پیام آذری

آخرين مطالب

نصب 278 برج نوری در منطقه 17 در دوره جدید مدیریت شهری شهرداری تهران

نصب 278 برج نوری در منطقه 17 در دوره جدید مدیریت شهری
  بزرگنمايي:

پیام آذری - شهردار منطقه 17 در جلسه ائمه جماعات مساجد دارالشهدای تهران گفت: تا امروز که در خدمت شما هستیم 45 هزار تن آسفالت در سطح هر سه ناحیه توزیع و پخش شده است و یک رکورد خوب در تاریخ بلدیه تهران در منطقه به جا گذاشته شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، جلسه ائمه جماعات مساجد دارالشهدای تهران با حضور حجت‌الاسلام آقامیری عضو شورای شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه 17 ، ائمه مساجد منطقه، طاهری مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مصطفی خمینی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
حجت الاسلام طاهری در این جلسه گفت: سالی که گذشت سال سخت و مهمی بود و چهره بسیاری در طول این سال به خصوص نیمه دوم سال، مشخص شد.
وی افزود: بسیاری از علما با حفظ سنگر مسجد و مکان هایی که نیاز بود در ثبات، استقامت و نگهداری و حفظ و ارزش های نظام سینه سپر کردند. مثل همیشه ائمه جماعات در صف اول ایستادند، به خصوص در منطقه 17 که وظیفه دارم از زحمات تک تک شما تقدیر و تشکر کنم.
در ادامه حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه در یک جنگ فرهنگی هستیم، گفت: به همین دلیل نیاز به یک قرارگاه فرهنگی داریم که کجا از مسجد بهتر برای این قرارگاه فرهنگی؛ هیچ پایگاهی مثل مسجد نمی‌تواند جای قرارگاه فرهنگی را بگیرد. در دوره‌های گذشته به مساجد بی‌مهری شده است.
آقامیری با بیان اینکه می توانیم در حوزه وظایف شورا و شهرداری به مساجد کمک کنیم، تصریح کرد: می توان از صبح تا ظهر در مساجد برای خانواده ها و مادر خانواده برنامه ریزی کرد و غیر از مباحث اعتقادی و مذهبی، مشاوره‌های مختلف ارائه داد.
حجت الاسلام طاهری در این جلسه گفت: سالی که گذشت سال سخت و مهمی بود و چهره بسیاری در طول این سال به خصوص نیمه دوم سال، مشخص شد.
وی افزود: بسیاری از علما با حفظ سنگر مسجد و مکان هایی که نیاز بود در ثبات، استقامت و نگهداری و حفظ و ارزش های نظام سینه سپر کردند. مثل همیشه ائمه جماعات در صف اول ایستادند، به خصوص در منطقه 17 که وظیفه دارم از زحمات تک تک شما تقدیر و تشکر کنم.
در ادامه شهردار منطقه پیشاپیش حلول سال جدید و ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و به ارائه گزارشی از مهم ترین پروژه های کلان انجام گرفته در منطقه طی سالی که گذشت، پرداخت.
شنگی گفت: تا امروز که در خدمت شما هستیم 45 هزار تن آسفالت در سطح هر سه ناحیه توزیع و پخش شده است و یک رکورد خوب در تاریخ بلدیه تهران در منطقه به جا گذاشته شد. ان شالله سال آینده هم با حجم انبوهی از فعالیت ها کسری های سال گذشته را انجام خواهیم داد.
شهردار منطقه با اشاره به جمع آوری انهار و جداول قدیمی تصریح کرد: 13 هزار و 500 متر طول انهار طی سال گذشته جمع آوری و تبدیل به کانیو شد. 13 هزار و 650 متر مربع در خیابان ها و کوچه ها پیاده روسازی انجام شد.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته 6 هزار و 200 متر مربع اصلاح هندسی ترافیکی در سطح منطقه انجام شده، اظهار کرد: در سال 99 ،15 نفر در تصادفات منطقه فوت کردند که در سال 1400 با اقدامات انجام گرفته و اصلاح هندسی در نقاط پرمخاطره، این تعداد به 8 نفر و امسال به 6 نفر رسید که به همین دلیل رتبه یک در کاهش تصادفات منجربه فوت در سطح شهرداری تهران را کسب کردیم.
شنگی تصریح کرد: طی این مدت پروژه های عمرانی را در منطقه فعال کردیم که مهم ترین آنها احداث پل روگذر اتصال منطقه 17 و 18 است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، سال آینده افتتاح می شود. 3 زیرگذر خط راه آهن را که پیش بینی کرده بودیم، اولین آن ان شاءالله، اواخر نیمه اول سال افتتاح می شود و 2 زیرگذر دیگر در حال تجهیز کارگاه است و پیش بینی می شود طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال دیگر افتتاح می شود.
