پیام آذری - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در جلسه کمیته اجرایی و علمی نظام مراقبت اجتماعی (نماد) بر ضرورت مشارکت فعال دستگاههای عضو برای تحقق اهداف این طرح تأکید کرد و از مطالعه موردی وضعیت روحی، روانی و تحصیلی دانشآموزان خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، محمد صادقزاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته اجرایی و علمی نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) با اشاره به اهمیت حیاتی مشارکت دستگاههای عضو در تحقق اهداف این طرح، بر لزوم همت ویژه این نهادها تأکید کرد.
وی با بیان اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان با مشارکت بینبخشی میسر خواهد شد، انتظار خود را از دستگاههای عضو مبنی بر تلاش مضاعف در این زمینه تبیین کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی، در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش استان برای شناسایی و مراقبت از دانشآموزان پرداخت و اعلام کرد که مطالعه موردی وضعیت روحی، روانی و تحصیلی دانشآموزان در دست انجام است.
وی با اشاره به نتایج ارزشمند به دست آمده از مداخله به هنگام در مراحل مختلف، بر اهمیت این رویکرد تأکید کرد.
صادقزاده، با تأکید بر اینکه در مراحل درمانی و ارائه خدمات حمایتی، آموزش و پرورش نیازمند همراهی دستگاههای متولی است، از اقدامات مشترک با دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه، خبر داد.
وی بیان کرد: با برنامهریزی دقیقتر و مشارکت بیشتر، میتوان از ظرفیت بینبخشی بهرهمند شد و اثربخشی طرح را افزایش داد.
در این جلسه، موقری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز به ایراد سخن پرداخت و بر لزوم تسریع در رسیدگی به موارد ارجاعی از سوی آموزش و پرورش تأکید کرد.
وی گفت: مواردی که با قید فوریت از طرف آموزش و پرورش برای دریافت خدمات حمایتی و درمانی به دستگاههای عضو ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان معرفی میگردد، باید خارج از بروکراسی اداری رسیدگی شود و در سریعترین زمان ممکن اقدامات یا توضیحات لازم ارائه گردد.
وی گفت: این تأکید، نشاندهنده اهمیت اولویتبخشی به مسائل و نیازهای دانشآموزان در بالاترین سطوح قضایی استان است.
در ادامه جلسه، نمایندگان دستگاههای عضو ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان، گزارش فعالیتهای خود را ارائه دادند. مقرر گردید هر یک از این دستگاهها، با جدیت بیشتری فعالیتهای حمایتی محوله خود را پیگیری نمایند تا شاهد تحقق کامل اهداف طرح «نماد» و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی و روانی دانشآموزان استان باشیم. این همکاری چندجانبه، ستون فقرات موفقیت این طرح حمایتی و مراقبتی را تشکیل میدهد.
انتهای پیام