پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم اولویتبخشی به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان استان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی ، اسفندیار صادقی در جلسه کمیته علمی و اجرایی نظام مراقبت اجتماعی (نماد) با اشاره به اهمیت نهضت توسعه عدالت در کیفیت آموزشی و آثار آن در کاهش آسیبهای اجتماعی، نبود آگاهی و جنگ شناختی دشمنان را از عوامل مؤثر بر آسیبهای اجتماعی دانشآموزان دانست و بر لزوم غربالگری جامع و همکاری تمام نهادها تأکید نمود.
وی اظهار کرد: بحث توجه به وضع معیشتی دانشآموزان، اگرچه خود موضوع مهمی است، اما در اجرای طرح نماد، گاهی اقدامات را بکم اثر می کند چرا که درصد کمی از دانشآموزان به دلیل مشکلات مالی دچار آسیب هستند و تمرکز اصلی باید بر شناسایی و رفع ریشههای آسیبهای اجتماعی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بر لزوم جامعیت در فرآیند غربالگری تأکید کرد و گفت: اکتفا به آموزش و پرورش در اجرای طرح نماد کافی نیست و همکاری و مشارکت تمامی نهادهای مرتبط، از جمله بهزیستی، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای حمایتی، امری حیاتی است.
وی ثبتنام کامل دانشآموزان و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی را از اولویتهای اصلی آموزش و پرورش استان دانست و خواستار همکاری جدیتر بین بخشی در این خصوص شد.
موقری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر لزوم تسریع در رسیدگی به موارد ارجاعی از سوی آموزش و پرورش توسط دستگاههای متولی تأکید کرد.
وی گفت: مواردی که با قید فوریت از طرف آموزش و پرورش برای دریافت خدمات حمایتی و درمانی به دستگاههای عضو ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان معرفی می شود، لازم است خارج از کاغذبازی زاید اداری رسیدگی و در سریعترین زمان ممکن اقدامات یا توضیحات لازم ارائه شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما