پیام آذری - اردبیل - سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: از کل پروژههای سال جاری 70 درصد سهم مشارکت های مردمی و خیرین حقیقی و حقوقی و بنگاههای اقتصادی از محل مسئولیت های اجتماعی بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر ، امیر لامعی جوان ظهر شنبه در بین جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: برای رسیدن به هدف برنامه هفتم توسعه در خصوص سرانه فضاهای آموزشی برای دانش آموزان با شرایط مدارس ایمن، در وضعیت موجود استان نیاز به احداث 455 باب مدرسه با 3 هزار و 228 کلاس درس در سطح استان است.
وی افزود: از این تعداد 227 مدرسه با یک هزار و 135 کلاس درس در حال انجام است و برای تعداد باقیمانده که 228 مدرسه با 2 هزار و 93 کلاس درس است، مکان یابی انجام و نسبت به تشکیل گروههای مردمی و شروع پروژهها اقدام شده است.
سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: اگر آمار پنج سال گذشته مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد به طور متوسط سالیانه 150 کلاس درس در سطح استان احداث شده است که با توجه به شروع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم این عدد در سال 1404 افزایش حدود 5 برابری داشته که جهش قابل توجهی در مدرسه سازی استان میباشد به طوری که در مهرماه سال جاری 400 کلاس درس تکمیل و آماده بهره برداری است.
لامعی جوان اظهار داشت: با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ که با همت حضرتعالی در سطح کشور شکل گرفته و این موضوع توسط استاندار محترم استان مورد تاکید و پیگیری مستمر میباشد مشارکت مردم و خیرین شامل صنوف، انجمن اولیا و فرهنگیان، هیاتهای مذهبی، بازاریان، پزشکان و سایر اقشار مردم به طور چشم گیری افزایش داشته است بطوری که از کل پروژههای سال جاری 70 درصد سهم مشارکتهای مردمی و خیرین حقیقی و حقوقی و بنگاههای اقتصادی از محل مسولیتهای اجتماعی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سطح استان مدارس کانکسی به همت دولت چهاردهم در سال جاری جمع آوری شده و 56 مدرسه با 105 کلاس درس در حال تکمیل و تحویل است.
سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: مدارس سنگی در سطح استان با کمک بنیاد علوی و بسیج سازندگی به تعداد 55 باب مدرسه نا ایمن سنگی با 244 کلاس درس در حال برچیده شدن و احداث مدرسه جایگزین است.
لامعی جوان افزود: از سایر برنامههای در حال اجرا در سطح استان اردبیل در زمینه مدرسه سازی احداث مدارس سبز برای کنترل مصرف انرژی و استاندارد سازی سیستمهای گرمایشی در سطح استان قبل از فصل سرما میباشد و همچنین برنامهریزی برای احداث مدارس بزرگ مقیاس با محوریت تامین فضاهای آموزشی با امکانات فرهنگی، ورزشی و بهداشتی درمانی برای محلات است. در این نهضت بزرگ، موضوع توزیع عادلانه امکانات آموزشی و مکانیابی صحیح مورد تاکید است.