يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

تکریم ارباب رجوع از اولویت های سازمانی ماست/ دریافت وجوه غیرمجاز در زمان ثبت نام تخلف است

تکریم ارباب رجوع از اولویت های سازمانی ماست/ دریافت وجوه غیرمجاز در زمان ثبت نام تخلف است
پیام آذری - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گفت: توجه به تکریم ارباب رجوع و همچنین توسعه و نهادینه سازی رعایت اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گفت: توجه به تکریم ارباب رجوع و همچنین توسعه و نهادینه سازی رعایت اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد.

تورج سلیمان زاده در گفت و گوی اختصاصی با سایت اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به باید و نبایدهای ثبت نام دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: دریافت وجوه غیرمجاز(به غیر از پول بیمه، کتب و لباس کل هنرستان) در زمان ثبت نام ممنوع می باشد.
وی افزود: عدم برگزاری کلاس های فوق برنامه و مکمل در مدارس هیات امنایی و غیردولتی علیرغم دریافت هزینه و شهریه تعریف شده تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد می شود. 
این مقام مسئول همچنین به موارد ترک فعل در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: عدم شناسایی و سهل انگاری در ثبت و الصاق برچسب اموال و نگهداری اموال که منجر به اسقاط اموال دولتی می گردد از ترک فعل های رایج در مدارس می باشد.
سلیمان زاده تصریح کرد: پرهیز از انتخاب و انتصاب مدیران مدارس خارج از ضوابط و شرایط تعیین شده و بدون داشتن معیارهای لازم، انضباط مالی در منطق و مدارس و تشریفات زائد و تجمل گرایی و تضییع بیت المال، کنترل حضور و غیاب، ورود و خروج منظم همکاران و بی انضباطی در کنترل مرخصی ها و ماموریت ها عمده مسائلی است که باید مدیران و روسای مناطق 25گانه آموزش و پرورش باید در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی به دلایل تخلفات ناخواسته مدیران نیز اشاره ای کرد و افزود: یکی از دلایل عمده سوق یافتن مدیران به سمت تصمیمات و اقداماتی که مصداق تخلف می باشد عدم آشنایی با قوانین و مقررات و در مدارس عدم آشنایی و توجه به آئین نامه اجرائی مدارس توسط مدیران می باشد. 
سلیمان زاده گفت: وجه به تکریم ارباب رجوع و همچنین توسعه و نهادینه سازی رعایت اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد. 
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان در پایان تصریح کرد: نقطه گذاری، هدفمندی و برنامه محوری در راستای شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی و اصلاح اداری از اولویت‌های اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل می باشد که مدیران و روسای مناطق باید به آن توجه کنند.


نظرات شما