پیام آذری

آخرين مطالب

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «ایثار» در مشهد آغاز به کار کرد بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام آذری - نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» عصر روز جمعه 29 اردیبهشت با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، آحاد مردم و هنرمندان در کنار مزار شهدای «جبل النور کوهسنگی» مشهدمقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش «ایثار خراسان رضوی »، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی حسن زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این جشنواره را قرائت کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: «فیلم» در عصر حاضر از جمله ابزار قدرتمند برای نهادینه‌سازی آرمان‌ها و ایده‌ها در جامعه است و امروزه شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی با بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها، خط مشی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را در قالب فیلم برای مخاطبان خود نهادینه می سازند.
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در این پیام اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سبکی نوین در فیلم‌سازی ایران شکل گرفت و از همان ابتدا آثار حوزه ایثار، شهادت و مقاومت از جایگاهی ویژه در بین مخاطبان برخوردار شد. امروز نیز تولیدات انجام شده در این بخش مورد استقبال عموم قرار گرفته و در آن سوی مرزها نیز علاقمندان بسیاری دارد.
وی در ادامه این پیام آورده است: در کنار فیلم و هنرِ فیلم‌سازی نباید از نقش استراتژیک فیلم‌نامه غافل ماند زیرا فیلم‌نامه معمار اصلی ساختار فیلم است که فیلم‌نامه نویس با هنرمندی و هوشمندی می‌تواند آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه را تعمیق و تعالی بخشد و این امر در حوزه ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ ارزشی و متعالی اهمیت دو چندان می‌یابد. زندگی شهدا و ایثارگران سرشار از نکات ارزنده‌ای است که می‌توان با ابزار هنری و در قالب فیلم به نسل امروز جامعه که نیازمند آن است منتقل نمود و در این زمینه لازم است با رویکردی تحولی و نگاهی سازنده در جذب مخاطبان و انتقال مفاهیم ارزشی اقدام شود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: به یقین برگزاری جشنواره «فیلم و فیلمنامه ایثار» با محور «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی و مقاومت اسلامی» علاوه بر ایجاد گفتمان فرهنگی مشترک میان کشورهای محور مقاومت، پیوند فیلم‌سازان و فیلم‌نامه‌نویسان دغدغه‌مند در حوزه ایثار و پایداری را به همراه دارد و انتظار می‌رود این جشنواره آغازگر حرکتی نو و بدیع در تقویت و گسترش فیلم‌ و نگارش فیلم‌نامه با مفاهیم اصیل شهادت و ایثار و همچنین هم‌افزایی میان هنرمندان باشد چراکه حضور فیلم‌سازان و هنرمندان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی پیوند عقاید و ایده‌پردازی‌های نوین را به همراه دارد.
معاون رئیس جمهور در بخش پایانی این پیام آورده است: اینجانب ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری «نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار»، از درگاه ایزد منان توفیق روزافزون هنرمندان عزیز را برای تولید آثار فاخر و تاثیرگذار در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ والای ایثار و شهادت مسألت می‌نمایم.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تمام پیام و رسالت این جشنواره و تمام مسئولیت و مأموریت سازمان‌ها و نهادها و شخصیت‌های فرهنگی، این است که ما بتوانیم به خوبی ترجمه و تفسیر آیات قرآن درباره زیست و سبک زندگی شهدا و ایثارگران را به جامعه بشری منتقل کنیم.
وی افزود: همه ملت‌ها و کشورها در زندگی روزمره دنیایی خود، با موانع، تهدیدها، حمله‌ها و هجمه‌ها مواجه می‌شوند و مهم این است که در قبال این تهدیدها، چگونه صف‌آرایی کنند.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: به طور کلی در این زمینه 4 مدل و سرمایه در اختیار ملت‌ها و کشورها است. برخی از سرمایه اقتصادی استفاده می‌کنند. برخی قدرت سیاسی بالایی دارند و از نفوذ سیاسی و بین‌المللی استفاده می‌کنند. برخی در حوزه علم و فناوری توانمندی هایی دارند و برخی نیز از توانمندی و قدرت نظامی نیروهای مسلح خود استفاده می‌کنند. اما تاریخ اثبات کرده است که تهدیدهایی نیز وجود دارد که قدرت‌های اقتصادی و سیاسی و نظامی و علم و فناوری در مقابل آن کارآیی ندارد.
وی افزود: راز و رمز ایستادگی برابر استکبار جهانی با همه امکانات و توانمندی‌های آن، باور به جامعه ایمانی و سرمایه فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت فقط در میدان نظامی رمز و راز پیروزی ما نیست. بلکه ما در عرصه علم و فناوری هم با فرهنگ ایثار و شهادت پیش رفته‌ایم. اگر امروز در نبرد بدون منطق انسانی در تحریم‌های شکننده دشمنان سربلند ایستاده‌ایم، به برکت فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. موفقیت‌های ما در عرصه‌های سازندگی و فرهنگ و اقتصاد نیز مرهون خادمان و مجاهدانی است که با فرهنگ ایثار و شهادت، این میدان‌ها را سپری کردند.
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: این سرمایه بزرگ که به برکت انقلاب اسلامی و دکترین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهان منعکس و منتشر شده است، میدان بزرگ دیگری را طلب می‌کند که هم تراز فرهنگ ایثار و شهادت و مساوی میدان جهاد و نبرد در عرصه‌های مختلف، در عرصه فرهنگ و هنر نیز رقم بخورد. امروز ما باید با سرمایه ایمان الهی و فرهنگ ایثار و شهادت، در میدان فرهنگ و هنر، کاری کارستان مجاهدان میدان‌های ایثار و جهاد را به تصویر بکشیم.
وی افزود: در این حرکت خوب که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پایه‌گذاری شد، رزمندگان درخشانی حاضر شدند که در تراز فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگی‌ها و بزرگان ملت اسلام و میدان‌های جهاد و شهادت را به تصویر بکشند.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد تأکید کرد: هر رزمنده به تنهایی یک سوژه بزرگ هنری است و اگر بتوانیم این رزمندگان را به خوبی بشناسیم و معرفی کنیم، نباید نگران چیزی به اسم تأثیر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن برای نسل جوان باشیم.
نمایش فیلم‌های جشنواره ایثار و برنامه نشست‌های تخصصی این جشنواره، از روز شنبه 30 اردیبهشت، در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد آغاز می‌شود. این برنامه‌ها از ساعت 9:30 صبح تا 19 برگزار می‌شود و تا 2 خردادماه ادامه دارد و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز 3 خرداد در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
نخستین جشنواره بین‌المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه «ایثار» با دبیری فرهاد مختاری از 29 اردیبهشت تا سوم خرداد از سوی اداره‌کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در پردیس سینمایی مهر کوه سنگی مشهد مقدس در حال برگزاری است.
در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار»، گروه داوران بخش بین‌الملل جشنواره متشکل از باسل الخطیب فیلمساز و رئیس موسسه عالی هنرهای سینمایی از سوریه، عزام صالح فیلمساز شاخص عراقی، حاجی محمد اویچ فیلمساز بوسنیایی به همراه محسن برمهانی فیلمساز و معاون سیمای سازمان صدا و سیما و محمدرضا اسلاملو فیلمساز کشورمان، آثار راه یافته به بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را قضاوت می‌کنند.
نخستین نشست تخصصی از مجموعه نشست‌های نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با موضوع «راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سینما و تلویزیون» با حضور حسن رحیم پورازغدی نظریه‌پرداز، سخنران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فردا (شنبه، 30 اردیبهشت) از ساعت 10 صبح در سالن ستاره پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود.
سه فیلم سینمایی در روز نخست بخش مسابقه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» روی پرده می‌روند. فیلم سینمایی «یدو» ساخته مهدی جعفری، «غریب» ساخته محمدحسین لطیفی و «بچه‌های طوفان» ساخته صادق صادق دقیقی از ساعت 15 و 45 دقیقه روز شنبه در سالن مهر پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد روی پرده می‌روند.
چهار سالن پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد آثار شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه «ایثار» را نمایش می‌دهند. سالن‌های حافظ، گیشه هفت، مهر و ستاره در روزهای برگزاری جشنواره در چهار نوبت نمایش از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 19 و 45 دقیقه مبادرت به نمایش آثار شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف جشنواره می‌کنند.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره حضور هنرمندان و اهالی رسانه، حضور دانشجویان و عموم علاقه‌مندان برای تماشای این آثار آزاد است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/567348/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شلیک پدافند در پی مشاهده شئ مشکوک در آسمان تبریز

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه