خودروهای اقتصادی با قیمت میلیاردی!/ اقتصادی‌ها لوکس می‌شوند؟

قیمت خودرو سه‌نرخی می‌شود

واردات خودروهای فرانسوی به ایران ممنوع شد