پیام آذری

آخرين مطالب

در مهر بخوانید؛

اولین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی/ حمایت دولت از تولیدکنندگان اجتماعي

اولین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی/ حمایت دولت از تولیدکنندگان
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - رئیس جمهور با حضور در آذربایجان شرقی در قالب دور دوم سفرهای استانی از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید و بر رفع موانع تولید و حمایت از کشاورزان تاکید کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی است و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک سال گذشته است.
این سفر دو روزه دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در یک سال گذشته انجام می‌گیرد.
رئیسی در روز نخست حضور خود در تبریز از شهرک صنعتی چرمشهر مایان تبریز و سپس کارخانه ماشین سازی تبریز بازدید خواهد کرد.
وی هم‌چنین پس از دیدار با شعرا و هنرمندان در محوطه ارگ تبریز با مردم آذربایجان شرقی نیز دیدار عمومی خواهد داشت.
در این سفر تعدادی از اعضای هیئت دولت رئیس جمهور را همراهی می‌کنند، در ذیل اخبار این سفر را می‌خوانید.
15:5 0 راه آهن خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز متصل می‌شود
عباس خطیبی در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه این خط آهن نقش میان بر ریلی را ایفا می‌کند و با اصلاح شبکه موجود، طول مسیر را 114 کیلومتر و مدت زمان سفر را تا چهار ساعت کاهش می هد از این رو به سبزترین محور ریلی ایران معروف شده است.
وی با بیان اینکه خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز تنها راه آهن دوخطه ایران است، گفت: طول این مسیر 206 کیلومتر است که فاز نخست آن به طول 132 کیلومتر در سال 1398 بهره برداری شد و امروز با حمایت و توجه ویژه دولت مردمی، شاهد اتمام فاز دوم و افتتاح ایستگاه خاوران هستیم که جمعه این هفته با حضور رئیس جمهور بهره برداری خواهد شد.
خطیبی افزود: در طول یکسال گذشته و پس از سفر خردادماه سال گذشته رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، عملیات عمرانی این خط سرعت بیشتری گرفت و مسیر 44 کیلومتری بستان آباد - خاوران تبریز با تزریق به موقع اعتبارات به صورت دو خطه تکمیل و آماده بهره برداری شد.
15:45 ضرورت مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی کشور
سیدعزت الله ضرغامی در افتتاح چند هتل در تبریز گفت: هتل بوتیک سرخه‌ای نمونه موفق مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی با کاربری‌های جدید است که از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارت محسوب می‌شود و به شکل عالی محقق شده است.

پیام آذری


وی افزود: یکی از اقدامات نیک و هدفمندی که می‌توان در این هتل بوتیک انجام داد، درج توضیحات لازم در مورد سنت‌ها، روایات، مراحل مرمتی، پیشنه نقاشی‌ها و از همه مهم‌تر سرگذشت مالک اصلی این خانه یعنی «فراش باشی داماد مظفرالدین شاه» در تمامی اتاق‌هاست . همه این مطالب می‌شود سوغات این مکان برای اقامت کنندگان برای انتشار میراث‌فرهنگی، خود این کار بهترین ابزار برای معرفی گسترده ظرفیت‌هاست
وی ادامه داد: کسانی که احساس می‌کنند که مواریث تاریخی در حال هزینه شدن هستند، در نظر داشته باشند که در حال حاضر بناهای تاریخی ما به دلیل عدم رسیدگی و اعتبار لازم در حال از بین رفتن هستند که با سیاست وزارت در حوزه واگذاری آنها به بخش خصوصی، می‌توان از روند فرسودگی و از بین رفتن مواریث تاریخی جلوگیری کرد.
15:41 پانصد میلیارد از 2,800 میلیارد تومان مصوبات سفر اول پرداخت شده است
سیدمحمد آقامیری، سرپرست وزارت جهادکشاورزی در دومین سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی عجب‌شیر به خبرنگاران گفت: برای گلخانه‌های مستقر در شهرک‌های گلخانه‌ای تسهیلات سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد، بدین منظور علاوه بر مصوبات قبلی، مبلغ 25 میلیارد تومان به این گلخانه‌داران اختصاص می‌یابد.
وی با بیان اینکه از مجموع 2,800 میلیارد تومان مصوب در نظر گرفته شده در دور اول سفر ریاست جمهوری به این استان، 500 میلیارد تومان از آن پرداخت شده است، افزود: مابقی مبلغ مصوبات نیز کارسازی خواهد شد.
آقامیری ادامه داد: علاوه بر مصوبات در نظر گرفته شده، 300 میلیارد تومان برای اراضی پایاب کشاورزی و 100 میلیارد تومان برای کنارگذر در شهرستان عجب‌شیر در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، بازدیدهای دور دوم سفر ریاست جمهوری برای بررسی اجرای پروژه‌های در دست اقدام، رفع مشکلات و ارزیابی است تا با آسیب‌شناسی نقاط ضعف پیشرفت پروژه‌ها سرعت گیرد.
سرپرست وزارت جهادکشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف مدیریت کشاورزی حمایت از محصولات در مواجهه با بلایای طبیعی است، یادآور شد: با بیمه باغات در شهرستان عجب‌شیر تلاش کرده‌ایم در برابر آسیب تگرگ، از باغداران حمایت کنیم.
35: 15 28 هزار مکان ورزشی در کشور وجود دارد
سیدحمید سجادی در سفر به شهرستان هریس در جلسه‌ای با مسئولان این شهرستان افزود: توفیقی برای خدمت رسانی فراهم شده است که امیدواریم در طول خدمت مفید واقع شویم و نزد خداوند و خلق خدا رو سفید باشیم و از تمام فرصت‌ها بهره مند شویم و سهمی در آبادانی کشور داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان و نماینده ویژه رئیس جمهور عنوان کرد: روحیه مبارزه با فساد، ظلم ستیزی، عدالت و برابری رویکرد دولت بوده و در همین زمینه تلاش می‌کنیم مردم به آسایش برسند که با همکاری عمومی می‌توانیم تورم را مهار و امید آفرینی کنیم.
سجادی در خصوص فعالیت‌های این وزارت در حوزه جوانان یادآور شد: گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌های مربوط جوانان آماده شده و به زودی به آگاهی عموم خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه از همان روز رأی گیری در مجلس کار خود را شروع کرده اذعان داشت: در ابتدای کار وزارتخانه 3500 سمن داشتیم، در حال حاضر و در کمترین زمان ممکن مسئول این تعداد به 5000 سمن افزایش پیدا کرده است.
وی در ادامه افزود: آذربایجان شرقی 6 سال است که در حوزه جوانان رتبه برتر کشور را به دست می‌آورد و در کل 300 سمن در این استان فعالیت می‌کنند. همچنین آذربایجان شرقی مدال آور المپیکی دارد و برخی شهرهای این استان قطب ورزش کشور شدند.
14:14 به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود
رحیم ممبینی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه‌ای با معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: دکتر منظور بر هماهنگی سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با استانداری‌ها ضمن حفظ استقلال سازمان تاکید دارند.
وی با اشاره به روند تدوین برنامه هفتم توسعه کشور افزود: در مجموع حدود 310 ماده پیش بینی ،80 ماده جمع‌آوری و برخی از کارهای تقنینی و ویرایشی مرتبط انجام شده است.
ممبینی اصلاح ساختار بودجه، توجه به بحث مولدسازی و بازتعریف رابطه دولت و نفت را مهمترین چالش‌های سازمان در ارتباط با برنامه هفتم خواند و گفت: در این موارد احکام بسیار خوبی پیشنهاد شده و به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود.
معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اذعان داشت: در بحث اصلاح ساختار بودجه دو مرحله‌ای شدن بودجه در مجلس تصویب شده که در مرحله اول منابع بر اساس بخش و مصارف هم بر اساس امور و فصول به مجلس اعلام می‌شود.
13:47 بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی تبریز
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی این استان که در مجموعه شرکت ماشین‌سازی تبریز برپا شده بود بازدید کرد.
در این نمایشگاه تعدادی از 220 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند.
رئیس جمهور در جریان بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسئولین بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحدهای احیا شده مطلع شد.
فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از 10 سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از 3 هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.
13:39 آذربایجان شرقی در حوزه جوانان رتبه برتر کشور را دارد
حمید سجادی، در جمع مسئولان و نخبگان فرهنگی و اقتصادی شهرستان هریس ، اظهار کرد: در سفر به شهرستان هریس توفیقی برای خدمت رسانی فراهم شده است که امیدواریم در طول خدمت مفید واقع شویم و نزد خداوند و خلق خدا رو سفید باشیم و سهمی در آبادانی کشور داشته باشیم.

پیام آذری

وی افزود: روحیه مبارزه با فساد، ظلم ستیزی، عدالت و برابری، جزو رویکردهای اصلی دولت بوده و در این زمینه تلاش می‌کنیم مردم به آسایش برسند، با همکاری عمومی می‌توانیم تورم را مهار و امید آفرینی کنیم.
سجادی، در رابطه با فعالیت‌های این وزارت خانه در حوزه جوانان اظهار کرد: گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌های مربوط به جوانان آماده شده و به زودی اطلاع رسانی می‌شود، در ابتدای شروع فعالیتم در وزارتخانه 3500 سمن در کشور وجود داشت که این تعداد در حال حاضر و در کمترین زمان ممکن به 5000 سمن افزایش پیدا کرده است.
13:38 زیست بومی احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم در حال خلق است
سید امیر حسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در جشن کارگری احیای 220 واحد راکد تولید صنعتی آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در کارخانه ماشین سازی تبریز برگزار شد، گفت: طی یک سال گذشته با احیای این تعداد واحد راکد در استان برای بیش از 67 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تمامی این احیای واحدها بر اساس صحت سنجی انجام گرفته و ریز اسامی تمامی این واحدها مشخص است.
وی افزود: اکنون زیست بومی در حوزه احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم در حال خلق است که مجموعه‌های مختلف سراسر کشور دست به دست هم داده و با تسهیلگری باعث رونق تولید و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید می‌شود.
13:34 ذخایر دارویی کشور 70 درصد افزایش یافته است
بهرام عین اللهی در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ضمن حضور در شهرستان هشترود و در حاشیه افتتاح سی تی اسکن بیمارستان امام حسین علیه السلام این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سی تی اسکن این بیمارستان به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرفته و قابل ارتقا با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار گرفت.

پیام آذری


وی، با اشاره به حضور تمام معاونان وزارت بهداشت در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به سفر رئیس‌جمهور محترم به استان آذربایجان شرقی امروز توفیق یافتیم در خدمت مردم عزیز این منطقه باشیم و ما در وزارت بهداشت با تمام توان و با حضور تمامی معاونین امروز و فردا در تبریز حاضر هستیم.
عین اللهی، ادامه داد: معاونین و مدیران وزارتی امروز ضمن حضور در مناطق و شهرستانها از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می‌گیرند و عصر امروز با حضور تمام معاونان و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمع بندی موارد مطرح شده و اقدامات پیش رو برگزار می‌شود.
13:07 حفاری خط 2 قطار شهری تبریز امسال به اتمام می‌رسد
احمد وحیدی ظهر پنجشنبه به همراه مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از ایستگاه شماره سه خط 2 مترو تبریز بازدید کرد.
احمد وحیدی وزیر کشور در این بازدید با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مترو و امور آن پیشرفت خوبی دارد، گفت: خط 2 مترو تبریز شامل 20 ایستگاه بوده و عملیات اجرایی آن در هر ایستگاه در دست اقدام است که با توجه به پیشرفت‌های انجام یافته، حفاری خط 2 تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
وحیدی در ادامه خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه خط 2 مترو شد و گفت: امیدواریم بهره برداری از این پروژه زودتر از موعد برنامه ریزی شده در سال 1404، تا سال 1403 به اتمام برسد.
12:51 ساخت موشک برای کشور یک افتخار بزرگ است
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جشن احیا 220 واحد راکد صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی گفت: ساخت موشک افتخار است. ما به اینکه دوستان عزیز امروز محصول موشکی را تولید می‌کنند که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم.
وی خطاب به فعالان اقتصادی و کارآفرینان نیز گفت: شما هم با احیای صنایع و راه انداختن واحدهای راکد تولید قدرت کردید. امروز کاری که در واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد تولید قدرت است، تولید قدرت فقط تولید موشک نیست.
آیت الله رئیسی افزود: شما با کار بزرگی که در احیای واحدها کردید تولید قدرت کردید امیدوارم که واحدهایی که همچنان راکد است به دست توانمند کارگران احیا شود و دولت و مجلس با تمام وجود در این عرصه حمایت مالی و حقوقی و قضائی خواهد کرد.
12:06 روند مطلوب اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
هدی محمدی، مدیرکل دفتر طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهوری به این استان در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزود: درصورت واریز به موقع آورده متقاضیان، واحدهای مربوطه در موعد مقرر تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی با اشاره به نقش تسهیلات بانکی در پیشبرد پروژه‌ها، تصریح کرد: پرداخت به موقع تسهیلات در کنار واریز مستمر آورده شخصی متقاضیان موجب خواهد شد که پروژه‌های مذکور در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
12:03 چند هتل با حضور وزیر میراث فرهنگی در تبریز افتتاح شد
در جریان سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی، دو هتل در این استان با حضور سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تبریز افتتاح شدند.
گفتنی است؛ این سفر دو روزه رئیسی و اعضای هیأت دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در این یک سال گذشته انجام می‌گیرد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور همزمان با سفر ریاست جمهوری به تبریز، طی سفر یک روزه خود از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری تبریز و شهرستان میانه بازدید خواهد کرد.
با حضور عزت الله ضرغامی در تبریز، زیرساخت‌های گردشگری و آخرین وضعیت ابنیه تاریخی شهرستان میانه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
11:361 کارآفرینان زن عرصه تولید پوشاک حمایت شوند
انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی در بازدید از کارخانه تولید پوشاک شهرک شهید سلیمانی تبریز بر لزوم حمایت از کارآفرینان زن و افزایش چرخه تولید داخلی تاکید کرد.

