پیام آذری

آخرين مطالب

با 8 روش حل مشکل لگ دوربین اندروید آشنا شوید علمي

با 8 روش حل مشکل لگ دوربین اندروید آشنا شوید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مجله دیجی کالا / در این مقاله قصد داریم 8 روش برتر و کاربردی حل مشکل لگ زدن اپلیکیشن دوربین در گوشی‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مشکلات ایجاد شده در بخش دوربین را به راحتی مرتفع کرده و از همه‌ی قابلیت‌های آن بدون هیچ مشکلی بهره ببرید. بنابراین اگر از کاربران سیستم‌عامل اندروید هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
این روزها دوربین در گوشی‌های هوشمند جایگاه ویژه‌ای بین کاربران پیدا کرده و کیفیت تصویربرداری آن به یکی از مقوله‌های مهم هنگام خرید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. در گذشته سادگی و کوچک بودن اندازه‌ی دوربین‌ گوشی‌ها، دلایلی برای ضعیف بودن و ناکارآمدی آن‌ها به شمار می‌رفت. اما امروزه دیگر این طور نیست و در مقوله‌ی کیفیت و وضوح عکس‌برداری رقابت سختی بین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند وجود دارد تا گوشی‌های خود را با سیستم دوربین قوی‌تر در اختیار کاربران قرار دهند.
با این حال حتی اگر از قوی‌ترین سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز بهره می‌برید، ممکن است گاهی اوقات در هنگام استفاده از اپلیکیشن دوربین با لگ و باگ‌های متعددی روبرو شده باشید که موجب اختلال در عملکرد این اپلیکیشن شود و در نتیجه نتوانید به راحتی از قابلیت‌های عکاسی دوربین گوشی هوشمندتان استفاده کنید. 8 راهکاری که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، کمک خواهد کرد تا مشکلاتی از این قبیل را به آسانی برطرف کرده و نگرانی از این بابت نداشته باشید.
1. اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را ببندید
سیستم‌عامل اندروید به این ویژگی معروف است هنگامی که شما پس از استفاده از اپلیکیشنی آن را می‌بندید، این اپلیکیشن در پس‌زمینه در حال انجام فعالیت است و علاوه بر مصرف منابع انرژی گوشیتان نظیر شارژ باتری و حافظه‌ی رم، موجب کندی عملکرد کلی سیستم‌عامل اندروید نیز خواهد شد. همچنین این امر می‌تواند عملکرد صحیح و روان سایر اپلیکیشن‌ها را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد و اپ دوربین نیز از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از اجرای اپ دوربین گوشی، حتماً اپلیکیشن‌هایی که اخیراً از آن‌ها استفاده کردید را ببندید.

پیام آذری


برای انجام این کار روی صفحه‌ی اصلی گوشی به سمت بالا سوایپ‌ کنید و یا روی گزینه‌ی Recents برای باز کردن منوی مالتی‌تسکینگ ضربه بزنید. سپس برای بستن اپلیکیشن‌های اخیر روی گزینه‌ی Close all کلیک کنید. با این کار همه‌ی اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه بسته خواهند شد. در نهایت می‌توانید از اپلیکیشن دوربین بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
2. تنظیمات دوربین را بهینه‌سازی کنید
اپلیکیشن دوربین گوشی‌‌های هوشمند اندرویدی از قابلیت‌ها و ترفتند‌های بسیار کاربردی بهره می‌برد که طبیعتاً کاربران از همه‌ی آن‌ها استفاده نمی‌کنند. غیرفعال کردن برخی از این قابلیت‌ها به خصوص اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی هستید، می‌تواند در افزایش سرعت و عملکرد این اپلیکیشن بسیار موثر واقع شود. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: اپلیکیشن دوربین گوشی هوشمند خود را باز کرده و روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

پیام آذری


گام دوم: قابلیت‌هایی نظیر Scene optimizer ،Scan QR codes، و Location tags را غیرفعال کنید.

پیام آذری

گام سوم: در مرحله‌ی بعدی وارد بخش Picture formats شوید و گزینه‌ی RAW copies را غیرفعال کنید. بعد از انجام دادن این مراحل اپ دوربین خود را یک بار ببندید و سپس از آن استفاده کنید تا تأثیر غیرفعال‌سازی این قابلیت‌ها را ببینید.

