پیام آذری

آخرين مطالب

ضوابط جدید توزیع و فروش تایر/ فروش تایر میان عمده‌فروشان؛ ممنوع! اقتصادي

ضوابط جدید توزیع و فروش تایر/ فروش تایر میان عمده‌فروشان؛ ممنوع!
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اتاق اصناف ایران در جدیدترین اطلاعیه خود ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه‌های صنفی مرتبط با فروش تایرهای سواری و همچنین واحدهای بازرسی، مکلفند در راستای اطمینان از توزیع مکفی با قیمت مطابق با ضوابط نرخ‌گذاری تایرهای وارداتی اقدام کنند و نظارت‌ها بر این حوزه تشدید خواهد شد، از ممنوعیت فروش تایر از نقش عمده فروش به عمده فروش دیگر، خبر داده است. به گزارش ایسنا، بر اساس ضوابط اعلامی از دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش و توزیع که در اطلاعیه اتاق اصناف ایران، آمده است: - فروش تایر از نقش عمده فروش به عمده فروش دیگر ممنوع است. - عمده‌فروشان تایر مجاز به فعالیت خرده‌فروشی یا ثبت سند خروج کالا از نقش عمده‌فروش به نقش‌خرده فروشِ خود نبوده و صرفاً اجازه دارند 10 درصد از تایرهای خریداری شده از حلقه قبل (تولیدکننده یا واردکننده) را برای مصرف‌کننده نهایی توزیع و عرضه کنند؛ ضمن اینکه موظف هستند اطلاعات کامل مصرف‌کننده نهایی در سامانه جامع تجارت را ثبت کنند. - مهلت توزیع تایرهای خریداری شده توسط عمده‌فروشان حداکثر یک هفته بوده و بایستی حداقل 80 درصد از تایرهای دریافت شده در بازه زمانی مذکور به فروش برسد؛ در حقیقت ظرف یک هفته، تایرهای سواری پر مصرف باید از عمده‌فروش به دست خرده فروش برسد. - با توجه به محدودیت ناشی از شفافیت، فروش هر سایز تایر به صورت جداگانه اعمال شده و عملکرد عمده‌فروشان در خصوص توزیع کالاهای کم تقاضا، مجزا از تایرهای پر تقاضا بررسی می‌شود؛ بنابراین انباشت سایزهای کم تقاضا موجب ایجاد محدودیت برای دریافت مجدد تایر توسط تامین‌کننده نخواهد بود. این در حالی است که سابقاً اگر انباشت سایز کم تقاضا داشتند، نمی‌توانستند تایر پر تقاضا دریافت کنند که این مشکل رفع شده است. - تمامی واحدهای صنفی دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت که فاقد جوازند، موظف به اخذ مجوز تا پایان بهمن 1402 بوده و پس از پایان مهلت مقرر از توزیع تایر به فعالان فاقد جواز معتبر جلوگیری خواهد شد؛ لذا آن دسته از افراد صنفی (عمده فروش و خرده فروش تایر) که کد نقش در سامانه جامع تجارت دارند ولی پروانه کسب ندارند بایستی برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند تا در آینده، در توزیع تایر دچار مشکل نشوند. در ادامه اطلاعیه اتاق اصناف ایران، خاطر نشان شده است که امکان ثبت‌نام برای تمامی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که فروشنده تایر، آپاراتی و پنچرگیری هستند، نیز در سامانه جامع تجارت میسر شده است. از اول بهمن 1402 درج اطلاعات کامل مصرف‌کننده نهایی توسط واحدهای خرده فروش در زمان فروش لاستیک الزامی است و دریافت کد خرید از خریدار و درج در سامانه جامع تجارت به منظور تکمیل فرآیند خرید، الزامی است.

