پیام آذری

آخرين مطالب

رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود اجتماعي

رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کار و رسالتی که امام صادق (ع) بر عهده داشت، انفجار علمی بود که بستر آن در دوران قبل از امام صادق (ع) فراهم شده بود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم در اردبیل، آیت‌‌الله سید حسن عاملی در یادواره شهدای نیر در مسجد جامع این شهرستان، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر (ص) بیان احکام به دلایل مختلفی امکان پذیر نشد و امام صادق (ع) بعد از تلاطم ایام امامت علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) با همراهی پدرش توانست زمینه بیان فقهی مکتب اسلام را به شایستگی فراهم کند.
وی تصریح کرد: 25 سال امام صادق (ع) در عالی‌ترین سطح به تربیت شاگردان پرداخت و توانست بیش از 30 هزار نفر جمعیت را در مکتب خود پرورش داده و به عنوان عالمان و دانشمندان پرآوازه راهی سرزمین‌های مختلف کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امام باقر (ع) احادیث نبوی و کلام گهربار ائمه اطهار قبل از خود را از دل تاریخ بیرون کشید و امام صادق (ع) نیز که به راستگویی معروف شده بود، توانست این اسناد و هویت اسلامی را به عنوان ملاک ارزشی مکتب اسلام معرفی کند.
عاملی افزود: صادق آل محمد در حقیقت دین خالص را عرضه کرد تا مرجعیت علمی بعد از پیامبر (ص) توسط امام صادق (ع) انجام شده و احکام الهی بیان شود و به عنوان کار خطیر و ارزشمند انفجار علمی در این مقطع رخ بدهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند جائران زمان همچون منصور با آن امام مخالفت می‌کردند اما امام صادق (ع) توانست شایسته‌ترین و بهترین مسیر ارزشی را طی کرده و بتواند سرمایه‌های معنوی را با الگوی هدایت‌محوری، راستگویی و همچنین صبر و حلم فراهم آورد.
امام جمعه اردبیل به جایگاه استاد مطهری و سیره این شخصیت فرزانه عصر معاصر اشاره کرد و ادامه داد: استاد مطهری نیز از درس‌آموختگان مکتب امام جعفر صادق و سایر ائمه محسوب می‌شود که توانست در حساس‌ترین مقاطع انقلاب همراه امام بوده و اسلام را از انحراف و انحطاط نجات دهد.
عاملی رهبری صالح جامعه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: اعتقاد به رهبری صالح می‌تواند جامعه را از کج‌روی‌ها در امان نگه داشته و به نوعی اصلاح و پالایش را به انجام برساند.
وی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و اضافه کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که در حساس‌ترین مقاطع توانسته‌اند با خون پاک خود و ایثار و گذشت در برابر دشمنان بایستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما نیز امروز باید دین خود را در برابر این شهدا ادا کنیم تا با پیمودن راه و مسیر معنوی آنها زمینه سعادت و رستگاری را مهیا کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر سیدعلی نباتی فرمانده تیپ 40 هجومی ارتش جمهوری اسلامی نیز در یادواره شهدای شهرستان نیر، گفت: 45 سال تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح در قالب ساخت و تجهیز سخت‌افزارهای نظامی و امنیتی برای کشورمان بوده اما در نقطه مقابل آن آنچه به این کشور عظمت و بالندگی داده میراث عظیم شهدا، جانبازان و آزادگانی است که با قدرت ایمانی خود این کشور را در برابر تمامی توطئه‌ها بیمه کرده است.
وی تصریح کرد: دشمنان از ابزارهای نظامی ما هول و هراسی ندارند بلکه بالاتر از آن این قدرت ملت ایران است که با سیره و سلوک انبیا و اولیای الهی به ویژه مکتب حسینی آمیخته شده و این مرام و اندیشه می‌تواند نقطه قوت و بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود.
فرمانده تیپ 40 هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با هوشمندی و صلابت در صحنه‌های دفاع از این کشور حضور دارد و قطعا بر این باور است که خون پاک این شهدا می‌تواند بهترین قدرت استحکام بخش برای این کشور محاسبه شود.
نباتی افزود: در شهرستان نیر ارتش با تقدیم 30 شهید توانسته صلابت و اقتدار خود را به نمایش بگذارد و قطعا در این عرصه همچنان آمادگی مقابله با تهدیدها و ترفندهای دشمنان را داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دنبال یاوه‌گویی‌ها و برخی اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی ما توانستیم صلابت نیروهای مسلح را در عملیات وعده صادق به نمایش بگذاریم و اگر دشمن دست از پا خطا کند، ضربات سهمگین و هولناک بیشتری را دریافت خواهد کرد.
فرمانده تیپ 40 هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مستکبران روزگار احساس می‌کنند که توان هرگونه برنامه‌ریزی علیه امت اسلامی را دارند در حالی که جمهوری اسلامی ایران پیشرو کشورهای اسلامی منطقه، حامی مظلومان بوده و لحظه‌ای از قدرت نمایی معنوی و ارزشی خود در برابر مستکبران دست نخواهد کشید.
نباتی برگزاری یادواره‌های شهدا را بهترین فرصت برای بازآموزی اندیشه و سیره آنها یاد کرد و ادامه داد: ما امروز به تفکر شهادت و ایثارگری بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم چرا که اگر از این اصل غفلت کنیم، قطعا گرفتار برخی خام‌اندیشی‌ها خواهیم شد.
انتهای پیام/131