شهردار منطقه گفت: از پروژه های مهم دیگر منطقه زمین اسکیت است که طی 75 روز احداث و هفته پیش افتتاح شد و رکورد بی نظیری در این زمینه ثبت شد. مرکز بهداشتی و سلامت مهرگان از دیگر پروژه های در دست اقدام است و سالی که گذشت کارهای مطالعاتی آن انجام شد و در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. احداث مرکز استعدادیابی کودکان در محله بلورسازی اردیبهشت ماه افتتاح می شود. حرم شهدای بهاران از دیگر پروژه ها است که کلنگ زنی آن در ماه مبارک رمضان انجام می شود. همچنین یک فضایی برای دارالقرآن مرکزی در منطقه پیش بینی کردیم که در ماه مبارک رمضان کلنگ زنی آن انجام می شود.
وی افزود: جمع آوری نهر خیابان ابوذر به متراژ 2 هزار و 200 متر طول در مدت 40 روز انجام شد. 2 ماه است که تمام کارهای مطالعاتی پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) توسط شهرداری تهران انجام شده است و برای بازسازی پروژه آماده هستیم. تردد در خیابان برادران شهید مقدم بعد از غروب آفتاب، به دلیل عدم روشنایی سخت بود که در این محور پیاده روسازی و مسیربساوایی ایجاد و برج نوری نصب شد که این محور به فضایی امن تبدیل شده است.
شهردار با اشاره به نصب برج نوری در منطقه، گفت: 278 برج نوری در بوستان ها و معابر سطح منطقه که دچار تاریکی و کم نوری بود، نصب شده که یک رکورد در تاریخ تهران است. در حال حاضر با نصب این برج نوری ها و 71 پایه دکوراتیور شب ها نور منطقه تامین شده است.
شنگی اظهار کرد: 10 بوستان در سطح منطقه ایمن سازی و تجهیزات آن تعویض و نوسازی شده است. سال آینده نیز 5 بوستان دیگر در دستور کار است. 5 زمین چمن مصنوعی نیز تعویض و بازسازی شده است. عملیات آسفالت حیاط مدارس را شروع کرده ایم که تا الان 400 تن آسفالت در مدارس توزیع و پخش شده است و 30 مدرسه از 76 مدرسه را کامل نوسازی کرده ایم. بازسازی میادین اصلی منطقه انجام شده است. المان میدان مدافعان حرم نیز انجام و نصب شده است.
شهردار منطقه گفت: بوستان 14 هزار متری در منطقه احداث کردیم که با حضور آقای دکتر زاکانی افتتاح شد. کلنگ 2 میدان از 3 میدان بزرگ میوه و تره بار را زده ایم و کارهای یک میدان دیگر اوایل سال دیگر انجام می شود.
وی با اشاره به حوزه شهرسازی تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته 173 درصد افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده داشته ایم که سال آینده رشد خوبی در صدور پروانه خواهیم داشت. در حوزه بافت غیرفرسوده هم 141 درصد نسبت به سال گذشته افزایش صدور پروانه داشتیم.
شهردار منطقه گفت: خیابان شیخ محمدی بیش از 15 سال بلاتکلیف بود که شاخه شرقی پروژه یادگار امام راحل از این محور می گذشت؛ توانستیم این طرح را از محور فوق برداریم و این پروژه منحل اعلام شد و مردم از بلاتکلیفی رها خواهند شد. مرکز مهارت آموزی کوثر برای 200 بانوی سرپرست خانوار ایجاد و افتتاح کردیم. مرکز پویش شهر با 32 باب مغازه برای معلولین راه اندازی کردیم. مجموعه ورزشی سجاد را نوسازی کردیم. طی این مدت برنامه های مختلف و متعدد فرهنگی هم برگزار کرده ایم.
وی با اشاره به حوزه مبارزه با فساد و بازپس گیری املاک، اظهار کرد: یک ملک به ارزش 9 میلیارد تومان 11 سال در تصرف بود که بازپس گرفتیم. ملک فروشگاه قدس با دستور شهردار تهران در حال تملک و واگذاری به منطقه است. همچنین تمام املاک نهادها که در منطقه بودند نیز تعیین تکلیف شدند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/546794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه