پیام آذری

آخرين مطالب

فناوری‌های AR و VR برای فروشندگان و مشتریان چه کاربردهایی دارند؟ علمي

فناوری‌های AR و VR برای فروشندگان و مشتریان چه کاربردهایی دارند؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - باشگاه خبرنگاران / فناوری AR و VR به فروشندگان کمک می‌کند تا تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشند.
طبق بررسی‌های دانشمندان با همه گیری ویروس کرونا، بیشتر کاربران از فناوری AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند و درصدد برآمدند تا برخی از مشکلات زندگی خود را با کمک این دو فناوری کاهش دهند.
فناوری AR و VR امکان آموزش گام به گام از تعاملات اجتماعی در بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی گرفته تا تجربه‌های خرید آنلاین پیشرفته را در محل‌های مختلف برای بسیاری از کاربران فراهم کرده است.
گفته شده این دو فناوری، از بسیاری جهات به عنوان راه نجات بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش تعامل با مشتری عمل کرده‌اند. اما دقیقاً چگونه این صنعت میلیاردی بر نحوه تعامل یک برند با مشتریان خود تأثیر گذاشته است؟ بیایید نگاهی به سناریو‌های مختلف بیندازیم که راه حل‌های بسیار ارزشمندی را ا ارائه می‌دهند.
کمک فناوری AR و VR به کارابران 
افزایش آگاهی از ویژند (برند)
هنگام خرید، بیشتر مشتریان به دنبال اصالت برند و تعامل با فروشنده‌ها هستند. در همین راستا فناوری AR و VR به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دامنه اطلاعات خود را گسترش داده و پیام‌های ارزشمند در اختیار دیگران قرار دهند. برای مثال، شرکت‌های بزرگ از این دو فناوری استفاده می‌کنند تا اطلاعات کامل را در اختیار مشتریان قرار داده و محصول خود را بفروشند. همچنین این دو فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تعهد خود را به کاربران نشان دهند.

پیام آذری


تجربه آزمایشی با AR و VR
طبق مطالعه‌ای که توسط Alert Technologies انجام شده، برند‌ها می‌توانند 67 درصد از کاربران را هنگامی که به اتاق‌ها یا فضا‌های آزمایشی AR و VR می‌روند، با مهارت‌های لازم خود به مشتری تبدیل کرده تا محصول یا خدمات را متناسب با نیاز‌های خود خریداری کنند.
برند‌ها می‌توانند از فناوری‌های مجازی برای کمک به رفع هرگونه ابهام و تردید به شیوه‌ای جذاب استفاده کنند. یکی از نمونه‌ها Supra Boats با برنامه AR و پیکربندی وب است که به خریدار اجازه می‌دهد تا از طریق یک تور گام به گام در یک محیط بدون استرس، درباره ویژگی‌های محصول اطلاعات کسب کرده و محصول خود را مستقیماً به فروشگاه مورد نظر سفارش داده و خریداری کنند.

پیام آذری


ساده کردن خرید
برداشتن حدس و گمان از تناسب یک محصول برای نیاز‌های مصرف کننده تنها یک قدم برای نزدیکتر کردن آن‌ها به تکمیل خرید است. در نهایت، برند‌ها می‌توانند به دنبال راه حل‌هایی باشند تا به راحتی این خریداران را برای خرید واقعی محصول یا خدمات ترغیب کنند.
بسیاری از برند‌های بزرگ فناوری با کمک قابلیت واقعیت افزوده و مجازی اطلاعات مورد نظر محصول را به کاربران ارائه می‌دهد و باعث فروش محصولات خود و کمک به فرایند خرید مشتریان می‌شوند. در این مرحله، برنامه از دوربین تلفن برای اسکن منطقه استفاده می‌کند و سپس آن را با محصول مورد نظر کاربر با تمام ویژگی‌های قابل تنظیم خود پوشش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که با آن مطابقت دارد.
انتظارات کاربر
براساس گزارش‌ها، این دو فناوری به کاربران اجازه می‌دهند، در یک تور مجازی محصول شرکت کنند تا به درک کاربرد و به حداکثر رساندن هر یک از ویژگی‌های اضافه شده کمک کنند. این امر به طرز چشمگیری ارزش برند را برای مشتریان افزایش می‌دهد، به طوری که آن‌ها احساس راحتی می‌کنند که با تردید بسیار کمتری خرید کنند.
پشتیبانی از مشتری پیشرفته
همانطور که بازار خرده‌فروشی همچنان رقابتی‌تر می‌شود، مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت مارک‌ها و کسب‌وکار‌هایی جذب می‌شوند که ارزش بیشتری نسبت به خریدشان ارائه می‌دهند و مشتریان از پشتیبانی و خدمات بهتر بهره می‌برند. طبق گفته مایکروسافت، 90 درصد از آمریکایی‌ها خدمات مشتری را به عنوان عاملی تعیین‌کننده در انجام یا عدم تجارت با یک برند ارزیابی می‌کنند. گفته شده حدود 58 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی اظهار می‌کنند که به احتمال زیاد شرکت‌ها را به دلیل ضعیف بودن تغییر می‌دهند.

