پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:

اردبیل کلکسیونی از مخاطرات را تجربه کرد گفتگو

اردبیل کلکسیونی از مخاطرات را تجربه کرد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: استان اردبیل امسال کلکسیونی از مخاطرات طبیعی و قهری را تجربه کرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

مهدی خدمتی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: ما در 2 ماه اخیر شاهد بروز حوادث ریزگرد، وزش تندباد، سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی و دیگر حوادث قهری بودیم که به معنای واقعی خسارت‌های هنگفتی را نیز به استان اردبیل وارد کرد.
وی تصریح کرد: در کنار خشکسالی، سیل، تگرگ و سرمازدگی که در 2 ماه اخیر شهرهای مختلف استان را دچار آسیب و خسارت عمده کرده ما با پدیده ریزگرد و فرونشست زمین نیز روبه‌رو هستیم که در منطقه آبی‌بیگلو این موضوعات به صورت دقیق در حال بررسی کارشناسی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ضرورت استفاده بهینه از منابع آب به ویژه آب‌های زیرزمینی را یادآور شد و گفت: اگر با وسواس در مصرف آب عمل نکنیم قطعاً در بخش کشاورزی و شرب تابستان امسال با تهدیدهای جدی روبه‌رو خواهیم شد.
خدمتی افزود: این استان مستعد بروز حوادثی نظیر زلزله، سیل، تگرگ، خشکسالی و سرمازدگی بوده و امسال نیز بخش عظیمی از این مخاطرات شهرنشینان و روستانشینان را تهدید کرده است.
وی به مقاوم‌سازی 67 هزار و 690 واحد روستایی در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 60 درصد این واحدها و اماکن مسکونی روستاییان مقاوم‌سازی شده و در برابر زلزله از ایمنی مناسب برخوردار هستند.
خدمتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته برای 2 هزار و 924 متقاضی بهسازی واحدهای مسکونی 200 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده تا ساخت بنا را به صورت مقاوم داشته باشند.
ساخت واحدهای مسکونی در مسیر سیل
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: متأسفانه در شهرهای گرمی و انگوت بیشترین خسارت سیل و تگرگ را شاهد بودیم و در کنار آن تندباد نیز در برخی شهرها خسارت عمده‌ای به واحدهای مسکونی و تأسیسات شهری وارد کرده است.
وی با انتقال از برخی اهالی شهرستان‌های گرمی، انگوت و مشگین‌شهر در ساخت واحدهای مسکونی در مسیر جاری شدن روان آب‌ها بیان کرد: این ساخت و سازهای ناایمن با جاری شدن سیل در مسیر رودخانه‌ها خسارت هنگفتی را به ساکنان وارد کرده در حالی که ما سال‌ها است هشدار لازم را برای جلوگیری از ساخت و ساز در مسیر سیلاب‌ها اعلام کرده‌ایم.
خدمتی میزان خسارت سرمازدگی را در روزهای 12 و 13 فروردین سال‌جاری بالغ بر 281 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 80 تا صد درصد باغات مشگین‌شهر و شمال استان بر اثر سرمازدگی دچار خسارت شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برآورد خسارت ما در بخش کشاورزی بیش از چهار هزار و 538 میلیارد تومان است که در مشگین‌شهر و خلخال عمده باغات محصولات سردرختی و گردو خسارت دیده‌اند.
خدمتی تصریح کرد: ما تا مرحله جمع‌بندی میزان خسارت به پیش رفتیم و با همکاری فرمانداری‌ها مراحل نهایی جمع‌بندی خسارت وارده را سپری می‌کنیم و امیدواریم تا آخر این هفته گزارش نهایی برای ارسال به وزارت کشور و مدیریت بحران آماده شود.
پوشش بیمه همگانی حوادث در بخش مسکن
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از ابلاغ قانون جدید بیمه حوادث طبیعی و پوشش همگانی آن خبر داد و گفت: آئین‌نامه‌های این امر ابلاغ شده و با همکاری بنیاد مسکن قرار است خسارت وارده به ساختمان‌ها برآورد شده و از طریق این بیمه و پرداختی روستاییان که در قبوض برق و آب آنها اعمال می‌شود، جبران خسارت‌ها انجام شود.
وی افزود: از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز برای کشاورزانی که محصولات خود را تحت پوشش بیمه برده‌اند، پرداخت خسارت تا 80 درصد انجام می‌شود.
خدمتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر صندوق بیمه محصولات کشاورزی با 80 درصد تأمین اعتبار دولتی و 20 درصد آورده کشاورزان آماده ارائه خدمات به روستاییان است.
وی اجرای طرح‌های آبخیزداری را در مسیر سیلاب‌ها ضروری خواند و اضافه کرد: طرح‌های اجرایی بسیاری از طریق منابع طبیعی و آبخیزداری در این حوزه اجرا شده و همچنان تلاش بر این است تا در مسیر سیلاب طرح‌های آبخیزداری اجرا شده و جلوی ساخت و سازها در این محدوده‌ها گرفته شود.
خدمتی بیان کرد: خشکسالی نیز به عنوان یکی از مخاطرات فراگیر در استان 195 هزار هکتار از اراضی را دچار خسارت کرده که در دیم‌زارها خسارت‌ها صد درصد است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: 90 هکتار زمین در بیله‌سوار ، 20 هزار هکتار در گرمی، 45 هزار هکتار در اصلاندوز و 40 هزار هکتار در مشگین‌شهر بر اثر خشکسالی خسارت دیدند که از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی تلاش بر جبران خسارت‌ها است.
وام کشاورزان امهال می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: دستورالعمل امهال وام کشاورزان ابلاغ شده و قرار است تا چند روز آینده از طریق بانک‌های عامل وام کشاورزان بدون جریمه و یا موارد دیگر تمدید شود.
وی از پرداخت وام کم بهره چهار درصد به کشاورزان و پیگیری تخصیص اعتبارات بلاعوض به حادثه‌دیدگان خبر داد و گفت: در مجموع حوادث اخیر به 112 واحد مسکونی، 647 دام سبک و سنگین و سه هزار و 500 قطعه طیور در استان خسارت زده و تلفات جدی را شاهد بودیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/565144/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه