پیام آذری - به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، مرحله استانی جشنواره اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولان استانی، سرگروههای آموزشی، مدرسان و فرهنگیان برگزیده در مجتمع آموزشی حیات طیبه ناحیه یک اردبیل برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: سند تحول بنیادین، نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است و تمامی برنامهها در آموزش و پرورش باید در چارچوب این سند و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شود.
سید اردشیر رشیدی آل هاشم با اشاره به تأکید دولت چهاردهم و وزارت آموزش و پرورش بر ارتقاء کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی، افزود: نظام مسائل آموزش و پرورش که توسط دولت تعریف شده، به عنوان پیشران تحولات این حوزه شناخته میشود. یکی از مهمترین محورهای این نظام، توسعه عدالت آموزشی و دیگری ارتقاء کیفیت فرآیندهای آموزش و تربیت در مدارس است.
رشیدی آل هاشم همچنین گفت: امروز دیگر آموزش صرفاً به انتقال محفوظات محدود نیست، بلکه به یک فرایند تعاملی، مشارکتی و توانمندساز تبدیل شده است. روشهای آموزشی باید متناسب با نیازهای نسل جدید، فناوریهای نوین و تغییرات سریع دنیای دیجیتال بهروزرسانی شوند.
در ادامه مراسم، معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل نیز با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفیت آموزشی و توانمندسازی معلمان، گفت: این جشنواره یکی از طرحهای نو و بدیع معاونت آموزش ابتدایی در راستای بهبود فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس است که با استقبال گسترده فرهنگیان روبهرو شد. بیش از 6500 نفر از همکاران فرهنگی در قالب حلقههای تخصصی تبادل تجربه و گروههای هماندیشی در این طرح مشارکت فعال داشتند.
وحید خدابنده با بیان اینکه در پایان فرآیند داوری، 30 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند، افزود: اصلاح روشهای تدریس و ایجاد تحول در محیطهای یادگیری، گامی اساسی در جهت تحقق عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت در نظام تعلیم و تربیت است.
خدابنده در پایان تأکید کرد: محیطهای یادگیری باید پویا، خلاق و متناسب با تحولات روز طراحی شوند تا بتوانند زمینهساز شکوفایی استعدادها و رشد همهجانبه دانشآموزان باشند.
در پایان این مراسم، از برگزیدگان استانی جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل به عمل آمد.