پیام آذری

مدیرعامل این شرکت نیز عوامل مختلفی همچون تورم، عدم ثبات اقتصادی و محدودیت مکان را مانع حرکت سریع و توسعه کار پوشاک دانست و گفت: بیشترین صدمه‌ای که به تولید داخل وارد می‌شود به خاطر آزادسازی ورود برخی از کالاها یا قاچاق آن می‌باشد.
11:35 بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز و گفتگو با کارگران
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی از چرمشهر تبریز بازدید و بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای فعال در صنعت چرم تبریز تاکید کرد.
در این بازدید رئیس جمهور در جمع کارگران حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت.
11:31 خط 3 مترو تبریز کلنگ‌زنی شد
با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، حکیمه غفوری، علی نوای باغبان و غلامرضا احمدی سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری خط 3 مترو تبریز کلنگ زنی شد. وحیدی، در این مراسم با بیان اهمیت خط 3 مترو تبریز و لزوم شروع هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی گفت: خط 2 مترو با فاینانسی که اخذ کرده است در حال احداث است و خط 3 نیز با فاینانس دولتی آغاز می‌شود و تا اکنون 17 میلیارد تومان برای خط 3 مترو واریز شده است.
وحیدی در ادامه افزود: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز با ورود یک هزار دستگاه تاکسی ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود به 5 هزار تاکسی برسد.
11:25 رئیس جمهور: ضرورت تأمین نیازهای توسعه صنعت چرم آذربایجان شرقی
سید ابراهیم رئیسی قبل از در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر ، ضمن بازدید از یکی از واحدهای تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت آن قرار گرفت.
شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در 10 کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد که حدوداً 300 کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.
رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن به صورت صمیمی و بی واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

