پیام آذری

آخرين مطالب

آشنایی با کلروفیل و بهترین کلروفیل بازار علمي

آشنایی با کلروفیل و بهترین کلروفیل بازار
  بزرگنمايي:

پیام آذری - قطعاً نام کلروفیل یا کلروفیل مایع به گوشتان خورده است. و در بستر اینترنت آشنا شده‌اید. این محلول خواص بسیار زیادی دارد و علاوه بر اینکه در گیاهان نقش مهمی ایفا می‌کند، برای انسان نیز مفید است. نام این محصول از زبان یونانی برگرفته شده است و به معنای سبز است. با نام سبزینه هم شناخته شده است که در برخی از موجودات زنده مانند سیانو باکتری‌ها، جلبک‌ها و گیاهان وجود دارد. این رنگدانه در قسمت‌های کوچک به نام مزوزوم قرار دارند و می‌توانند در تبدیل نور به انرژی نقش مهمی داشته باشند. به طور طبیعی انسان و حیوانات می‌توانند از طریق خوردن گیاه، این ماده مقوی را به بدن خود برسانند. در واقع حیات گیاهان به آن وابسته است. اینکه کلروفیل‌ و خواص آن چیست حائز اهمیت است که ما در ادامه مطلب در مورد آن صحبت می‌کنیم. کلروفیل به هموگلوبین بسیار شباهت دارد و تنها تفاوت آن این است که به جای اتم آهن، اتم منیزیم دارد. منیزیم جزء پروتئین‌های گیاهی است و انرژی خورشیدی را به انرژی شیمیایی تبدیل می‌کند.
کاربرد کلروفیل‌ها
کلروفیل‌ها فواید بسیار زیادی دارند و یک ماده ارزشمند است که هم در طب سنتی و هم در طب مدرن استفاده می‌شود. این ماده سبز رنگ دارای خواص درمانی است و برای سلامت پوست، خون، کبد و سیستم گوارش مناسب است. برخی از تحقیقات پزشکی هم نشان داده که این ماده در درمان سرطان هم مفید واقع شده است؛ اما این موضوع هنوز ثابت نشده است. همینطور در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از این ماده استفاده شده است. به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند آسیب‌های پوستی مانند خشکی، اگزما، التهاب یا پسوزیاریس را از بین ببرد و برای درمان آنها مناسب باشد. علاوه بر این در برخی از محصولات غذایی و دارویی هم به کار می‌رود. به عنوان مثال شرکت‌هایی که برای ساخت مکمل‌های غذایی، رنگ‌های طبیعی و سوپر فودها فعالیت می‌کنند این ماده را به کار می‌گیرند.
کلروفیل و خواص آن چیست

پیام آذری

همانطور که گفتیم کلروفیل بسیار مفید است. اولین مزیت کلروفیل این است که در تقویت و ترمیم پوست تاثیرگذار است. طی دو آزمایش علمی نشان داده شده است که این ماده می‌تواند باکتری‌ها و التهابات پوستی را کنترل کند و باعث شود زخم و سوختگی‌ها سریع‌تر التیام پیدا کنند. کلروفیل مایع با تحریک رشد بافت جدید می‌تواند پوستی جوان سالم به شما هدیه دهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان از پیری زودرس جلوگیری کند. علاوه بر این برای سلامت میتوکندری‌ها در قسمت‌های مهم سلول هم مناسب است. این ماده سبز رنگ با ایجاد انرژی در پوست شما از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. می‌تواند آکنه یا منافذ پوستی را بهبود ببخشد. 
در مورد این که مزیت دوم کلروفیل و خواص آن چیست باید بگوییم که برای رشد و ضخامت مو هم مناسب است. کلروفیل‌های مایع باعث سلامت مو می‌شوند و با تقویت کراتین به عنوان یک پروتئین، موهای قوی‌تر ایجاد می‌کند. این ماده منبعی از منیزیم است که باعث افزایش خونرسانی به پوست سر می‌شود. همینطور ملاتونین را که جلوی سفید شدن مو را می‌گیرد افزایش می‌دهد. این قطره می‌تواند از پیری سلول‌های پوست سر جلوگیری نماید و در حفظ چگالی و درخشندگی موهایتان به شما کمک کند.
تاثیر کلروفیل در سیستم ایمنی
سومین مزیت مایع کلروفیل و خواص آن این است که می‌تواند به تولید گلبول سفید کمک کند. علاوه بر این اثبات شده است که اگر میزان بیشتری کلروفیل استفاده شود میزان تولید گلبول سفید افزایش پیدا می‌کند. گروهی که هر روزه از استفاده می‌کردند بعد از مدتی دریافتند که مقدار گلبول‌های سفید خونشان تا 85 افزایش پیدا کرده است. هیچگونه عوارضی در این گروه دیده نشده است؛ بنابراین دریافتند که کلروفیل می‌تواند یک راه حل طبیعی و موثر برای تقویت سیستم‌های ایمنی باشد. این کلروفیل‌ها باعث جذب و حذف رادیکال‌های آزاد می‌شوند. می‌توانند از بدن شما در برابر استرس و پیری زودرس محافظت کند.

