پیام آذری

سند جامع تحول کشاورزی در اردبیل رونمایی شد اجتماعي

سند جامع تحول کشاورزی در اردبیل رونمایی شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از این سند که با حضور استاندار اردبیل در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با رویکرد مدیریت جهادی، مدیریت بحران کم آبی، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار و همچنین افزایش بهره‌وری با تکیه بر روش دانش‌بنیان با مشارکت همکاران بخش کشاورزی استان، اساتید دانشگاه و صاحب نظران مراکز علمی تدوین شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نادر تقی‌زاده تصریح کرد: این برنامه با هدف تعریف یک برنامه و استراتژی مدون در قالب هدف‌گذاری چهار ساله و هشت ساله برای گذر از شرایط و بحران‌های پیش رو با تکیه بر ظرفیت و توانمندی اکولوژیکی استان اردبیل به صورت مسئله‌محور تهیه و تدوین شده است.
وی با بیان ویژگی‌های برنامه جامع تحول بخش کشاورزی استان گفت: با احصای وضع موجود بخش کشاورزی استان در تمامی حوزه‌ها اعم از تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاک، شیلات، آبزیان منابع طبیعی و… سعی بر این است تا بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیت و توان اکولوژیکی به سمت مطلوبیت تولید حرکت کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل شناسایی و پیش‌بینی الزامات با هدف رسیدن به وضع مطلوب و همچنین طرح مسائل بخش کشاورزی به صورت محصول‌محور را یادآور شد و افزود: سعی بر این است تا با شناسایی روش‌های حل مسئله و با تکیه بر رویکردهای ارتقای بهره‌وری با استفاده از شیوه‌های علمی و دانش‌بنیان بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
تقی‌زاده یکی از مهمترین چالش‌های جدی استان را مسئله مدیریت بحران کم آبی عنوان کرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن این موضوع منابع و مصارف آب بخش کشاورزی استان به تفکیک حوزه‌های آبی شهرستان‌های استان و محصولات زراعی، باغی و دامی سعی شده تا با روش‌های جدید در بحث بحران کم آبی مدیریت درست انجام شده و برنامه‌های عملیاتی برای رسیدن به حالت تعادل و پایداری منابع آب با حفظ پایداری تولید و حفظ ارتقای بهره‌برداری آب را به صورت سالانه مد نظر قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این برنامه توصیفی نبوده بلکه به صورت مسئله‌محور و پروژه‌محور تهیه و تدوین شده تا با شناسایی تمامی ظرفیت‌ها، تهدیدها و راهبردهای حل مسئله معیارهای کمی و کیفی نیز مورد توجه قرار گیرد.
تقی‌زاده اضافه کرد: موضوع اشتغال جوانان در بخش کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با محوریت اشتغال مولد و پایدار مد نظر است و قطعاً در کنار آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای فعالان این حوزه باید فراهم آمده تا با در نظر گرفتن دوره بازگشت سرمایه، توجیه فنی و اقتصادی پروژه‌ها تولید و اشتغال مولد را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در قالب این برنامه از ظرفیت مهندسان در ابعاد مختلف و همچنین صاحب نظران و اساتید علمی استفاده شده و این برنامه به عنوان یک پایه آماری قابل اطمینان در تمامی بخش‌های کشاورزی می‌تواند نقشه راه و حرکت تحول‌آفرین محسوب شود.
کد خبر 5595048

پیام آذری

منبع: مهر
اخبار استان اردبیل
اخبار اردبیل
کلیدواژه: جهاد کشاورزی اردبیل مدیریت جهادی سرمایه گذاری اساتید دانشگاه سند آمایش سرزمینی شیلات مدیریت آب و خاک آبزیان منابع طبیعی اربعین 1401 اربعین حسینی بوشهر هفته دفاع مقدس کرمانشاه ویروس کرونا راهپیمایی جاماندگان گرگان زائران اربعین دفاع مقدس پیاده روی اربعین خراسان رضوی مرز مهران مشهد سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بخش کشاورزی استان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36066487 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/497746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشت امام خمینی به میهن و آغاز دهه فجر

وضعیت اجتماعی زن در ایران باستان

اولین سفر ناصرالدین شاه به اروپا

تصویر کلید خانه خدا را دیده اید؟

سخنان امام خمینی (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی

بیوگرافی هیفا وهبی + تصاویر هیفا وهبی

بیوگرافی و عکس های محسن ابراهیم زاده

اشعار روز عرفه (3)

اولین خیابان‌های تهران کی ساخته شدند؟

بیوگرافی علی اصحابی

اشعار روز عاشورا

بیوگرافی کاوه آفاق خواننده راک به زبان فارسی و انگلیسی

هنر و صنایع دستی ایران (نخ ریسی)

اشعار ویژه محرم (4)

اشعار رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) -3

آشنایی با آواز افشاری

گلیم بافی در ایران

تیزر تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

بیوگرافی علی جلالی + عکس

آموزش آنلاین موسیقی در آی نواز

طرح فرش سرمه ای و طوسی در طراحی دکوراسیون جدید

آشنایی با ساز جنبش: صدایی از گذشته تا امروز

آشنایی با جذابیت و اصول سریال‌های صابونی

گنجینه‌ای از اصطلاحات سینمایی: کلید باز کردن دروازه‌های هنر سینما

کمدی بزن بکوب: هنر اسلپ استیک در تئاتر و سینما

ساز آرخو: آوای تاریخ و فرهنگ چین

جلوه‌های ویژه در صنعت فیلمسازی به چه معناست؟

ساز بیوا : راوی قصه های سرزمین آفتاب

خرید فرش ماشینی 700 شانه کاشان

خرید فرش کرم کاشان از قالی کاشان

گذشته تاریخی هنر قالیبافی ایران در عهد مفرغ

نکات مهم برای انتخاب صحیح ابعاد و سایز فرش ماشینی کاشان

فرش دستباف طرح ماهی: زیبایی هنر دستبافت ایران

ویژگی‌ها و اسرار بافت فرش روستایی

بررسی انواع فرش بر اساس شیوه‌های بافت

هنر سوخت روی چرم: از داغ‌گذاری تا زیباسازی

جلوه هنری ایرانی: اشرفی دوزی یا سکه دوزی

صنایع دستی بروجرد: نمایی از هنر و ابتکار مردمان این سرزمین

گراف دوزی: زیبایی‌های بافت هنری در دستان هنرمندان

هنر شماره دوزی: زیبایی و دقت در دوخت

صدف دوزی؛ کاربردها و مراحل دوخت

دنیای درخشان مخمل دوزی: نقش زدن بر تار و پود لطافت

27 رجب؛ مصادف با مبعث رسول اکرم(ص)

چگونه روز جهانی نوتلا را به سبک خود جشن بگیریم؟

15 شعبان ؛ مصادف با ولادت حضرت مهدی (عج)

روز وکیل

نگاهی به اهمیت و اهداف روز امور تربیتی

21 رمضان ؛ شهادت حضرت علی (ع)

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

زندگینامه عین‌القضات همدانی