آخرين مطالب

پدیده‌های مرموز جهان هستی/ از آدمخوار کهکشانی تا ستار‌ه‌های زامبی/ تصاویر علمي

پدیده‌های مرموز جهان هستی/ از آدمخوار کهکشانی تا ستار‌ه‌های زامبی/ تصاویر
  بزرگنمايي:

پیام آذری - همانطور که شنیده‌اید، هستی بسیار عظیم است و آنقدر عجیب و غریب که اگر بخواهیم از زندگی خود فاصله بگیریم و فقط به واقعیات رازآلود، فراتر از کشور خودمان فکر کنیم، احتمالاً دیوانه خواهیم شد. خوشبختانه مغز ما قادر به فکر کردن در مورد پدیده‌هایی از این دست نیست. اگر اینچنین بود، مانند دانشمندان و ستاره‌شناسان می‌فهمیدیم که هستی پر از واقعیات ترسناک است و راز‌های بسیار جالب و اسرار پنهان در مورد آن وجود دارد که هنوز کشف نشده است.
عجایب ترسناک فضا – رستاخیز Higgs Boson

پیام آذری

بسته به اینکه کجای دنیا هستید، سناریو‌های روز رستاخیز زیادی وجود دارد که شنیده‌اید. بسیاری از فرهنگ‌ها معتقدند که پایان جهان بسیار سهمگین و عجیب خواهد بود. یکی از خطرناک‌ترین و محتمل‌ترین سناریو‌های روز رستاخیز، هیگز بوسون است. بر اساس این نظریه، رستاخیز با حبابی پر از انرژی و نوسان هیگز آغاز می‌شود و همه چیز دگرگون خواهد شد، زیرا پایدار بودن این حباب، ضامن پایدار بودن جهان است.
آدمخواری کهکشانی!

پیام آذری

آدمخواری کهکشانی آخرین نوع cannibalism است. بر اساس این ایده برخی کهکشان‌های بزرگتر در هستی وجود دارند که سایر کهکشان‌های کوچکتر را می‌بلعند. احتمال اینکه این فاجعه برای منظومه راه‌شیری اتفاق بیفتد، وجود دارد و بسیار ترسناک است. هرچند این اتفاق در آینده نزدیک رخ نخواهد داد. با این حال، آندرومدا؛ کهکشانی مشهور که تقریباً دو میلیارد سال پیش کهکشان خواهر خود را از راه شیری بلعید، ممکن است این کار را در مورد ما حدود 4/4 میلیارد سال دیگر انجام دهد. خوشبختانه تا آن زمان انسان‌ها یا سفر‌های بین ستاره‌ای را به واقعیت بدل کرده‌اند یا مدت هاست که درگذشته‌اند.
سیاه‌چاله عظیم طردشده!

پیام آذری

ممکن است به خاطر عظمت جهان هستی، زندگی ما کوچک و محدود به نظر برسد. یکی از عجایب ترسناک فضا، سیاه چاله فوق‌العاده‌ای است که از کهکشان خود بیرون رانده شده است. دانشمندان محاسبه کردند که برای بیرون راندن این سیاه‌چاله، به مقدار انرژی 100 میلیون ابرنواختر نیاز است. این بزرگترین سیاه چاله در حرکتی است که تاکنون ثبت شده و نتیجه‌ی ادغام انرژی دو سیاهچاله در مرکز کهکشان است.
عجایب ترسناک فضا – سیاهچاله‌های سرکش

پیام آذری

همانطور که همه ما می‌دانیم سیاه‌چاله‌ها قسمت‌هایی از فضای بسیار متراکم و دارای نیروی گرانشی غیرقابل تصوری هستند، به حدی که حتی نور نمی‌تواند از آن‌ها فرار کند. آن‌ها همه چیز را در زمینه گرانشی خود می‌بلعند، به همین دلیل ایده خوبی است که از آن‌ها دور بمانید. البته مانند هر پدیده دیگری در جهان، سیاه چاله‌ها هم می‌توانند مسیر حرکت خود را پیدا کنند. در بعضی موارد، آن‌ها با سرعت بسیار زیاد حرکت می‌کنند و هر چیزی را در مسیر خود می‌خورند. یک سیاه چاله به بزرگی مشتری در حال حاضر در حال عبور از راه شیری است که پیش از این تصور می‌شد که ثابت است. باید دعا کنیم از کنار زمین نگذرد.
ستاره‌های زامبی

پیام آذری

هرچه زنده است باید در مقطعی بمیرد و این برای همه چیز در جهان صدق می‌کند. مرگ ستارگان – همانطور که شاید از کلاس علوم به یاد داشته باشید – یکی از جالب‌ترین پدیده‌های جهان شناخته شده است. هر ستاره‌ای که در آسمان می‌بینیم در حال حاضر مرده است و نور آن هنوز به ما نرسیده است. در موارد نادری، ستاره‌ها ممکن است بمیرند و دوباره زنده شوند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. دانشمندان به تازگی ستاره‌های زامبی را کشف کرده‌اند که باید در مرحله ابرنواختر خود می‌مردند، اما به نوعی زنده مانده و اکنون با یک احساس تازه از زندگی و ماجراجویی به فضا آسیب می‌رسانند. به دلیل اینکه در مورد ماهیت آن‌ها هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست به همین دلیل باید امیدوار باشیم که از ما دور بمانند.
کهکشان‌های بدون ماده تاریک

پیام آذری

اگر بخشی از وقت خود را در اینترنت و انجمن‌های علمی صرف کرده‌اید، قطعاً می‌دانید که جهان قابل مشاهده بخش کوچکی از هستی است. اکثریت قریب به اتفاق بخش‌های هستی از ماده تاریک تشکیل شده است. نام علمی‌تری برای این ماده وجود ندارد، زیرا ما هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداریم و ماده تاریک دقیق‌ترین توصیف برای آن است.
پیش از این فرض بر این بود، جهان برای پایدار ماندن به ماده تاریک نیاز دارد، اما جدیداً کهکشان‌های دیگری کشف شده که ماده تاریک ندارند. بیشتر باعث رازآلود شدن تصورات پیرامون این ماده می‌شود.
برخورد سه گانه کهکشانی

پیام آذری

مهم نیست که زندگی ما چقدر کسل کننده باشد، ما می‌توانیم از این واقعیت آسوده باشیم که اتفاق جالب در همه زمان‌ها در جهان رخ می‌دهد. از نمایش‌های گسترده‌ای از نور گرفته تا ستاره‌های در حال مرگ، مطمئناً زمین مکانی خسته کننده نیست. با این حال، برخی از این وقایع هم مغتنم و هم دلگیر کننده هستند. یکی از آن‌ها تصادف نادر سه کهکشان است، مانند مواردی که در سال 2007 مشاهده کردیم. در حالی که اغلب دو کهکشان با همدیگر برخورد می‌کنند، دیدن برخورد سه تا از آن‌ها بسیار نادر است. آنچه به چشم ما می‌رسد فقط به اندازه نور یک لامپ است. در اثر این حادثه سه خوشه عظیم ستاره با یکدیگر ادغام می‌شوند، در عین حال ستاره‌هایی جدید با سرعت سریع زاده می‌شوند (حدود 200 توده خورشیدی).
بزرگترین سیاه‌چاله هستی

پیام آذری

واقعیاتی در جهان وجود دارد که ما آن‌ها را نمی‌فهمیم. حتی وقتی فکر می‌کنیم پدیده‌ای را فهمیده‌ایم بعد از مدتی متوجه می‌شویم که اصلاً تصور ما درست نبوده است. درخشان‌ترین و بزرگ‌ترین سیاه چاله یافت شده در هستی نیز اینگونه است. یک سیاهچاله بزرگ در مرکز یک کوازار (یک توده بسیار بزرگ با یک سیاه چاله در مرکز آن) که دانشمندان اخیراً کشف کرده‌اند. این سیاه‌چاله معروف به SDSS J0100 + 2802 بوده، به اندازه 420 تریلیون خورشید درخشان است. کسی نمی‌داند که چگونه شکل گرفته و چرا اینقدر بزرگ، زیرا هیچ چیزی در مرحله اولیه شکل‌گیری جهان نباید آنقدر بزرگ باشد، به همین دلیل به اسرارآمیزترین سیاه چاله‌ای که می‌شناسیم، تبدیل شده است.
سردترین مکان در جهان

پیام آذری

هستی کاملاً مکانی سرد است، زیرا گرمای ستارگان فقط برای تأثیر بر روی بخش کوچکی از آن کافی است. به گفته برخی دانشمندان، سردترین مکان مطلق در جهان شناخته شده سحابی بومرنگ است (سحابی که انبوهی از گاز و گرد و غبار در فضاست). بسیار سرد است با متوسط دمای 457٫87 – فارنهایت، دانشمندان در تلاشند تا دقیقاً بدانند که چه اتفاقی باعث این سرما می‌شود. به دلیل خطرناک بودن این مکان برای بشر باید توافق کنیم که اگر به سفر‌های بین ستاره‌ای دست یافتیم، هرگز به این سحابی نرویم.
ماده عجیب
به نظر می‌رسد که دانشمندان با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که نمی‌توانند هیچ توضیحی برای آن ارائه دهند. اگر به صورت آنلاین به جستجوی کلمه ماده عجیب یا Strange Matter بپردازید، می‌فهمید که این یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های فیزیک است که تاکنون کشف شده است. همانطور که می‌دانیم ماده معمولی از اتم‌هایی با هسته تشکیل شده است که حاوی پروتون‌ها و نوترون‌ها بوده و هرکدام به نوبه خود از کوارک‌ها تشکیل شده‌اند که کاملاً منظم درونشان قرار گرفته‌اند، اما در ماده عجیب کوارک‌ها آزاد هستند و ظاهراً هیچ محدودیتی و قانونی درمورد آنچه که قرارست انجام دهند، ندارند. برای همین ماده عجیب به طرز ترسناکی می‌تواند در ماهیت هر آنچه که با آن در ارتباط است تغییر ایجاد کند و اساساً ماهیت ماده پیرامونش را نابود می‌کند. متأسفانه باید گفت اخیراً، دانشمندان چیزی شبیه به آنچه فکر می‌کنند ماده عجیب است، پیدا کرده‌اند.

لینک کوتاه:

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های «تربیت مهدوی- نسل آرمانی» در اردبیل برگزار می شود

آخرین وضعیت جوی کشور/ کدام استان‌ها بارانی است؟

راه اندازی هنرستان گردشگری در مشگین شهر

دانستنی هایی درباره انتخابات 1402 در مهاباد

شرکت دانشگاه ارومیه با 17 اثر در یازدهمین جشنواره و نمایشگاه رویش

اصناف متخلف مهاباد 36 میلیارد ریال جریمه شدند

جزییات رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه

کشف 10 تن انواع مکمل غذایی دام و طیور خارجی قاچاق در مراغه

دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن با امام خامنه‌ای

کاهش ترافیک در محورهای پرتردد آذربایجان شرقی با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

91 طرح اولویت‌دار استان اردبیل به بهره‌برداری می رسد

هدف از احسان و نیکوکاری کریم‌پروری است

خوش و بش کادرفنی سپاهان با النصری‌ها / کریستیانو رونالدو: برایم قرمه سبزی نیاوردید؟

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 3 اسفند

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 3 اسفند

فکت فوق‌العاده از سرمربی محبوب: 17 دفاع داشتیم!

شناسایی سکونت گاه‌های غیررسمی در 17 شهر آذربایجان غربی

آغاز پویش سراسری مسیر سبز- ایران پاک در آذربایجان غربی

آسفالت و روکش آسفالت بیش از ٢56 کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌غربی

دو قطبی‌سازی حرکت در زمین دشمن است

نصب یک دستگاه ترانسفورماتور و احداث 300 متر خط 20 کیلوولت در گمرک مرزی سرو

تساوی ناراحت کننده است، حق بارسا برد بود!

نجات جان شهروند مراغه ای به همت ماموران پلیس