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/678852/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکر سپند امیرسلیمانی ازمردم بعد از ازدواج با مونا کرمی/ ویدئو

ایجاد موزه تاریخ نجوم در رصدخانه تاریخی مراغه

حیرت محققان از انتقال ویژگی‌های شخصیتی همراه با عضو پیوندی

2 فوتی و 8 مصدوم در تصادف جاده خلخال – سرچم

جدیدترین قیمت طلای 18 عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

گفتگو با برنده جایزه نوبل ایرانی از اردبیل

همایش خودرو‌های اسپرت و کلاسیک در اردبیل

جام طلای حسنلو در ارومیه رونمایی شد

محلول‌پاشی 170 هکتار از جنگل‌های پیرانشهر علیه آفت جوانه خوار بلوط

ادعاهای آمریکا علیه حماس در میانه طرح اشغالگران برای گسترش عملیات نظامی در رفح

مشکل اسناد مالکیت محله «خواجه عطا» شهرستان بندرعباس مرتفع شد

صعود ورزشکار خراسان رضوی به نیمه نهایی در رقابت‌های تنیس روی میز ازبکستان

دیدار مشاور علی‌اف و جیک سالیوان

تحقق وعده‌های اعتباری برای راه‌اندازی پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی در استان

دیدار مهم روسای جمهوری ایران و آذربایجان | فردا؛ افتتاح محصول مشترک توسط رئیسی و علی‌اف

کتاب «نشان سرخ ذوالفقار» به دختر شهید حاج قاسم سلیمانی اهدا شد

تولد دختر عجول در آمبولانس اورژانس ارومیه

آسمان برفی آذربایجان‌شرقی در شصتمین روز بهار

10 مصدوم و فوتی بر اثر تصادف در محور خلخال به سرچم

واژگونی خونین یک کوئیک در سمنان

آغاز اجرای خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل

واکسیناسیون 2 هزار دام در ادوی جهادی دامپزشکی بیله‌سوار

2 فوتی و 8 مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در محور خلخال _ سرچم

عکس/ نجات دریاچه

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه مشخص شد

مسیر یحیی به تبریز نرسید؟ / ارتباط یک شکست و آینده سرمربی سابق پرسپولیس

جنگ غزه و آمارهای کابوس‌وار «مهاجرت معکوس» برای رژیم صهیونیستی

نفت جمهوری آذربایجان در حال کاهش است

آذربایجان‌غربی قطب پیوند کلیه درکشور

تولد نوزاد دختر در آمبولانس اورژانس ارومیه

سد قیزقلعه‌سی؛ نماد توانمندی متخصصان ایرانی ‌در سدسازی

تهیه اقلام ضروری کودکان بی سرپرست به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال

رئیسی و علی‌اف سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند+ فیلم

وضعیت هوای این شهر‌ها، قهوه‌ای و خطرناک شد

کتاب‌های اسنادی و مرجع نشر شاهد در بازار نشر منحصر بفرد هستند

جشنواره ملی تئاتر ایثار بهانه‌ای برای انتقال ارزش‌های فرهنگی است

راه‌اندازی سینما دیجیتال سراب تا شهریورماه امسال

گردهمایی بزرگان موسیقی جنوب کشور در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

تقویت سامانه بارشی در استان اردبیل از فردا

ویدئویی از بارش‌های شدید در مشگین‌شهر

جنایت وحشتناک در یکی از بوستان‌ های جنوب تهران

آخرین خبر از تعداد جانباختگان سیل مشهد

دستگیری بزرگترین جاعل زمین خوار در اردبیل

رئیس جمهور یکشنبه به پارس آباد می‌رود

نمایش خودروهای اسپرت و کلاسیک در اردبیل + فیلم

(تصاویر) دریاچه ارومیه نجات یافت؟

طارمی و ژیرو در آستانه ورود و ترک «میلان»؛ وجه اشتراک شماره 9‌های ایران و فرانسه چیست؟

ایجاد موزه تاریخ نجوم در رصد خانه تاریخی مراغه

شرایط عجیب و غریب این فصل سایپا برای متقاضیان

مشکل اسناد مالکیت محله «خواجه عطا» بندرعباس برطرف شد