پیام آذری


براساس گزارش‌ها، این اعداد نشان دهنده یک فرصت بزرگ برای کسب و کار‌ها بیشتر در مرحله پس از خرید است. AR و VR به ارائه پشتیبانی عملی برای مشتریان کمک می‌کنند و به طور موثر با لمس یک دکمه مشکل را برطرف می‌کنند. بی‌درنگ بودن فناوری مجازی برای پاسخگویی به درخواست‌های خاص و ارائه اطلاعات و دستورالعمل‌های عمیق، تعامل و رضایت مشتری را از خدمات ارائه‌شده توسط برند افزایش می‌دهد؛ و این به احتمال زیاد می‌تواند خریدار مذکور را به مشتری مکرر تبدیل کند.

پیام آذری


شایان ذکر است که استفاده از AR و VR به کسب‌وکار‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه مشتری خود را از طریق قدرت شخصی‌سازی گسترش و ارتقا دهند. بینش‌های عملی جمع‌آوری‌شده در طول سفر مشتری، امکان ایجاد روابط قوی و معنادار با مخاطبان هدف را به روش‌هایی که ممکن است استراتژی‌های بازاریابی سنتی یا آنلاین فاقد آن باشند، ارائه می‌دهد. در مقابل، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به عنوان راه نجات بسیاری از کسب‌وکار‌ها عمل می‌کنند تا در صنایع خود رقابتی باقی بمانند و بر روی انعطاف‌پذیری برای هر رویداد آینده بسازند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/479274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساز بیوا : راوی قصه های سرزمین آفتاب

خرید فرش ماشینی 700 شانه کاشان

خرید فرش کرم کاشان از قالی کاشان

گذشته تاریخی هنر قالیبافی ایران در عهد مفرغ

نکات مهم برای انتخاب صحیح ابعاد و سایز فرش ماشینی کاشان

فرش دستباف طرح ماهی: زیبایی هنر دستبافت ایران

ویژگی‌ها و اسرار بافت فرش روستایی

بررسی انواع فرش بر اساس شیوه‌های بافت

هنر سوخت روی چرم: از داغ‌گذاری تا زیباسازی

جلوه هنری ایرانی: اشرفی دوزی یا سکه دوزی

صنایع دستی بروجرد: نمایی از هنر و ابتکار مردمان این سرزمین

گراف دوزی: زیبایی‌های بافت هنری در دستان هنرمندان

هنر شماره دوزی: زیبایی و دقت در دوخت

صدف دوزی؛ کاربردها و مراحل دوخت

دنیای درخشان مخمل دوزی: نقش زدن بر تار و پود لطافت

27 رجب؛ مصادف با مبعث رسول اکرم(ص)

چگونه روز جهانی نوتلا را به سبک خود جشن بگیریم؟

15 شعبان ؛ مصادف با ولادت حضرت مهدی (عج)

روز وکیل

نگاهی به اهمیت و اهداف روز امور تربیتی

21 رمضان ؛ شهادت حضرت علی (ع)

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

زندگینامه عین‌القضات همدانی

بیوگرافی فرامرز اصلانی + عکس فرامرز اصلانی و همسرش

بازتاب تاریخ و فرهنگ ایران در شاهکارهای عثمان مختاری

بیوگرافی احسان قربان زاده

زندگینامه بدرالدین قوامی رازی و آثارش

بیوگرافی محمدرضا احمدی + حواشی و چالش‌های این مجری

بیوگرافی و آثار موسیقی کوروش یغمایی/ ماجرای ترند شدن آهنگ او در باشگاه های فوتبال اروپایی

متن مولودی مبعث رسول اکرم

نمونه هایی از اشعار عاشقانه هوشنگ ابتهاج

متن مولودی نیمه شعبان

متن نوحه ترکی حضرت ابوالفضل (ع)

اشعار شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

متن نوحه شهادت حضرت علی (ع)

اشعار فریدون مشیری | زیباترین و برجسته ترین شعرهای فریدون مشیری

قیمت جدید محصولات ایران خودرو در سال 1402 رسما ابلاغ شد (+ جدول)

انتقاد شدید از «بی‌برنامگی و بلبشوی» بازار خودرو؛ حضرات تصمیمی نگیرند و دخالتی نکنند بهتر است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران: قیمت خودرو در 4 سال اخیر 1700 درصد افزایش یافته / قیمت کارخانه هم 850 درصد بیشتر شده

نماینده مجلس: هر سه ماه یک بار خودرو را گران می کنند و کسی هم پاسخگو نیست

تعرفه واردات خودرو مشخص شد

دستور بانک مرکزی به شبکه بانکی برای رفع مسدودی حساب‌های وکالتی خودرو

افزایش قیمت خودرو فعلا مشمول مبلغ باقیمانده خودرو‌های پیش‌فروش شده است

قیمت جدید محصولات سایپا در سال 1402 رسما ابلاغ شد (+ جدول)

وزیر صمت: دیروز از مراجع حاکمیتی مصوبه‌ای گرفتیم که مانع واردات خودرو را برطرف می‌کند

احتمال فروش قسطی خودرو از میانه سال

کمبود خودروی صفر در بازار/ عرضه زیاد نشود قیمت خودرو رکورد می زند

شورای رقابت: پیش‌پرداخت خودروهای فروخته‌شده خودروسازان مشمول تورم نیست، اما باقی مانده پول مشمول می شود

از کره جنوبی پول خودمان را نمی‌توانیم بگیریم چگونه ماشین بیاوریم؟

اولویت‌بندی تحویل خودروهای داخلی مشخص شد/ متقاضیان از امروز به سامانه مراجعه کنند