پیام آذری

آخرين مطالب

گوش سپردن به آواز طبیعت در این 3 شهر دیدنی ایران اجتماعي

گوش سپردن به آواز طبیعت در این 3 شهر دیدنی ایران
  بزرگنمايي:

پیام آذری - آفتاب‌‌نیوز :
طبیعت، مامن آرامش است. سرسبزی و طراوت جنگل‌ها، سکوت و عظمت کویر، زیبایی دریا یا شکوه کوه‌ها، هر کدام می‌توانند جایی برای تجربه آرامش و حسی خوب برای انسان‌ها باشند. در ایران هم مناطق طبیعی بکر و زیبایی وجود دارد که برای کسب آرامش و تجربه‌ای متفاوت می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. تفاوتی ندارد که قصد سفر به کدام نقطه از ایران را داشته باشید؛ شمال یا جنوب، جنگل یا کویر، هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند.
کافی است اقدام به رزرو اقامتگاه یا ویلا کنید، وسایل سفر را جمع‌آوری کرده و به‌سمت مقصد حرکت کنید. در ادامه، سه شهر زیبای ایران که طبیعتی تماشایی دارند را معرفی خواهیم کرد.
بازدید از دریاچه‌های تار و هویر در دماوند
دماوند یکی از شهر‌های خوش‌آب‌وهوا و زبیای تهران است که همه آثار آن به ثبت ملی رسیده‌اند. این شهر یکی از مناطق گردشگری مهم در استان تهران هم محسوب می‌شود و به‌دلیل آب‌وهوای خنک و بافت کوهستانی، مناسب گردش در روز‌های گرم سال است. البته در هر فصلی می‌توانید از این شهر زیبا دیدن کنید و از طبیعت بکر و زیبا، باغ میوه‌های رنگارنگ، غذا‌های محلی خوشمزه و هوای خوب آن لذت ببرید. اگر قصد سفر به این شهر را در تابستان دارید، توصیه می‌کنیم پیش از سفر برای اجاره ویلا دماوند اقدام کنید؛ زیرا در تابستان اجاره ویلا در دماوند به‌دلیل تقاضای بالا نسبتا مشکل است.
انتخاب اقامتگاه و ویلا دماوند چندان سخت نیست؛ زیرا در هر نقطه از این شهر که اقامت کنید، طبیعت زیبا و آب‌وهوای خوب میزبان شما خواهند بود. در این شهر زیبا، جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به دریاچه‌های تار و هویر اشاره کرد. این دریاچه‌ها در 30 کیلومتری دماوند و در نزدیکی روستایی به نام هویر و در فاصله 500 متری نسبت به یکدیگر قرار دارند که با نیم ساعت پیاده‌روی می‌توانید از یکی به‌سمت دیگری بروید. اگر به‌دنبال اجاره ویلا در دماوند هستید، توصیه می‌کنیم ویلا دماوند در این منطقه را انتخاب کنید؛ زیرا از آب‌وهوای بسیار خوبی برخوردار است.
تماشای شکوه تپه باستانی آناهیتا در سرعین
سرعین از دیگر شهر‌های پرطرفدار ایرانی با آب‌وهوای بسیار مطبوع و طبیعت فوق‌العاده زیبا است. این شهر که به‌دلیل وجود چشمه‌های آب گرم شهرت دارد، دیدنی‌های مختلف دیگری هم دارد که علاقه‌مندان به طبیعت را شگفت‌زده می‌کند. سرعین هم ازجمله شهر‌های توریستی ایران است؛ بنابراین، اگر برنامه سفر به آن را دارید پیش از هر اقدامی باید برای رزرو اقامتگاه، ویلا یا سوئیت سرعین اقدام کنید. اجاره سوئیت ارزان در سرعین، مستلزم اقدام به‌موقع است و حتی باید چند ماه قبل از سفر برای این کار اقدام کنید.
