چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۴

فرهنگی

مدرسه باید محیطی ایمان‌محور، عدالت‌ محور و هویت‌ساز باشد

مدرسه باید محیطی ایمان‌محور، عدالت‌ محور و هویت‌ساز باشد
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدرسه باید محیطی ایمان‌محور، عدالت‌ محور و هویت‌ساز باشد، گفت: الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر همین اساس، اجرایی می‌شود و این الگو به عنوان ترسیم کننده نقشه راه اهداف آموزشی و تربیتی بوده و مدیر باید از اداره‌ کننده صرف امور مدرسه به راهنمایی برای یادگیری و تربیت، تغییر نقش دهد.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدرسه باید محیطی ایمان‌محور، عدالت‌ محور و هویت‌ساز باشد، گفت: الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر همین اساس، اجرایی می‌شود و این الگو به عنوان ترسیم کننده نقشه راه اهداف آموزشی و تربیتی بوده و مدیر باید از اداره‌ کننده صرف امور مدرسه به راهنمایی برای یادگیری و تربیت، تغییر نقش دهد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح چهارشنبه در جمع مدیران مدارس ناحیه 5 تبریز، اهداف تعلیم و تربیت را در راستای چشم‌انداز و هویت مدرسه، دانست و با تاکید بر لزوم الگوگیری از سند تحول بنیادین، مأموریت مدرسه را نه فقط آموزش دروس، بلکه پرورش تمام‌ ساحتی (اعتقادی، اخلاقی، علمی، هنری، ورزشی و اجتماعی) دانش‌آموزان برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، کارگاه‌های آموزشی و شبکه‌سازی میان معلمان برای انتقال تجربه را مورد تاکید قرار داد و در ادامه سخنانش با اشاره به عدالت آموزشی مورد تاکید ریاست محترم جمهوری، خاطرنشان کرد: بر همین اساس؛ دو محور نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و بهبود و ارتقا کیفیت آموزشی مورد توجه و در راس فعالیت‌های آموزشی قرار گرفته است و 271 پروژه آموزشی در استان آذربایجان شرقی احداث می‌گردد که این اقدامات در کنار شرکت در دوره‌های توانمندسازی همچون شمیم و توانا ما را در تحقق هر چه بیشتر اهداف تعلیم و تربیت یاری خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه، توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، فراهم‌ کردن فرصت‌های برابر برای مشارکت همه دانش‌آموزان در فعالیت‌ها، حرکت از روش‌های سنتی به سمت یادگیری فعال، پروژه‌محور و مسئله‌محور و استفاده هوشمندانه از فناوری و رسانه‌های نوین آموزشی را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری


نظرات شما