اتاق اصناف ایران در جدیدترین اطلاعیه خود ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه‌های صنفی مرتبط با فروش تایرهای سواری و همچنین واحدهای بازرسی، مکلفند در راستای اطمینان از توزیع مکفی با قیمت مطابق با ضوابط نرخ‌گذاری تایرهای وارداتی اقدام کنند و نظارت‌ها بر این حوزه تشدید خواهد شد، از ممنوعیت فروش تایر از نقش عمده فروش به عمده فروش دیگر، خبر داده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس ضوابط اعلامی از دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش و توزیع که در اطلاعیه اتاق اصناف ایران، آمده است: 
- فروش تایر از نقش عمده فروش به عمده فروش دیگر ممنوع است.
- عمده‌فروشان تایر مجاز به فعالیت خرده‌فروشی یا ثبت سند خروج کالا از نقش عمده‌فروش به نقش‌خرده فروشِ خود نبوده و صرفاً اجازه دارند 10 درصد از تایرهای خریداری شده از حلقه قبل (تولیدکننده یا واردکننده) را برای مصرف‌کننده نهایی توزیع و عرضه کنند؛ ضمن اینکه موظف هستند اطلاعات کامل مصرف‌کننده نهایی در سامانه جامع تجارت را ثبت کنند.
- مهلت توزیع تایرهای خریداری شده توسط عمده‌فروشان حداکثر یک هفته بوده و بایستی حداقل 80 درصد از تایرهای دریافت شده در بازه زمانی مذکور به فروش برسد؛ در حقیقت ظرف یک هفته، تایرهای سواری پر مصرف باید از عمده‌فروش به دست خرده فروش برسد.
- با توجه به محدودیت ناشی از شفافیت، فروش هر سایز تایر به صورت جداگانه اعمال شده و عملکرد عمده‌فروشان در خصوص توزیع کالاهای کم تقاضا، مجزا از تایرهای پر تقاضا بررسی می‌شود؛ بنابراین انباشت سایزهای کم تقاضا موجب ایجاد محدودیت برای دریافت مجدد تایر توسط تامین‌کننده نخواهد بود.
این در حالی است که سابقاً اگر انباشت سایز کم تقاضا داشتند، نمی‌توانستند تایر پر تقاضا دریافت کنند که این مشکل رفع شده است.
- تمامی واحدهای صنفی دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت که فاقد جوازند، موظف به اخذ مجوز تا پایان بهمن 1402 بوده و پس از پایان مهلت مقرر از توزیع تایر به فعالان فاقد جواز معتبر جلوگیری خواهد شد؛ لذا آن دسته از افراد صنفی (عمده فروش و خرده فروش تایر) که کد نقش در سامانه جامع تجارت دارند ولی پروانه کسب ندارند بایستی برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند تا در آینده، در توزیع تایر دچار مشکل نشوند.
در ادامه اطلاعیه اتاق اصناف ایران، خاطر نشان شده است که امکان ثبت‌نام برای تمامی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که فروشنده تایر، آپاراتی و پنچرگیری هستند، نیز در سامانه جامع تجارت میسر شده است.
از اول بهمن 1402 درج اطلاعات کامل مصرف‌کننده نهایی توسط واحدهای خرده فروش در زمان فروش لاستیک الزامی است و دریافت کد خرید از خریدار و درج در سامانه جامع تجارت به منظور تکمیل فرآیند خرید، الزامی است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/675480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

300 پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان

نواحی غربی کشور 17 اردیبهشت ماه بارانی می‌شود

برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران

روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت/ ویدئو

ندا قاسمی علاقه دارد گوینده چه خبر خوشی از رادیو باشد؟

شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس

مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه

نهال‌کاری در 50 هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل

قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!

اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از760 هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند

یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است

بیشترین حیوان گزیدگی در کدام منطقه از ایران اتفاق می افتد؟

انواع مدل کابینت و کمد زیر پله: راه حلی خلاقانه برای بهینه سازی فضا

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

برگزاری آیین نکوداشت 16 اردیبهشت روز مراغه

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز

شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

ضبط 180 راس دام زنده قاچاق در میاندوآب

توبیخ پزشک متخلف در ارومیه

محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو

ضبط 45 هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب

ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه

مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه

47 هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد

40 عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب

40 عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس

برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی

آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در 18 استان

جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه

یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است

قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J 30

بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد/ عکس

سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود

بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا

حضور 4 تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی

والدین نباید به جای نوجوانان تصمیم بگیرند

تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی