دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

اطلاعیه آغاز فرایند ارجاع دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلالات یادگیری در سامانه سیدا

اطلاعیه آغاز فرایند ارجاع دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلالات یادگیری در سامانه سیدا
پیام آذری - به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، با ابلاغ معاونت پیشگیری، تشخیص و توان‌ بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، فرایند جدید ارجاع، ارزیابی و مداخله آموزشی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری از مدارس عادی آغاز شد.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، با ابلاغ معاونت پیشگیری، تشخیص و توان‌ بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، فرایند جدید ارجاع، ارزیابی و مداخله آموزشی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری از مدارس عادی آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل، اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، این فرایند از سوی معلم پایه آغاز و توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا نهایی می‌شود.
🟢 در گام نخست، معلم پایه در صورت مشاهده‌ی نشانه‌هایی از مشکلات یادگیری در خواندن، نوشتن یا درک مفاهیم ریاضی، پس از گفت‌وگو با والدین و مشاور مدرسه، دانش‌آموز را برای بررسی تخصصی به مدیر مدرسه معرفی می‌کند.
🟢 مدیر مدرسه نیز پس از دریافت معرفی‌ نامه، با ورود به سامانه سیدا از مسیر زیر اقدام می‌نماید:
معرفی به اختلالات یادگیری → تسهیلات → مدیریت
🟢 در این بخش، مشخصات دانش‌آموز ثبت و ارجاع به‌ صورت سیستمی به مرکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی منطقه ارسال می‌شود.
🟢 پس از این مرحله، پرونده در سامانه سیرت 2 پیگیری و دانش‌آموز تحت ارزیابی تخصصی قرار می‌گیرد.
محمد شفائی هدف از اجرای این طرح را شناسایی دقیق‌تر، مداخله به‌موقع و پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری عنوان کرد و افزود: این روند به‌صورت کاملاً سیستمی و یکپارچه در بستر سامانه‌های سیدا و سیرت انجام می‌شود و مدیران مدارس می‌توانند وضعیت ارزیابی و درمان دانش‌آموزان را به‌صورت برخط (آنلاین) پیگیری کنند.
شفائی در پایان از مدیران و معلمان مدارس عادی خواست در اسرع وقت، ضمن اطلاع‌ رسانی به خانواده‌ها، نسبت به ارجاع و ثبت اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند مداخله در سامانه سیدا اقدام کنند.


نظرات شما