چهارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۴

اقتصادی

مراسم کلنگ زنی سه راهی راژان_دیزج به طول ۲۵ کیلومتر

مراسم کلنگ زنی سه راهی راژان_دیزج به طول ۲۵ کیلومتر
پیام آذری - معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به موقعیت راهبردی این استان در کریدور‌های ترانزیتی بین‌المللی، از کمبود زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ای و نبود آزادراه‌های کامل در منطقه انتقاد کرد.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به موقعیت راهبردی این استان در کریدور‌های ترانزیتی بین‌المللی، از کمبود زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ای و نبود آزادراه‌های کامل در منطقه انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آذربایجان غربی ؛جعفر صادقی‌پور در مراسم ساماندهی تعریض و ارتقای سه راهی راژان_دیزج اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با برخورداری از هفت مرز زمینی، یکی از مسیر‌های کلیدی ترانزیت کالا بین اروپا، قفقاز، چین و جنوب‌شرق آسیاست و به عنوان یک پل ارتباطی استراتژیک، نقشی محوری در تجارت بین‌المللی ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه این استان هنوز هیچ آزادراه تکمیل‌شده‌ای ندارد، افزود: مسیر‌هایی همچون «راژان به مرگور» از شریان‌های حیاتی منطقه به شمار می‌روند که توسعه آنها می‌تواند منجر به رونق اقتصادی و بهبود دسترسی مناطق مرزی شود.
صادقی‌پور با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در مسیر‌های موجود ادامه داد:تنها آزادراه ناتمام استان به طول 40کیلومتر در حال اجراست که شامل10 نقطه پرتصادف است و حدود 250 کیلومتر از بزرگراه‌های استان فاقد سیستم‌های جداسازی نظیر نیوجرسی و گاردریل هستند که این وضعیت، ایمنی جاده‌ها را به‌شدت کاهش داده است.
به گفته وی جهت ایمن سازی این جاده‌ها به بیش از 1000میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون راهداری استان همچنین از فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات راهداری ابراز نگرانی کرد و گفت: کیفیت خدمات‌رسانی در حوزه نگهداری راه‌ها به‌دلیل نبود تجهیزات به‌روز کاهش یافته و نیاز فوری به نوسازی دارد.
وی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در آذربایجان‌غربی را نه‌تنها یک ضرورت محلی بلکه اقدامی راهبردی در سطح ملی دانست و تأکید کرد: ارتقای ایمنی جاده‌ها، تکمیل آزادراه‌ها و نوسازی ماشین‌آلات راهداری باید در اولویت تخصیص منابع قرار گیرد.
صادقی پور ادامه داد: پروژه راهبردی محور راژان به دیزج به طول 25 کیلومتر و با اعتبار 580میلیارد تومان گام مهمی در ارتقای این مسیر از راه فرعی درجه 2 به اصلی است.
معاون راهداری استان در خاتمه تصریح کرد همچنین حدود 100کیلومتر از کریدور ملی بازرگان بندر امام فاقد مشخصات بزرگراهی است که برای تعریض و ارتقای آن نیازمند 3000میلیارد تومان سرمایه گذاری است.


نظرات شما