- نوشته شده توسط:
پیام آذری
-
چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴
پیام آذری - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، در بیستوهفتمین همایش خیرین مدرسهساز آذربایجان شرقی، گفت: در دولت وفاق ملی، آموزش و پرورش در رأس برنامههای توسعه کشور قرار گرفته و توجه ویژه ریاست جمهوری به این حوزه، نویدبخش تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.
پیام آذری - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، در بیستوهفتمین همایش خیرین مدرسهساز آذربایجان شرقی، گفت: در دولت وفاق ملی، آموزش و پرورش در رأس برنامههای توسعه کشور قرار گرفته و توجه ویژه ریاست جمهوری به این حوزه، نویدبخش تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، در بیستوهفتمین همایش خیرین مدرسهساز آذربایجان شرقی که شامگاه چهارشنبه هفتم آبان ماه در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، ضمن قدردانی از خیرین و اعضای مجمع خیرین مدرسهساز استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی و شهر تبریز در فرهنگ نیکوکاری، مشارکت اجتماعی و امور خیر همواره جایگاهی رفیع داشتهاند و پیشتاز توسعه فضاهای آموزشی کشور بودهاند.
محمودزاده با ابلاغ سلام صمیمانه وزیر آموزش و پرورش به خیرین استان، افزود: حضور در جمع خیران این استان فرصتی مغتنم برای قدردانی از همت بلند افرادی است که با ایمان و نیت خالصانه، زیربنای توسعه آینده کشور را با مدرسهسازی و حمایت از آموزش شکل میدهند که بدون شک نام نیک آنان در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ماندگار خواهد بود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالتی ملی و ریشه توسعه کشور است، تصریح کرد: بزرگترین عامل توسعه یعنی نیروی انسانی کارآمد، در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش تربیت میشود و به همین دلیل این نهاد باید در اولویت برنامههای ملی قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف توجه دولت چهاردهم به این حوزه گفت : در آموزش و پرورش اقداماتی وجود دارد که پیش از فرآیند یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار گیرد آنهم توسعه زیرساختها و تأمین نیروی انسانی است که پایه و اساس تعلیم و تربیت می باشد و این مأموریت ماهیتی فرابخشی دارد و نیازمند همگرایی همه دستگاهها و آحاد جامعه است.
وی افزود: در بخش دیگر، برنامهریزی آموزشی و تربیتی درون و برون مدرسهای باید به شکلی منسجم دنبال شود چراکه بسیاری از متغیرهای مؤثر در تعلیم و تربیت خارج از جغرافیای مدیریتی آموزش و پرورش قرار دارند و حوزههایی چون خانواده، رسانه و آموزش غیررسمی نیز باید در این مسیر همراه باشند.
محمودزاده بر ضرورت توسعه سختافزاری و نرمافزاری آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: در یک فضای همافزا باید تمامی بخشها در کنار هم قرار گیرند تا نظام تعلیم و تربیت به توسعه پایدار دست یابد که در این زمینه اقدامات خودجوش مردمی و حرکتهای داوطلبانه از عوامل مهم پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی کشور است.
وی با اشاره به پویش ملی «بهساز مدرسه، بساز مدرسه» که با شرکت ریاست محترم جمهوری آغاز گردیده، اظهار داشت: پیوستن ریاست محترم جمهوری به این پویش آغازگر یک حرکت ملی در راستای توسعه عدالت آموزشی است و هر فرد میتواند به اندازه توان خود در این مسیر مشارکت کند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، میزان اعتبارات خیرین در توسعه فضاهای آموزشی از اعتبارات دولتی پیشی گرفته و در سال جاری نیز با آغاز نهضت توسعه عدالت آموزشی، این روند تقویت خواهد شد.
محمودزاده با اشاره به اقدامات بنیادین در بعد نرمافزاری افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاشهای گستردهای برای تحقق عدالت آموزشی و جذب حداکثری دانشآموزان صورت گرفته است و در آذربایجان شرقی نیز شاهد نمونهای کمنظیر از این عدالت هستیم، جایی که در نزدیک به پنجاه مدرسه، برای یک دانشآموز یک معلم اختصاص یافته است و این اقدامی بیسابقه نشان از اهمیت تعلیم و تربیت در این استان دارد که در کمتر کشور و نظام آموزشی می توان یافت.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همافزایی مسئولان، خیرین و مردم استان آذربایجان شرقی، شاهد ارتقای شاخصهای فضای آموزشی در سراسر استان، بهویژه در مناطق کمبرخوردار باشیم تا عدالت آموزشی به معنای واقعی در این خطه تحقق یابد.
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...