پیام آذری

کلروفیل و خواص آن در کاهش وزن و لاغری
چهارمین مزیت کلروفیل و خواص آن این است که به کاهش وزن کمک می‌کند. با آزمایشات انجام شده، گروهی که هر روز یک بار از مکمل‌های استفاده می‌کردند توانستند به وزن ایده‌آل برسند. البته این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که شما در کنار مصرف کلروفیل باید حتماً رژیم غذایی و ورزش را هم قرار دهید. این مایع به کاهش بوی بدن کمک می‌کند. ماده سبز به خصوص برای افرادی که دچار بوی بدن هستند و بوی بدن آنها شبیه به بوی ماهی می‌باشد بسیار مناسب است. در بسیاری از محصولات بهداشتی مانند دئودورانت‌ها و دهانشویه‌ها هم از کلروفیل استفاده می‌کنند که باعث از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود. کلروفیل‌ می‌تواند بوی ناشی از باکتری‌ها را کم کند.
تاثیر کلروفیل در افزایش انرژی
استفاده از این ماده می‌تواند به افزایش انرژی هم کمک کند. همانطور که گفتیم برای تقویت تولید گلبول‌های قرمز و سفید بسیار مناسب است. می‌تواند اکسیژن رسانی به بدن را افزایش دهد. با افزایش اکسیژن رسانی شما انرژی و استقامت بیشتری خواهید داشت. برای سلامت کبد و بدن هم مناسب است و با حذف آفلاتوکسین‌ها از بدن شما حفاظت می‌کند. افلاتوکسین‌ها توسط قارچ‌هایی تولید شده‌اند که روی برخی از غذاها مانند آجیل، برنج ادویه و انجیر رشد می‌کنند و ممکن است به کبد آسیب برسانند. با مصرف کلروفیل به صورت مکرر می‌توانید از ضررهای این باکتری در امان باشید. استفاده از کلروفیل باعث می‌شود تا تمامی سموم از بدن خارج شود به سلامت کبد کمک کند. این آنزیم‌ها در قسمت سلول‌ها به نام فاز دو شناخته می‌شوند و خطرات ناشی از سموم را از بین می‌برند.
کلروفیل و خواص آن در خون‌سازی
اینکه هشتمین مزیت کلروفیل و خواص آن چیست همانطور که گفتیم کلروفیل یک ماده سبز رنگ است که می‌تواند باعث افزایش انرژی شود. آزمایش‌هایی بر روی افراد مبتلا به تالاسمی صورت گرفته است. در این بیماری افراد دچار کم خونی هستند، مشاهده شده است که افرادی که از سبزه گندم، گیاه سبز و کلروفیل مایع استفاده کردند نسبت به دیگران نیاز به دریافت خون کمتری دارند. استفاده از کلروفیل‌ می‌تواند باعث تقویت تولید گلبول‌های قرمز خون هم شود. علاوه بر این‌ها به بهبود هورمون‌ها و عملکرد تیروئید هم کمک می‌کند. باعث می‌شود تا تمامی هورمون‌ها به تعادل برسند. اگر دچار تیروئید کم کار یا پرکار شده‌اید می‌توانید از کلروفیل مایع استفاده کنید. برای اکسیژن رسانی به مغز و کمک به سردرد و میگرن، بهبود خلق و خو مناسب است. البته توجه داشته باشید که قبل از خوردن کلروفیل باید با پزشک مشورت کنید.
سخن پایانی
اشاره کردیم که کلروفیل مزایای بسیار زیادی دارد و برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب سعی کردیم اینکه کلروفیل و خواص آن را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که اشاره کردیم علاوه بر موارد گفته شده کلروفیل برای دستگاه گوارش و برطرف کردن یبوست، بهبود سرطان هم مناسب است. باعث پاکسازی پوست از آکنه و روزاسه می‌شود. سطح انرژی را افزایش می‌دهد و بسیار مناسب است. به هر حال شما برای استفاده کلروفیل می‌توانید آن را به صورت آنلاین از مجموعه‌های معتبری مانند های کلروفیل خریداری کنید. 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/685118/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تیپ و ژست خاص«هانده ارچل» بازیگر فیلم مست عشق در یک کلیسا/ عکس