اگر در جستجوی سوئیت سرعین بوده باشید، احتمالا متوجه این موضوع شده‌اید که بیشتر اقامتگاه‌های این شهر در نزدیکی جاذبه‌های طبیعی آن قرار دارند تا بازدید از آن‌ها به‌سادگی انجام شود. یکی از جاذبه‌های بکر و باشکوه این منطقه، تپه باستانی آناهیتا است. اگر سوئیت سرعین شما در بلوار امام‌علی باشد، تنها چند دقیقه با این جاذبه گردشگری که بازدید از آن رایگان است، فاصله خواهید داشت. این تپه که با نام‌های دیگری مانند تپه سارقین و تپه زرتشت هم شناخته می‌شود، محلی است که در آن سفالینه‌های مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد یافت شده‌اند؛ همچنین در این منطقه، آتشکده‌های متعددی هم وجود دارند که محل عبادت زرتشتیان بوده‌اند و ازجمله آن‌ها می‌توان آتشکده آناهیتا را نام برد.
بهترین سوئیت سرعین و اقامتگاه‌های این شهر را می‌توانید در نزدیکی این جاذبه گردشگری پیدا کنید؛ همچنین برای اجاره سوئیت ارزان در سرعین هم این منطقه یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.
لذت‌بردن از آرامش کویر در یزد
برخلاف اقامتگاه و ویلا دماوند که در مناطق سرسبز و جنگلی قرار دارد، اقامتگاه‌های شهر زیبای یزد، کویری هستند و شما را به آرامش و سکوت کویر دعوت می‌کنند. این شهر در نگاه اول با معماری ساده و یکدست خانه‌ها خودنمایی می‌کند. بادگیر‌ها و سازه‌های خشتی که نشانه دوستی طبیعت و انسان‌ها هستند، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا برای این شهر ایجاد کرده و تاریخ و قدمت یزد را نمایش می‌دهند.
این شهر کویری، شب‌های فوق‌العاده زیبایی دارد و آسمان پرستاره و شب‌های آرامش آن‌قدر جذاب هستند که از تماشای آن سیر نخواهید شد. البته کویر فقط زیبایی ندارد و تفریحات مختلفی را نیز می‌توانید در آن تجربه کنید؛ مانند سافاری یا موتورسواری که جزو تجربه‌های هیجان‌انگیز این منطقه هستند. برای کویرگردی توصیه می‌کنیم با یک تور همراهی کنید و به‌هیچ‌عنوان به‌تن‌هایی اقدام به این کار نکنید؛ زیرا کویر محیطی پیش‌بینی‌نشده دارد و بدون یک راهنما و فردی آشنا به خطرات کویر، احتمال این‌که دچار مشکل شوید بسیار زیاد خواهد بود. به‌غیر از این موضوع، کویر و زیبایی‌های آن چیزی جز آرامش برای شما نخواهند داشت. البته شهر یزد جاذبه‌های دیگری هم دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به زندان اسکندر، خانه لاری‌ها، دخمه زرتشتیان و ... اشاره کرد.
سخن پایانی
ایران زیبا است و به هر نقطه از آن که سفر کنید جایی برای لذتبردن از طبیعت پیدا خواهید کرد. کافی است بسته به زمان سفر خود بهترین منطقه را انتخاب کنید. برای مثال، شهر‌های شمال و شمال غرب ایران مقصدی مناسب برای سفر‌های بهار و تابستان هستند و شهر‌های جنوبی با آب‌وهوای خوب، بهترین گزینه برای گردش در فصل‌های سرد سال محسوب می‌شوند. البته باید دقت کنید که اگر بهترین زمان سفر را برای هر منطقه انتخاب کردید، باید به‌موقع برای رزرو اقامتگاه و ویلا نیز اقدام کنید؛ زیرا در فصل‌های خوش‌آب‌وهوای هر منطقه، متقاضی سفر نیز بسیار زیاد است. در این زمینه، می‌توانید از خدمات سایت شب استفاده کنید تا بهترین اقامتگاه‌ها در شهر‌های مختلف ایران را رزرو کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/685267/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایده ای آسان برای جشن آرایی!

جزئیات برنامه اقامه نماز عید قربان در مصلی تبریز اعلام شد

حفظ آبروی کاندیداها خط قرمز ماست

رییس جمهوری در تراز پیشرفت کشور برگزینیم

فیلم کامل مناظره سلیمی‌نمین با زیدآبادی

بازگشت پرواز تهران پارس آباد به مهرآباد

بحران کمبود مدرسه در 5 شهر اردبیل

صدور بیش از سه میلیارد ریال احکام جایگزین حبس دردادگاه بخش سیمینه بوکان

تالاب درگه لطف الله نقده بعد از 25 سال احیا شد

22 پایگاه و قربانگاه در کمیته امداد آذربایجان‌غربی آماده دریافت نذرهای خیّران است

برگزاری دوره‌های توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی در آذربایجان غربی

تاکید استاندار آذربایجان غربی براجرای طرحهای روانسازی ترافیک در ارومیه

کشف پنج کیلوگرم هروئین در بوکان

تاکید استاندار آذربایجان غربی براحداث کمربند سبز ارومیه

افزایش 25 درصدی تعرفه سرویس مدارس تبریز

تدارک امکانات برای کشتار یک هزار راس دام همزمان با عید قربان در تبریز

مصدومیت 4 تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-تبریز

دستگیر ی سارقان در سیرجان

118 هفته از یکشنبه های تولید گذشت/ بازدید از طرح احیا شده در دولت سیزدهم

فعالیت 115 اکیپ دامپزشکی در عید قربان در آذربایجان شرقی

جابجایی نزدیک به 2 میلیون تن کالا توسط ناوگان باری آذربایجان‌غربی

گشایش مصلی تبریز برای اقامه نماز عید قربان فردا ساعت 6

پویش عید تا عید در بهزیستی آذربایجان غربی

پلمب 13 واحد اقامتی و گردشگری در آذربایجان غربی

دومین اطلاعیه مهم آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص سیلاب

جای خالی موزه اسناد تاریخی در ارومیه

صدور پروانه ساختمانی برای بهسازی بیش از 8 هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی

نامگذاری یکی از پاسگاه های محیط بانی مراکان به نام شهید جمهور

همایش ملی تربیت در تراز مهدویت در دامغان

بصیرت اهالی پارس اباد در انتخاب رییس جمهور

آغاز خرید تضمینی جو از کشاورزان بوکان

نهاد‌های حمایتی مهاباد آماده دریافت و توزیع نذر‌های قربانی هستند

برگزاری میز خدمت با محوریت انتخابات ریاست جمهوری در روستای کوسه بوکان

زمین‌گیر شدن معتاد و فروشنده موادمخدر در تبریز

سرمایه گذاری 9 هزار و 600 میلیارد ریالی در زیرساختهای ورزشی آذربایجان‌غربی

افتتاح 88 طرح در آذربایجان غربی در هفته جهاد کشاورزی

علیرضا زاکانی به تبریز می‌آید

حضور مردم بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی است

فیلم | زیرگذر شهدای خدمت؛ طرحی در راستای روان‌سازی ترافیک ارومیه

رسانه‌ها شور و نشاط در حوزه بلوغ سیاسی را نشان دهند

چرا مقاله علمی پزشکیان سلب اعتبار شد؟

اطلاعیه دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی در خصوص اجرای قانون واردات خودرو جانبازان 50% به بالا مشمول

استایل های متفاوت و جدید «سیما» سریال زخم کاری در زندگی واقعی/ تصاویر

تداوم بارندگی‌ها در آذربایجان غربی؛ هشدار زرد هواشناسی صادر شد

دریاچه ارومیه از دریچه دوربین

ترفند حمل یک پلاستیک مایعات بدون تلفات!

ذخیره‌سازی 2 هزار و 200 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان اردبیل

کاندیدای مورد حمایت حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی چهارشنبه معرفی می‌شود

هواداران کاندیداها از موضع‌گیری ناآگاهانه خودداری کنند‌

حق نداریم به دوقطبی مخرب دامن بزنیم