پیام آذری


همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحدهای تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارز آور و اشتغال زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تأمین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به «تأمین سرمایه در گردش»،ساخت شهرک صنعتی جدید «نوسازی ماشین آلات و تجهیزات» این صنعت و همچنین «توجه ویژه به مسائل زیست محیطی»، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.
11:17 دستور رئیس جمهور برای اختصاص تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان
در جریان سفر دو روزه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان شرقی، وی از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید کرده و از نزدیک اقدامات انجام شده و مشکلات و چالش‌های این گروه صنعتی را بررسی کرد.
رئیس جمهور کشورمان در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور داد 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان اختصاص یابد.
همچنین در ادامه این بازدید، خط تولید و مونتاژ خودروهای تجاری جدید با ظرفیت چهار هزار دستگاه را در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز افتتاح کرد.
این خط در مساحت 10 هزار متر مربعی و با سرمایه گذاری دو هزار و 800 هزار میلیارد ریالی و برای تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون ایجاد شده است و در کمتر از شش ماه تجهیز و راه اندازی شده و با ایجاد این خط برای 200 نفر به صورت مستقیم و بیش از 300 نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.
افزایش تنوع محصولات کامیونت از شش تن به بالا که نیاز آن در کشور کاملاً محسوس می‌باشد از مهمترین اهداف ایجاد این خط است و افزایش کیفیت تولیدات در این حوزه، افزایش تولید روزانه به 20 دستگاه، تلاش برای تنوع بخشی به تولیدات تراکتورسازی و خروج از تک محصولی در این واحد صنعتی و مهم‌تر از همه ایجاد اشتغال از دیگر اهداف راه اندازی این خط تولید می‌باشد.
11:07 افتتاح خط تولید خودروهای دیزلی در تبریز با حضور رئیس جمهور
خط تولید خودروهای دیزلی با حضور رئیس جمهور در تبریز افتتاح شد. احداث این پروژه از شهریور 1401 آغاز شده و اعتباری بالغ بر 2,800 میلیارد ریال هزینه شده است. ظرفیت تولید این خط 4 هزار دستگاه تجاری در سال است و برای 500 نفر اشتغال زایی می‌کند.
10:59 تاکسی‌های نوسازی شده در تبریز باحضور وزیرکشور به بهره‌برداری رسید
با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، حکیمه غفوری، علی نوای باغبان و غلامرضا احمدی سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری تاکسی‌های نوسازی شده توسط شهرداری تبریز به بهره برداری رسید.
وزیر کشور در حاشیه این مراسم در گفتگو با رانندگان تاکسی در جریان مشکلاتی همچون بیمه رانندگان تاکسی قرار گرفت.
یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز طی سخنانی به تشریح برنامه‌های شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز پرداخت و گفت: با توجه به فرسودگی تاکسی‌های فعال در معابر شهری، شهرداری طرح نوسازی تاکسی‌های درون شهری را با اعطای تسهیلات کم‌بهره چهار درصد اجرا کرد.
10:21 دستورات لازم برای تکمیل پروژه‌های ورزشی اهر و هریس صادر می‌شود
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در سفر هیأت دولت به آذربایجان‌شرقی با استقبال مسئولان استانی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری وارد استان شد.

پیام آذری

در سفر وزیر ورزش و جوانان به آذربایجان‌شرقی، قرار است پروژه‌های عمرانی و ورزشی شهرهای هریس و اهر مورد بازدید قرار گفته و دستورات لازم برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها صادر شود.
10:20 بزرگترین مزرعه آرتمیای کشور در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید
همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، عملیات اجرایی مزرعه جلبک و آرتمیای بندر « رحمانلو » با ظرفیت 10 تن بیوماس و چهار تن سیست در سال 1393 آغاز شد.
تاکنون 30 میلیارد تومان از محل آورده شخصی، دولتی و تسهیلات بانکی برای آبگیری این مزرعه هزینه شده که ارزش روز آن 70 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
این مزرعه دارای دریاچه مصنوعی به مساحت 58 هکتار و سه حوضچه تحقیقاتی جهت تولید ریزجلبک بوده که از سوی پژوهشکده بیوتکنولوژی شمالغرب کشور خریداری و تجهیز شده است.
بهره‌برداری از این مزرعه برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و برای انتقال پساب به این مزرعه حدود هشت کیلومتر لوله‌گذاری شده و آب تخصیصی آن از اداره آب و فاضلاب 50 لیتر در ثانیه است.
9:59 افتتاح چندین پروژه مهم در آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور
عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، 16 پروژه مهم و شاخص در صنعت برق با اعتبار بالغ بر 604 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ در مس‌سونگون آذربایجان‌شرقی با هزینه‌کرد 1,300 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.
وی ادامه داد: دستور رئیس جمهور مبنی بر پاسخ به مطالبات مردمی و در راستای مصوبات دور اول سفر، شرکت مس سونگون آذربایجان به صورت مستقل تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
خرّم گفت: 4 پروژه در قالب 71 طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعتبار 10 هزار و 742 میلیارد و 223 میلیون ریال افتتاح می‌شود و با این افتتاح اشتغالزایی و تثبیت اشتغال 41 هزار و 316 نفر فراهم می‌شود.
9:51 بهره برداری از 128 دستگاه اتوبوس با حضور وزیر کشور در تبریز
با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، علی نوای باغبان عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری اتوبوس‌های جدید خریداری شده توسط شهرداری تبریز به بهره برداری رسید.

