يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

پروژه مهر، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی است

پروژه مهر، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی است
پیام آذری - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه مهر، مهم‌ترین برنامه‌ ملی در وزارت آموزش و پرورش است، با اشاره به اهداف این برنامه گفت: تسهیل روند آغاز سال تحصیلی یکی از اهداف پروژه مهر بوده و این برنامه، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی و ساده کردن کارهای پیچیده در این زمینه که نشانگر خلاقیت نیز است، باید مورد توجه قرار گیرد. پروژه مهر، برنامه‌ای جامع و هدفمند در آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقا کیفیت آموزشی و بهبود یادگیری ایفا کند.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه مهر، مهم‌ترین برنامه‌ ملی در وزارت آموزش و پرورش است، با اشاره به اهداف این برنامه گفت: تسهیل روند آغاز سال تحصیلی یکی از اهداف پروژه مهر بوده و این برنامه، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی و ساده کردن کارهای پیچیده در این زمینه که نشانگر خلاقیت نیز است، باید مورد توجه قرار گیرد. پروژه مهر، برنامه‌ای جامع و هدفمند در آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقا کیفیت آموزشی و بهبود یادگیری ایفا کند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مصطفی آذر کیش، بعد از ظهر یکشنبه، دوازدهم مرداد ماه در اجلاس مدیران و روسای نواحی و مناطق این استان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی و خیران در زمینه تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌ها استفاده کرد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد امضای تفاهم نامه با اداره کل و پرورش استان آذربایجان شرقی در رابطه با توسعه هنرستان‌های جوار صنعت بودیم و همین الگو می‌تواند در نواحی و مناطق نیز اجرایی گردد.
وی با تبیین اهداف پروژه مهر تحت عناوین تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، توجه به سلامت و ایمنی، مشارکت اجتماع محور، افزایش کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی، به تشریح اقدامات و طرح‌های در دست اجرا در زمینه کیفیت آموزشی، عدالت آموزشی و مهارت‌آموزی پرداخت.
آذر کیش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیق و اجرای فعالیت‌های آموزشی متنوع یکی از ظرفیت‌های مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: غنی‌سازی و تنوع بخشی محیط یادگیری و توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان، در پروژه مهر مطرح بوده و این برنامه فرصتی ویژه برای توجه به دانش‌آموزان با نیازهای مختلف است.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای اقتدار، بر لزوم تدوین برنامه‌های تربیتی بر اساس نقشه راه تعلیم و تربیت، لزوم تقویت هویت ملی و دینی و تعمیق باورهای دینی در مدارس را مورد تاکید قرار داد.
آذر کیش همچنین توجه و اهتمام ویژه دولت چهاردهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قدردان رئیس جمهوری هستیم که تمام قد برای آموزش و پرورش ایستاده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خاتمه با برشماری ویژگی‌هایی برای مدیران مناطق و مدارس، اشرافیت بر بخش نامه‌ها و تعریف مسئله به صورت روشن و بدون ابهام برای رسیدن به راه حل را، از آن جمله برشمرد.
اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این اجلاس با تبیین برخی اقدامات انجام شده و پروژه‌های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی، تعداد پروژه تعهد شده در این استان را 231 پروژه در قالب 1401 کلاس درس عنوان نمود.
وی در ادامه، با اشاره به برنامه‌ای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جهت تحقق ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی، گفت: در همین راستا؛ 50 درصد از مدیران مدارس الگوی تراز استان تا آغاز سال تحصیلی جدید، تحت آموزش قرار می‌گیرند. در راستای ارتقا کیفیت آموزشی لازم است با احساس مسئولیت بالا وارد میدان شویم و تمامی بخش نامه‌ها و آئین نامه‌‌ها همگی در کف مدرسه قابلیت اجرایی داشته باشند.
گفتنی است؛ در پایان این نشست تعدادی از مدیران و روسای نواحی و مناطق 40 گانه استان آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی و تبیین نکته نظرات و ارائه گزارش عملکرد در زمینه پروژه مهر پرداختند‌.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری


نظرات شما