- نوشته شده توسط:
پیام آذری
-
پنجشنبه ۱ آبان ۱۴۰۴
پیام آذری - مشاور وزیر و رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: نقطه آغاز برای پیشرفت و آبادانی هر کشوری، آموزش و پرورش بوده و قوت زانوی یک کشور، مدرسه است و اگر مدرسه تقویت شود، همه قسمتهای کشور تقویت میشود. مدرسه بخشی از مسائل ما نیست؛ بلکه بخشی از راه حلهای بوده و در ریشه حل ابر مسائل به مدارس باز میگردد.
پیام آذری - مشاور وزیر و رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: نقطه آغاز برای پیشرفت و آبادانی هر کشوری، آموزش و پرورش بوده و قوت زانوی یک کشور، مدرسه است و اگر مدرسه تقویت شود، همه قسمتهای کشور تقویت میشود. مدرسه بخشی از مسائل ما نیست؛ بلکه بخشی از راه حلهای بوده و در ریشه حل ابر مسائل به مدارس باز میگردد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، علی باقرزاده، بعد از ظهر پنجشنبه، یکم آبان ماه در اجلاس مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای نواحی و مناطق استان با قدردانی از تلاشهای عوامل دخیل در بازگشایی مدارس این استان بویژه در شرایط خاص کشور پس از جنگ تحمیلی 12 روزه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص رتبهبندی معلمان، اظهار کرد: از تابستان گدشته تا الان در مورد 438 هزار پرونده رتبهبندی، بدون حاشیه و اعتراضی خاص، تصمیمگیری شده و برای آینده هم مسیر روشنی طراحی شده است.
وی برگزاری آزمونهای متعدد در طول سال جاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: آزمون بزرگ متعهدین خدمت از طریق کنکور با حساسیتهای خاص خود با مشارکت بیش از 650 هزار نفر برگزار و
حدود 72 هزار نفر برای ارزیابی شایستگیهای معلمان معرفی و هماهنگیهای لازم جهت اعلام و کنترل نتایج و رسیدگی به اعتراضات توسط آموزش و پرورش انجام شده و در نتیجه آن، استخدام حدود 27 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت.
باقرزاده ادامه داد: همچنین 560 هزار نفر در آزمون استخدامی ماده 28 شرکت کردند و طراحی سوالات و ثبت نام و ... این آزمون مقارن با زمان جنگ بود و در نتیجه این آزمون نیز احکام 23 هزار نفر پذیرفته شده صادر و حقوق مهر ماه برایشان برقرار شد. برقراری فوقالعاده خدمتگذاران هم جزو اقداماتی بود که سبب شد تا عدد خوبی به حقوق مشاغل خدماتی با برخورداری حداکثری این عزیزان اضافه شود.
وی، برگزاری آزمون مدیران مدارس با 70 هزار ثبت نام شده در دوران جنگ را با وجود شرایط ویژه حاکم بر کشور، گفت: 150 مدرسه با بیش از 700 دانشآموز داریم که مدیریت آن با مدیریت مدارس کم جمعیت متفاوت بوده و این مهم نیز باید در انتخاب و انتصاب مدیران مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 135 هزار معلم در سال جاری، متقاضی انتقال بودند، اهمیت ابر پروژه ساماندهی و مدیریت درست و توزیع منطقی نیروی انسانی بین فعالیتهای مختلف آموزشی را مورد تاکید قرار داد و ساماندهی را قلب اقتصاد آموزش دانست و گفت: ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی، علم تخصیص منابع کمیاب و محدود به فعالیت های نامحدود است.
معاون وزیر و رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت، با بیان اینکه عزت، شرف، رفاه و آسایش از جایی به نام مدرسه شروع میشود، اظهار کرد: بدون تامین همه چیز برای مدرسه، هیچ چیزی برای ایران حاصل نمیشود و در اهمیت این نکته همین بس که ریاست جمهوری، شخصا در 70 جلسه با موضوع آموزش و پرورش حضور یافته است.
وی، اهمیت یادگیری خوب در آینده و شکلگیری نقش های مختلف در جامعه را مورد اشاره قرار داد و افزود: نتیجه خوب از مجموع فرایندهای سالم ناشی میشود و یادگیری خوب میتواند در تربیت شهروندان قانون مدار و قانون پذیر نقش مهمی ایفا کند و از همه مهمتر، یادگیری خوب، مرکز ثقل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه
عنوان شغلی معلمی در استخدامها در اولویت ما است، گفت: امسال خدمتگذار و استادکار هنرآموز نیز در برخی استانها داشتیم و اختیار مواردی مانند توزیع، جنسیت و رشته با استانها است.
باقرزاده در ادامه اهمیت و نقش برگزاری دورههای مهارت آموزی ماده 28 را مورد اشاره قرار داد و افزود: برگزاری درست و موثر و نظارت مشترک معاونان آموزش ابتدائی، متوسطه، پرورشی و تربیت بدنی بر دورههای آموزشی متناظر خود، ضروری بوده و برگزاری درست دورههای مهارت آموزی، حق معلمان و دانشآموزان است.
وی در خاتمه با اشاره به مرحله جدید ارتقا رتبه معلمان از آماده بودن شیوه نامه، متن بخشنامه و راهنمای رتبهبندی جدید خبر داد و گفت: همچنین شیوه نامه جدید ارزشیابی کارکنان آماده بوده و طی نمودن فرایند تعریف شده ضرورت دارد. در زمینه تعیین تکلیف نیروی انسانی نیز سامانه سنا با تعداد کلاس و سهم مشخص عوامل اجرایی مشخص آماده شده است.
میر حمایت میرزاده، معاون امور حقوقی و امور مجلس وزیر نیز در ادامه این اجلاس با ارایه توصیههای حقوقی به حضار با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر تکمیل و اتمام پروژههای نیمه تمام استان قبل از شروع پروژههای جدید، لزوم پیگیری اسناد قانونی بویژه مدارس دارای سند رسمی، مدارس وقفی و
املاک مازاد تاکید نمود.
وی همچنین بر لزوم مشورت با کارشناسان حقوقی قبل ار هر تصمیمی و حمایت قضایی از کارکنان، تاکید نمود و لزوم بهرهمندی از قانون مولدسازی با استفاده از ظرفیت شورای عالی مولدسازی و کارگروه مولدسازی اقتصاد و دارایی را مورد تاکید قرار داد.
برخورد با حداکثر رافت اسلامی با همکاران نیازمند حمایت قضایی و داشتن حساسیت، نسبت به شفافیت اداری و مدیریتی در طول مدت مدیریت نیز از اهم توصیههای معاون امور حقوقی و امور مجلس وزیر در این اجلاس بود.
انتهای پیام


تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...