پیام آذری


3. حافظه‌ی داخلی گوشی خود را خالی کنید
اگر حافظه‌ی داخلی گوشی هوشمند شما پر است، ممکن است اپلیکیشن دوربین هنگام ذخیره عکس و فیلم‌ها با مشکلات جدی روبرو شود و همین مقوله سرعت عملکرد دوربین را دچار اختلال خواهد کرد. گوگل در رابطه با این موضوع به کاربران توصیه می‌کند که حداقل 10 درصد حافظه‌ی گوشی هوشمندتان را خالی نگه دارید تا اپلیکیشن دوربین هنگام عکس‌برداری دچار لگ و باگ نشود. برای خالی کردن حافظه‌ی داخلی گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شده و گزینه‌ی Battery and device care را برای بررسی حافظه‌ی داخلی انتخاب کنید.

پیام آذری


گام دوم: در این بخش می‌توانید حافظه‌ی داخلی گوشی را مدیریت کنید. برای مثال می‌توانید با حذف فایل‌های با حجم زیاد و یا حذف اپلیکیشن‌های غیر ضروری نسبت به خالی کردن حافظه‌ی گوشیتان اقدام نمایید. اگر برخی فایل‌های پرحجم برای شما اهمیت زیادی دارند و نمی‌خواهید آن‌ها را پاک کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را به فضای ابری گوشیتان آپلود کرده یا به کارت حافظه‌ میکرو SD منتقل کنید.
4. حالت ذخیره نیرو را غیرفعال کنید
همه‌ی گوشی‌های هوشمند از قابلیتی به نام POWER SAVER یا حالت ذخیره نیرو بهره می‌برند. زمانی که قابلیت ذخیره نیرو را فعال می‌کنید، به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیوایس شما شروع به کاهش مصرف باتری می‌کند و کارایی و عملکرد آن را برای مصرف انرژی کمتر کاهش می‌دهد. بنابراین طبیعی است که سرعت آن تا حدودی کم خواهد شد، اما مدت زمان بیشتری روشن خواهد ماند. علاوه بر این‌ها، در بخش سخت‌افزاری عملکرد پردازنده‌ی گوشی هوشمند شما نیز محدود می‌شود. در نتیجه این احتمال وجود دارد که در هنگام استفاده از اپلیکیشن دوربین با لگ و باگ زیادی مواجه شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که اگر نیازی به حالت ذخیره‌ نیرو ندارید، آن را غیرفعال کنید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شده و گزینه‌ی Battery and device care را انتخاب کنید.

پیام آذری


گام دوم: به بخش Battery رفته و گزینه‌ی Power saving را غیرفعال کنید. به همین راحتی با غیرفعال‌سازی این قابلیت می‌توانید بدون ایجاد لگ و باگ از قابلیت‌های مختلف اپلیکیشن دوربین گوشی خود بهره ببرید.

پیام آذری


5. سرعت پردازش گوشی خود را تغییر دهید ( مخصوص گوشی‌های سامسونگ)
اگر اپ دوربین گوشی هوشمند سامسونگ شما سرعت کمی دارد و یا با لگ و باگ‌های زیادی همراه است، شما می‌توانید سرعت پردازش گوشی خود را تغییر داده تا عملکرد آن بهتر از قبل شود. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شده و گزینه‌ی Battery and device care را انتخاب کنید.

پیام آذری


گام دوم: وارد بخش Battery شده و سپس گزینه‌ی More battery settings را انتخاب کنید.

پیام آذری


گام سوم: در این بخش به دنبال گزینه‌ی Processing باشید و سپس از لیست نشان داده شده‌ آن را روی گزینه‌ی High تنظیم نمایید. همچنین اگر تنظیمات این بخش گوشی شما گزینه‌ی High نداشت، می‌توانید آن را روی گزینه‌ی Maximum تنظیم کنید. باید اشاره کنیم که این قابلیت ممکن است دمای گوشی را افزایش دهد و یا شارژ باتری آن را زودتر از حالت عادی خالی کند.