بازداشت 2 نفر در نازلو به اتهام تخریب لوله اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی

12 طرح گردشگری با اشتغالزایی 245 نغر در اردبیل افتتاح می‌شود

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

پیش‌بینی بارش تگرگ طی 3 روز آینده در اردبیل

مردم در پویش نذر قربانی مشارکت کنند

پزشکیان در ادامه رادیکال می‌شود؟/ مناظره سلیمی‌نمین-زیدآبادی

جلب مشارکت مردم و صیانت از آراء اولویت انتخابات ریاست جمهوری باشد

10 پایگاه، نذورات عید قربان را در خلخال دریافت می‌کنند

افزایش دمای هوا در اردبیل

بهره برداری از 18 طرح آبیاری نوین در شهرستان میاندوآب

برخورد قانونی با کشاورز متخلف در محوطه تاریخی جندی شاپور دزفول

تالاب درگه لطف الله نقده احیا شد

تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در مهاباد

دو فوتی در حادثه تصادف در جاده بستان آباد به قره چمن

درگیری میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان

روان سازی و مدیریت هوشمند ترافیک شهر ارومیه مورد توجه قرار گیرد

زیرگذر شهدای خدمت در ارومیه به بهره‌برداری شد

ناکامی عاملان ایجاد انشعاب غیرقانونی از خط اصلی لوله انتقال فرآورده های نفتی در ارومیه

مشارکت حداکثری در انتخابات، مدنظر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی قرار گیرد

اختتامیه نخستین دوره باشگاه کارآفرینان نوجوان آذربایجان غربی در بوکان

ناکامی عاملان ایجاد انشعاب غیرقانونی از خط لوله نفت در ارومیه

فلسفه حکومت اسلامی خدمت به بندگان خدا است/ خانواده‌های شهدا و ایثارگران ما جزو پیشقراولان حضور در انتخابات هستند

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: 6500 دیدار با جامعه ایثارگری استان در سه ماه اول سال جاری ثبت شده است

هدیه تولد 6 زندانی را در اردبیل آزاد کرد

آماده برگزاری انتخابات با مشارکت بالا و امنیت هستیم

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه بیست و هفتم خرداد

تشییع پیکر جانباز 70 درصد شهید امیرعلی عبدالهی در ارومیه

(تصاویر) دریاچه ارومیه این روز‌ها حال خوبی را تجربه می‌کند

تشییع پیکر مادر شهیدان زرین در ارومیه

واژگونی یک دستگاه کمپرسی درایواوغلی - خوی

نهادهای حمایتی مهاباد آماده دریافت و توزیع نذرهای قربانی هستند

افتتاحیه رسمی ستاد جوانان مسعود پزشکیان در اصفهان

برگزاری مسابقات فوتبال جام شهدای 15 خرداد در میانه + تصاویر

هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی صادر شد/تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته جاری

پنج کیلوگرم هروئین از یک منزل در بوکان کشف شد

بزرگترین تالاب فصلی مهاباد پس از 20 سال احیا شد

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در آذربایجان‌غربی آغاز بکار کرد

(ویدئو) روزی که مردم باکو برای الحاق آذربایجان به ایران کنار رود ارس تجمع کردند!

چند خبراز گوشه و کنار آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود

نشست مدیران کوثر با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه برگزار شد

بیوگرافی و عکس های شخصی پروانه معصومی؛ از بازیگری و شهرت تا مرگ

بازیگر معروف هالیوود با چفیه فلسطینی/ عکس

مراسم پرفیض دعای عرفه در ارومیه برگزار می‌شود

اینفوگرافی/ اعمال روز عرفه

آزادی 6 زندانی جرایم مالی با هدیه تولد جوان اردبیلی

بازگشت پرواز تهران- پارس‌آباد به مهرآباد

کسب رتبه اول کشوری نیروگاه‌های بیستون و اسلام آباد غرب در تولید برق

روز عرفه بزرگترین نعمت الهی برای بندگان است