پیام آذری


وزیر کشور در این آئین ضمن پیگیری موضوع عدم شماره گذاری اتوبوس‌های جدید، دستور بررسی و تسریع در شماره گذاری این اتوبوس‌ها را صادر کرد.
احمد وحیدی در ادامه در گفت‌وگو با رانندگان خواستار ارائه برنامه‌ای شد که به تبع آن رانندگان در آینده بتوانند خود صاحب این اتوبوس‌ها شوند.
شهردار تبریز نیز در آئین این بهره برداری ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور اظهار کرد: طبق قرارداد، آماده تحویل 300 دستگاه اتوبوس بودیم و این در حالی است که تاکنون موفق به تحویل 180 دستگاه اتوبوس شده‌ایم.
یعقوب هوشیار افزود: بر اساس توافق‌های صورت گرفته هزینه 100 دستگاه اتوبوس پرداخت شده و مقرر شده بود این تعداد اتوبوس به شهرداری تبریز تحویل داده شود ولی در حال حاضر فقط 23 دستگاه تحویل گرفته‌ایم.
9:50 73 پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی به منظور افتتاح و بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی صبح امروز وارد این استان شد.
سید محمد آقا میری ، در این سفر 73 پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر 10 هزار و 742 میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشغال برای 41 هزار و 316 نفر در بیش از 10 هزار و 980 هکتار از اراضی استان را افتتاح خواهد کرد.
افتتاح پروژه توسعه ارس، پروژه سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار، تکمیل خط انتقال آب پروژه پرورش آرتمیا و بهره برداری از اراضی پایاب سد آیدوغموش از جمله برنامه‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان شرقی است.
بهره برداری از خط تولید تراکتور شالیزاری در شرکت تراکتورسازی ایران، بهره برداری از سیلوی شهرستان هشترود و تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه دامپزشکی استان با 25 میلیارد تومان هزینه کرد از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری در حوزه کشاورزی در این سفر است.
8:42 رئیس جمهور از چرمشهر تبریز بازدید کرد
آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با سفر به آذربایجان شرقی در اولین مقصد برای بررسی و رسیدگی به مشکلات، از چرمشهر تبریز بازدید کرد.
رئیسی در روند این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مدیر و کارکنان چرمشهر در جریان مشکلات و چالش‌های این واحد صنعتی قرار گرفت همچنین نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشتند.
گفتنی است؛ چرمشهر تبریز، بزرگترین مرکز تولید چرم ایران و نخستین شهرک صنعتی خصوصی ایران و بزرگترین مرکز تولید چرم در کشور است. در این شهرک 360 واحد با اشتغال حدود 4 هزار نفر فعالیت دارد و حدود 90 درصد صادرات چرم کشور از این شهر انجام می‌شود.
8:00 پیگیری مصوبات سفر اول اولویت سفرهای استانی در دور دوم است
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهر تبریز در جمع خبرنگاران گفت: آذربایجان شرقی استان فرهنگی و صنعتی است و این استان ظرفیت‌های بالایی دارد که باید استفاده شود.
رئیسی افزود: از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی، تمدن آذربایجان است و این تمدن که پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

پیام آذری

وی ادامه داد: افتخار دارم که امروز در جمع مردم بسیار خوب آذربایجان برای پیگیری مصوبات دور اول سفرها هستم که برخی از این مصوبات به ثمر نشسته و وعده‌ای که به مردم عزیز آذربایجان داده‌ایم، ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد. کارها دنبال می‌شود تا بر زمین نماند و نیاز استان انجام شود.
رئیسی گفت: در سفر اول به خاطر وضعیت کرونایی امکان حضور در شهرستان‌ها را نداشتیم اما این بار امکان داریم تا به برخی از شهرها سفر کنیم و ان‌شاءالله در سفرهای بعدی هم خدمت مردم عزیز استان خواهیم رسید.
7:53 رئیس جمهور وارد تبریز شد
آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی بوده و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک سال گذشته است.
رئیس جمهور در این سفر از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید و با مردم در برخی از شهرستان‌ها دیدار می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/576966/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه