برگزاری کارگاه آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی استان اردبیل
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام آذری - به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل ، کارگاه آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مجتمع آموزشی دارالفنون ناحیه یک اردبیل برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این نشست تخصصی با تأکید بر اهمیت راهبردی مدارس شبانهروزی در نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار داشت: مدارس شبانهروزی یکی از پایههای اصلی تحقق عدالت آموزشی در استان هستند و در مناطقی که با پراکندگی جمعیتی و محدودیت دسترسی به خدمات آموزشی مواجهاند، نقشی بسیار مؤثر و حیاتی ایفا میکنند.
سید اردشیر رشیدی آل هاشم با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی برخی از مناطق استان گفت: در بسیاری از مناطق محروم و روستایی، تنها راه ادامه تحصیل دانشآموزان، بهرهگیری از ظرفیت مدارس شبانهروزی است. این مدارس توانستهاند با ارتقاء درصد پوشش تحصیلی، افزایش سطح کیفی آموزشی ، کاهش افت تحصیلی و همچنین کاهش تبعات اجتماعی مهاجرت دانشآموزان روستایی به مراکز شهری، خدمات ارزندهای ارائه دهند.
رشیدی آل هاشم با تأکید بر ضرورت شادابسازی فضاهای آموزشی و پرورشی مدارس شبانهروزی خاطرنشان کرد: محیط یادگیری باید سرزنده، پویا و انگیزهبخش باشد. ایجاد فضاهای تربیتی سالم، جذاب و متناسب با نیازهای روز دانشآموزان، نقش مهمی در افزایش ماندگاری و علاقهمندی آنها به تحصیل دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه گفت: توسعه کمی و کیفی مدارس شبانهروزی در اولویت برنامههای آموزش و پرورش استان قرار دارد و در همین راستا، از مدیران مدارس انتظار میرود با برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از ظرفیتهای بومی و منطقهای، زمینه جذب حداکثری دانشآموزان را فراهم سازند.
در ادامه معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان به تبیین ضرورتهای مدیریت مؤثر در مدارس پرداخت و اظهار داشت: مدیریت در نظام آموزشی صرفاً به بُعد اجرایی محدود نمیشود، بلکه یک فرآیند چندوجهی است که نیازمند تلفیق دقیق تفکر سیستمی، مهارتهای انسانی، تفکر فلسفی و ذهن منعطف در تمامی سطوح مدیریتی است.
ترحم رستمی خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت به مدیرانی نیاز دارد که نهتنها تصمیمگیرندگان خوبی هستند، بلکه تفکری فلسفی برای تحلیل مسائل، ذهنی منعطف برای مواجهه با تغییرات، و نگاهی جامع برای تلفیق منابع و ظرفیتها دارند. چنین مدیرانی میتوانند ستونهای اصلی تحول در مدارس شبانهروزی و سایر واحدهای آموزشی باشند.
گفتنی است در ادامه کارگاه ، به مطالب تخصصی حوزه امور مالی و بودجه پرداخته شد .



-
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۱۰
-
۷ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/825256/