- نوشته شده توسط:
پیام آذری
-
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، بهبود کیفیت آموزشی را در گروه تحول در کف مدارس و کلاس درس دانست و گفت: هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، مگر خود ما متحول شویم، اگر معلمان و مدیران ما از نظر فکری، متحول نشوند، تحولی در تعلیم و تربیت نخواهد افتاد. اگر سیاستهای تحولی در کف کلاس اجرایی نشود، به موفقیت نخواهیم رسید. تمامی تحولات شیوههای یاددهی و یادگیری و تربیتی برای تربیت دانشآموزان تراز سند، شهروندان نمونه، مبتکر، خلاق پویا و متفکر است.
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، بهبود کیفیت آموزشی را در گروه تحول در کف مدارس و کلاس درس دانست و گفت: هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، مگر خود ما متحول شویم، اگر معلمان و مدیران ما از نظر فکری، متحول نشوند، تحولی در تعلیم و تربیت نخواهد افتاد. اگر سیاستهای تحولی در کف کلاس اجرایی نشود، به موفقیت نخواهیم رسید. تمامی تحولات شیوههای یاددهی و یادگیری و تربیتی برای تربیت دانشآموزان تراز سند، شهروندان نمونه، مبتکر، خلاق پویا و متفکر است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح یکشنبه، دوازدهم مرداد ماه در افتتاحیه دومین دوره آموزشی مدارس و راهبران تحولی مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان با قدردانی از حضور مهمانان وزارتی در این افتتاحیه و تلاشهای مجموعه معاونت متوسطه جهت پیشبرد اهداف و تعلیم و تربیت در این دوره، هدف از برگزاری این دوره را ارتقا کیفیت آموزشی دانست و اظهار کرد: الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 10 درصد مدارس دولتی استان اجرا شده و با توجه به هدفگذاری 50 درصدی، این الگو در سال تحصیلی آتی در 40 درصد باقیمانده مدارس نیز اجرا میشود.
وی همچنین از اتمام پیادهسازی الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 50 درصد مدارس خاص و آغاز اجرای این الگو در 50 درصد مابقی این مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همچنین در 30 درصد مدارس غیردولتی اجرایی گردیده و در سال تحصیلی آتی نیز در 30 درصد دیگر اجرا خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سبقه علمی و تاریخی استان آذربایجان شرقی، این استان را خاستگاه شخصیتهای مهم و اثرگذار دانست و گفت: مسئولیت ما در کل کشور بسیار سنگین بوده و اینجا مهد تمدن و جریانساز و استان مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری محترم است. طراح و بانی اصلی کیفیت آموزشی در آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی چه در فضاهای و چه در آموزش، شخص ریاست جمهوری و پرداختن به امر آموزش و پرورش، یکی از اولویتهای دولت چهاردهم بوده و به عنوان استانی موثر باید به جایگاهی شایسته و در خور شان این استان در شاخصها دست پیدا کنیم.
صادقی، اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در دولت چهاردهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این دوره هفتهای نیست که وزیر آموزش و پرورش با رئیس جمهوری، دیدار نداشته باشد و شخص ایشان در جلسات شرکت میکنند و برای اولین بار است که آموزش و پرورش، اولویت اول دولت شده است و باید این فضا را قدر بدانیم.
صادقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریان بیوقفه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: با اجرای این نهضت، انقلابی در ایجاد فضاهای آموزشی با ساخت
1132 کلاس درس ایجاد شده و این کلاسها هم اکنون با پیشرفت بیش از 69 درصد در حال اجرا و ساخت بوده و نیمی از آنها تا مهر سال جاری افتتاح شده و به بهرهبرداری میرسند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه سرانه فضای آموزشی پایین برخی مناطق این استان به ویژه شهرستان تبریز و سرانه سه و نیم متری به ازای هر دانشآموز در مقایسه با کل کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز با همت ریاست جمهوری و خیران شاهد تحولی در این خصوص هستیم و به زودی شاهد کلنگزنی 12 مدرسه 12 کلاسه با همت خیران خواهیم بود که در بازه زمانی حداکثر یکساله تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خاتمه با تاکید بر نقش مدیران و معلمان در تربیت نسل آینده، خاطرنشان کرد: باید خود را ملزم به اجرای سیاستهای تحولی دانسته و در قبال هر دانشآموز، احساس مسئولیت کنیم.
انتهای پیام
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...