چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

معلمی در جوار مرتفع‌ترین قله استان آذربایجان شرقی برای سه دانش‌آموز

معلمی در جوار مرتفع‌ترین قله استان آذربایجان شرقی برای سه دانش‌آموز
پیام آذری - در جوار مرتفع ترین قله‌ی استان آذربایجان شرقی، آن‌جا که دامنه‌های سبلان با شکوهی بی‌پایان گسترده‌اند و برف‌ها با آفتاب مهرورز در هم می‌آمیزند، کلاسی کوچک اما پر از عشق برپا شده است؛ کلاسی که سقفش آسمان آبی و دیوارهایش مهربانی معلمی است.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - در جوار مرتفع ترین قله‌ی استان آذربایجان شرقی، آن‌جا که دامنه‌های سبلان با شکوهی بی‌پایان گسترده‌اند و برف‌ها با آفتاب مهرورز در هم می‌آمیزند، کلاسی کوچک اما پر از عشق برپا شده است؛ کلاسی که سقفش آسمان آبی و دیوارهایش مهربانی معلمی است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، به نقل از منطقه سراب، در این کلبه‌ی ساده‌ی دانش، معلمی با تنها سه دانش‌آموز نشسته است؛ سه نهالی کوچک که در آغوش دانایی جان می‌گیرند. او با دل‌آکنده از امید، تخته‌ی دل‌هایشان را خط به خط از الفبا پر می‌کند. صدای او، در میان سکوت کوهستان، همچون زمزمه‌ی چشمه‌ای زلال جاری می‌شود؛ گویی هر واژه‌اش دانه‌ای است که در دل خاک حاصل‌خیز امید کاشته می‌شود.
آقای فرشاد نامدار، در سرمای زمستان و گرمای تابستان، کلاسش را با گرمای نگاهش زنده نگه می‌دارد. نه از اندک بودن شاگردان دلسرد می‌شود و نه از سختی مسیر هراسی دارد؛ زیرا می‌داند رسالت معلمی، روشن‌کردن چراغی است، هرچند برای اندکی، اما نوری که افق‌ها را روشن می‌کند.
اینجا، در دل دامنه‌های سبلان در کنار قله جنوار داغی، درس خواندن تنها آموزش الفبا نیست؛ اینجا درس زندگی است، درس ایستادگی، صبوری و عشق. معلمی که با ایمان خود نشان می‌دهد ارزش تعلیم، به شمار شاگردان نیست، بلکه به دل‌هایی است که به نور دانش روشن می‌شوند.
نامدار، معلمی را که شغل انبیا خوانده‌اند، بهترین شغل در راه خدمت به مملکت و مردم می‌داند و تربیت دانش‌آموزان با ایمان و خدمت‌گزار برای مملکت که ادامه دهنده راه شهیدان باشند را از اهداف تربیتی خود عنوان کرده و می‌گوید: تعداد دانش‌آموز مهم نیست، مهم خدمت در راه خدا است، چه برای سه دانش‌آموز و چه 30 دانش‌آموز.
این معلم، جوانب فروتنی را که مختص یک معلم است، رعایت کرده و با بیان اینکه سختی‌هایی در این راه است، تلاش برای موفقیت‌دانش‌آموزان را آسان کننده سختی‌ها می‌داند. او در پاسخ به راه‌های تحقق عدالت آموزشی می‌گوید: به نظرم عدالت آموزشی یعنی فراهم کردن امکانات آموزشی و دسترسی آسان همه دانش‌آموزان در سن تحصیل، حتی تعداد اندک به آموزش بوده که این اتفاق به برکت انقلاب در کشور محقق شده است.
نامدار، مهم‌ترین ویژگی یک کلاس خوب را کیفیت آموزشی بالا عنوان می‌کند که با تفکر و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان می‌تواند بهترین نتیجه را بدهد و روحیه و انرژی معلم را نیز در کلاس درس موثر می‌داند و بیان می ‌کند: کل زمان و وقتی که با دانش‌آموزان برای پیشرفت تحصیلی و تربیتی صرف می‌شود، شیرین‌ترین خاطره‌ای است که می‌شود از کلاس درس گفت.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری


نظرات شما