پیام آذری


6. حافظه‌ی کش اپلیکیشن دوربین را پاک کنید
همانند همه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی، اپ دوربین نیز از حافظه‌ی کش استفاده می‌کند. می‌توان گفت حافظه‌ی کش محل قرارگیری یک سری فایل‌های اجرایی اپلیکیشن‌های گوشی است که وظیفه‌ی بهبود سرعت و عملکرد اجرای آن‌ها را برعهده دارد. با انباشته شدن این فایل‌ها، نه تنها ممکن است در عملکرد آن اپلیکیشن اختلال ایجاد شود، بلکه می‌تواند روی سرعت و عملکرد کلی گوشی هوشمند شما نیز تاثیرگذار باشد. بنابراین بهتر است که گاهی اوقات حافظه‌ی کش اپلیکیشن دوربین گوشی را پاک کنید تا سرعت و عملکرد آن هنگام استفاده بهبود یابد. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: روی آیکون اپلیکیشن دوربین چند لحظه فشار دهید و سپس روی آیکون «i» از منوی ایجاد شده ضربه بزنید.

پیام آذری


گام دوم: در منوی نشان داده شده روی گزینه‌ی Storage ضربه بزنید و در آن بخش روی گزینه‌ی Clear cache کلیک کنید.

پیام آذری


گام سوم: پس از انجام این کار و پاک شدن حافظه‌ی کش اپلیکیشن دوربین، آن را ری‌استارت کرده و شاهد تأثیرگذاری این روش باشید.
7. تنظیمات اپلیکیشن دوربین را ریست کنید
اگر معمولاً تنظیمات اپ دوربین را زیاد تغییر می‌دهید، ممکن است برخی از قابلیت‌های غیرضروری آن را بدون اطلاع فعال کرده باشید. این قابلیت‌ها ممکن است روی عملکرد و سرعت اپلیکیشن دوربین گوشی شما تاثیرگذار باشند، بنابراین بهتر است با دنبال کردن مراحلی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، نسبت به ریست کردن همه‌ی تنظیمات دوربین گوشی اقدام نمایید:
گام اول: اپ دوربین گوشی هوشمند خود را باز کرده و روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات دوربین شوید.

پیام آذری


گام دوم: در این بخش به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه‌ی Reset را بزنید.

پیام آذری


8. سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روزرسانی کنید

پیام آذری


سیستم‌عامل‌ قدیمی گوشی‌ها با لگ و باگ‌هایی که ایجاد می‌کنند، تجربه‌ی کاربری شما را به راحتی مختل خواهند کرد. دلیل اصلی آپدیت‌ گوشی نیز، بهبود و افزایش عملکرد کلی سیستم‌عامل اندروید است. به‌روزرسانی‌هایی که در گوشی هوشمند خود نصب می‌کنید با ایجاد تغییراتی در سیستم‌عامل اندروید، لگ و باگ‌هایی که به احتمال زیاد قابل نفوذ هکرها هستند را مرتفع می‌سازند و روی عملکرد کلی اپلیکیشن‌ها نیز تأثیر مثبتی خواهند گذاشت. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر از گاهی به‌روزرسانی گوشی هوشمند خود را مورد بررسی قرار داده و آن را آپدیت کنید.
برای انجام دادن این کار وارد بخش تنظیمات گوشی شده و به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ی Software update را ببینید. سپس در منوی نشان داده شده، گزینه‌ی Download and Install رو انتخاب کرده تا سیستم، وضعیت آپدیت گوشی را بررسی کند و در صورت وجود به‌روزرسانی آن را برای نصب در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر شما از کاربران نسخه‌ی بتای اندروید هستید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر به نسخه‌های پایدار قبلی اندروید برگردید.

پیام آذری


گوشی‌های هوشمند امروزی به بهترین سیستم‌های دوربین مجهز هستند. با این حال اگر نرم‌افزار آن‌ها به درستی اجرا نشود، کاربران نمی‌توانند از قابلیت‌های بسیار زیاد آن‌ها بهره‌مند شوند. در این مقاله به بررسی و معرفی 8 روش برتر برای حل مشکل لگ و باگ اپلیکیشن دوربین گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرداختیم و سعی کردیم هر روش را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم تا با جمع‌بندی این مقاله بتوانید از روش‌های کاربردی معرفی شده جهت بهبود عملکرد اپ دوربین گوشی هوشمند اندرویدی خود بهره ببرید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/480357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واردات خودرو با یوآن؟

خبر مهم وزیر صنعت برای بازار خودرو/ مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد؟

منتظر نباشید؛ فعلا خودروهای وارداتی نمی‌آید/ جاده‌سازی برای ورود خودرو‌های چینی؟

عقبگرد خودرویی در خصوصی‌سازی

نتایج مزایده دوم خودروهای خارجی فردا اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت صمت: آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و تصویب شد/ ثبت سفارش خودرو، به‌زودی

تمرین آزادسازی قیمت خودرو

60هزار برنده در مقابل 85 میلیون بازنده؟

تولید ولوو موقتا متوقف شد

جاده سرگردانی واردات خودرو

90 هزار خودرو تا پایان سال وارد می‌شود/ خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی در راه ایران

واردات خودرو رسما کلید خورد

فروش 10 محصول ایران خودرو آغاز شد

آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات ایران خودرو از امروز به مدت 4 روز (+جدول و جزئیات)

یک مسئول: قیمت گندم و برنج سه برابر شد، چرا خودرو گران نشود؟!/ 8 فرمان خودرویی رئیسی که اجرا نشد

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ ثبت سفارش نخستین خودروهای

واردات خودرو از کدام برندها؟

قیمت تیبا و ساینا 2 برابر می‌شود؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: دستورالعمل واردات خودرو به خودرو‌های چینی منتهی خواهد شد

اسامی خودرو‌های در محدوده 10 هزار یورو برای واردات اعلام شد

آغاز فروش فوری محولات سایپا از 11 آبان 1401 (+جزئیات ، قیمت و جدول فروش)

از برندهای اول دنیا چه خودروهایی وارد می‌ شوند؟ | پرونده ورود خودروهای اروپایی بسته شد

ویراژ خودروهای ممنوعه

رانت میلیاردی خودروی دیزلی

اعتراض انجمن واردکنندگان خودرو به رویه واردات

سهم مشتریان عادی از فروش خودروسازان چقدر است؟

واردات خودرو در دست‌انداز مجوزها/ ورود خودروها طی 2 ماه آینده بعید است

پنج تهدید «نسخه دولتی» واردات خودرو | تجربه «مورانو» تکرار می‌شود؟

خودروهای اقتصادی با قیمت میلیاردی!/ اقتصادی‌ها لوکس می‌شوند؟

قیمت خودرو سه‌نرخی می‌شود

واردات خودروهای فرانسوی به ایران ممنوع شد

تحریم واردات خودروی فرانسوی به ایران، بازار خود را با مشکل روبرو می کند؟

تحریم خودروسازان فرانسوی؛ پاس گل وزارت صمت به چینی‌ها

تکلیف وزارت صمت با خودش مشخص نیست

ایرانی‌ها رنگ کدام خودروهای خارجی را نخواهند دید؟

ادامه ریزش برندهای وارداتی خودرو؟

پیشنهاد عجیب یک خودروساز مطرح | به این دلیل اتومبیل نو نخرید!

بخشنامه جدید مالیاتی برای لوکس سواران | نحوه رسیدگی به اعتراض مالکان اعلام شد

آدرس غلط از رانت خودرویی

واردات این 6 خودرو به ایران استارت خورد | جایگزین رنو مشخص شد

عکس| عجیب و باورنکردنی؛ وقتی پراید هم قیمت یک دوچرخه بود!

خودروهای وارداتی به مزایده گذاشته خواهد شد

رانت‌پاشی از باک خودرو

پیش‌بینی واردات 100 هزار خودرو در سال 1401

سخنگوی وزارت صمت: تعدادی از خودروهای وارداتی به پشت مرز رسیدند

تولید پنج خودرو به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد / برند خودروهای وارداتی مشخص شد

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا

خودروهای وارداتی در مسیر گمرک/ تویوتا کرولا 2022 در راه بازار ایران

حذف خودروی پاک از واردات

وزیر صنعت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود