پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، بازگشایی مطلوب مدارس را نیازمند تعامل تمامی دستگاهها دانست و بر لزوم مشارکت شرکای دستگاه تعلیم و تربیت در بازگشایی مدارس، تاکید کرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح یکشنبه، نوزدهم مرداد ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تبیین گزارش مربوط به فعالیتهای مربوط به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: صفر تا صد ماموریتها و اقدامات آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر گنجانده شده است که عمده هدف آن این است که در ابتدای مهر، دغدغهای نداشته باشیم.
وی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن سیاستهای دولت مبنی بر توسعه عدالت آموزشی و افزایش کیفیت آموزشی در پروژه مهر سال تحصیلی 1405_1404 گفت: امروز تمامی سیاست و اقدامات آموزش و پرورش، حول این محور میچرخد و به همین منظور، کارگروههای هفت گانه تعریف شده است.
وی در ادامه، برگزاری دورههای متعدد در مقاطع مختلف را از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه کیفیت بخشی آموزشی مورد تاکید ریاست محترم جمهوری دانست و افزود: هدف ایجاد تحولی خاص در بین مدیران، معلمان و مدارس بوده و بر همین اساس؛ با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزشهای لازم در مرحله اول به 10 درصد از مدیران ارائه شده و فرایندهای لازم برای تحت آموزش قرار گرفتن 40 درصد مدیران مدارس نیز با حضور مدرسان وزارتی آغاز گردیده است.
صادقی ادامه داد: الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 50 درصد مدارس دولتی ، 60 درصد مدارس غیر دولتی و 100 درصد مدارس خاص اجرا خواهد گردید و شاهد تغییر و تحول در اداره کلاسها در راستای بهبود کیفیت آموزشی خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با تبیین وضعیت ثبت نام، از ثبت نام بیش از 85 درصدی دانشآموزان در مدارس استان خبر داد و گفت: در این راستا از اولیای عزیز تقاضا داریم تا نسبت به ثبت نام فرزندان خود در اسرع وقت و قبل از اتمام بازه تعیین شده برای ثبت نام در هر پایه اقدام نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، اجرای طرح میدان پویا و طرح شهید سلیمانی را از جمله برنامههای اجرا شده در زمینه تربیت بدنی و سلامت دانشآموزان و افزلیش سرانه فضاهای ورزشی، عنوان نمود و گفت: سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانشآموز در استانمان بالاتر از میانگین کشوری بوده و هدف دستیابی به یک متر مربع در بازه زمانی چهار ساله است.
صادقی در ادامه، توسعه هنرستانهای جوار صنعت را از سیاستهای مورد تاکید اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه برشمرده و با تبیین اقدامات انجام شده در استان آذربایجان شرقی، افزود: مقرر گردیده است تا پایان برنامه هفتم حداقل 50 درصد از دانشآموزان در رشتههای فنکا ثبت نام کنند که هدفگذاری امسال برابر با 46.90 است. در همین راستا؛ تجهیز انعقاد قرارداد با صنایع استان در دستور کار گرفته و تا کنون چهار قراداد با اداره غله، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، اداره کل فنی و حرفهای و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، منعقد گردیده و با توجه به سیاستهای تعیین شده، تامین تجهیزات و فضای آموزشی، تحقق این سیاستها افزایش استقبال دانشآموزان از هنرستانها و تربیت دانشآموزان مهارت محور را در پی خواهد داشت.
وی در ادامه با قدردانی از مشارکت دبیرات و عوامل اجرایی در تصحیح اوراق نهایی، فراتر از سهیمه ابلاغی، از مشارکت 104 درصدی در تصحیح باکیفیت اوراق آزمونهای نهائی، خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح آمار نقل و انتقالات فرهنگیان استان، بیان کرد: انتقال برون و درون استانی 2020 نفر انتقال برون و درون استانی شدهاند تایید گردیده و تلاش داریم تا هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید خالی از معلم نباشد.
وی در ادامه با اشاره به نقش تعامل بین بخشی در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی، تعهدات شهرداری از بابت پرداخت عوارض به آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه امسال به پیشنهاد شهردار تبریز در شورای شهر برای حل مشکل سرویس مدارس استثنائی، مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان تصویب شده است و امید است با همکاری این مجموعه در زیباسازی و مناسبسازی محیطهای آموزشی و آمادهسازی، مساعدت در آسفالتریزی حیاط مدارس استان و همکاری در پرداخت عوارض سه درصد درآمد شهرداری، شاهد مهری بدون دغدغه در سال تحصیلی جدید باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه از آماده افتتاح بودن دو مدرسه 12 کلاسه در تبریز و سهند و هنرستان 18 کلاسه تمام هوشمند در اهر خبر داد و افزود: پنج مدرسه در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در هفته چهارم مرداد ماه، کلنگ زنی خواهد شد.
فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان اینکه این استان با پیشرفت 69.30 درصدی پروژههای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، رتبه اول کشوری را دارد، سرانه آموزشی پایینتر از میانگین کشوری به ازای هر دانشآموز را در نواحی تبریز، شهرستانهای بستان آباد و مرند مورد اشاره قرار داد.
وی ادامه داد: شهرهای بزرگی همچون تبریز، میانه و مراغه دارای بیشترین پروژه شروع نشده هستند که در هفته پیش رو و آتی با فرمانداران این مناطق جلساتی در این خصوص، برگزار میشود. در مجموع مقرر گردیده است 25 پروژه در قالب 285 کلاس درس به پروژههای نهضت تبریز اضافه شود.
فرهودی در خاتمه از افزوده شدن 36 پروژه آموزشی در قالب 132 کلاس درس به 231 پروژه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی نیز اشاره کرد.
انتهای پیام








