پیام آذری - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گفت: رشد و تعالی انسانها به مهارتها، محیط زندگی و شرایط یادگیری وابسته است و معلم، بهعنوان محور این تحول، باید بتواند یادگیری را معنا کند.
میلاد رحیم خویی در مراسم اجرایی طرح «توانا» با اشاره به شعار معلمان توانمند، دانشآموزان خلاق و جامعهای پویا،اظهار نمود: طرح «توانا» با هدفِ روشن و استراتژیکِ توانمندسازی معلمان، ارتقای کیفیت آموزش، پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در یادگیری آنان آغاز شده است.
وی افزود: این طرح نهتنها نقاط ضعف و قوت مهارتی دانشآموزان را مورد بررسی قرار میدهد، بلکه عوامل محیطی و شرایط زندگی آنان را نیز مدنظر قرار میدهد تا شرایط یادگیریِ بهینه و اثرگذار فراهم شود.
رحیم خویی با تأکید بر نقش کلیدی معلمان افزود: رشد و تعالی انسانها به مهارتها، محیط زندگی و شرایط یادگیری وابسته است و معلم، بهعنوان محور این تحول، باید بتواند یادگیری را معنا کند چون نسلی که امروز با آن مواجهیم، پیچیده، چندلایه و سرسخت است و ارتباط با آن نیازمند مهارتهای نوین آموزشی و شناخت عمیق است.
این مقام رسانه ای دغدغه معلمی را، فهمیدن، فهماندن و مفهوم شدن دانست و تصریح کرد: معلم نه صرفاً انتقالدهنده، بلکه هدایتگر، تسهیلگر و سازنده آینده ی دانشآموزان است.
وی بابیان اینکه «طرح «توانا» آغازگر تغییرات بنیادین از کلاسهای درس تا آینده جامعه است، اذعان نمود: مشارکت فعال و منتقدانه ی سه عنصرِ اصلیِ معلم، دانشآموز و اولیا، کلید دستیابی به آموزش با کیفیت ،مسیر تحول هموار و جامعهای خلاق، توانمند و پویا می باشد.
وی در پایان ابراز نمود: با معلمان توانمند، دانشآموزان خلاق و خانوادههای همراه، آیندهای روشن، پربار و سراسر امید خواهیم ساخت. این تحول آغاز شده و هر روز با تلاش و مشارکت ما، بزرگتر،پررنگ تر و اثرگذارتر خواهد شد.