پیام آذری

آخرين مطالب

روحیه جهادی، حلقه مفقوده این روزهای برخی ادارات مراغه مقالات

روحیه جهادی، حلقه مفقوده این روزهای برخی ادارات مراغه
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


به گزارش ایرنا، میهن عزیزمان امروزه و بر اساس آنچه که رهبری در متن حکم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌ بیان کردند، «تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها و نیازمند مدیریّتی باکفایت، جهادی، دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، به ویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کند و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد.
مدیریتی که موانع را از سر راه تولید بردارد و قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آنهاست، توانمند سازد؛ همچنین با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کند و حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد».
آری همین فیش‌های راهبردی، چراغ راهی برای مسئولان دولتی در جای‌جای کشورمان طی زمان حاضر است و در یک کلام می‌توان روحیه خدمت‌گذاری را پیش‌شرط آن برای همه مسئولان به شمار آورد.
تبلور همین روحیه جهادی اخیرا در سطح مدیریت آذربایجان‌شرقی آغاز شده و استاندار دولت سیزدهم این استان با انتصاب مدیران دهه شصتی و انقلابی، ضرورت جاری شدن روحیه جهادی در عرصه‌های مدیریتی را مورد تاکید قرار داده، اما تغییرها هنوز به شهرستان‌ها و از جمله مراغه نرسیده است
«عابدین خرم»، استاندار آذربایجان شرقی، معتقد است که روحیه جهادی و مدیریت انقلابی که بنای آن در سپاه گذاشته شده، باید در تمام عرصه‌های مدیریتی و اجرایی، ساری و جاری شود؛ البته در این مسیر صرفا روحیه و مدیریت جهادی است که از نگاه وی مورد توجه قرار می‌گیرد.
شرایط ناشی از کرونا بهانه برخی کم‌تحرکی‌ها
درست در زمانی که برخی از نهادهای دولتی مراغه، کرونا را محدودیت با بهتر بگوییم بهانه‌ای برای کم‌تحرکی قرار دادند، برخی از مسئولان در جای‌جای کشور با عنایت به خلاقیت و ظرفیت فضای مجازی، خدمتگذاری را با شیوه‌های نوآورانه ادامه دادند.
ارایه خدمات از طریق فضای مجازی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی به صورت مجازی از جمله مهارت‌های انفرادی ورزش‌های رزمی، نمایشگاه‌های مجازی فرهنگی و هنری و موارد مشابه را می‌توان نمونه بارزی از همین خلاقیت و نوآوری در دوره شیوع کرونا دانست که گاه گُداری در سطح شهرستان مورد توجه قرار گرفته اما اکنون جای خالی آنها احساس می‌شود.
کم‌کاری به هیچ وجه پذیرفته نیست
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کم‌کاری به بهانه کرونا یا تغییر مدیریتی در شرایط فعلی کشور به هیچ عنوان پذیرفته نیست، بیان کرد: اگر روحیه خدمتگذاری بین مسئولان و کارکنان دولت وجود داشته باشد، بدون توجه به هر مسئله‌ای و به صورت شبانه‌روزی، برای رفع مشکلات مردم و ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم تلاش خواهند کرد.
علی علیزاده بیان کرد: رهبری نیز حرکت پرشتاب کشور به سمت جایگاه شایسته‌ را در زمان شروع به کار دولت سیزدهم یادآوری کردند و انتظار می‌رود تا هریک از مسئولان چه آنانی که در دولت دوازدهم روی کار آمدند و چه آنانی که به تازگی منصوب می‌شوند، به نقش خود در این حرکت جهادی به خوبی عمل کنند.
وی اضافه کرد: آنچه در زمان حاضر اهمیت دارد، روحیه جهادی برای رونق تولید، جلب رضایت مردم از سوی نهادهای خدمات‌رسان و اعتلای فرهنگی است و در صورتی که هریک از مسئولان به وظایف ذاتی خود به خوبی عمل کنند، حرکت جهشی مد نظر رهبری آغاز خواهد شد.
مدیریت جهادی را انقلاب اسلامی به ما آموخت
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مدیریت جهادی را به ما آموخت، بیان کرد: هر کاری به صورت جهادی انجام شود، موفقیت به دنبال دارد اما کار جهادی به معنای کم‌توجهی به قانون نیست و در قالب قانون هم می‌شود کار را به صورت جهادی انجام داد. 
سیدعلی موسوی با بیان اینکه موانع را بزرگ ندانستن و فراموش نکردن آرمان‌ها جزو رهنمودهای رهبری است، اضافه کرد: تلاش بی‌وقفه در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهت رسیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی نمونه عینی مدیریت جهادی است. 
وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در سازمان‌ها بیشتر به رهبری سازمان شباهت دارد تا مدیریت، اظهار داشنت: فردی که با روحیه جهادی در راس یک سازمان قرار می‌گیرد، وظیفه الهام‌بخشی و تاثیرگذاری را دارد و این موارد جزو وظایف مدیریت به شمار نمی‌رود. 
فرماندار مراغه بیان کرد: تمامی مدیرانی که اکنون در شهرستان دارای مسئولیت هستند تا آخرین روز فعالیت باید سازمان را در مسیر قانونی پیش ببرند و بستر مدیریت را برای مدیران جهادی و جوان آماده کنند. 
به گفته «موسوی»، مدیران شهرستان در بحث کرونا خوب درخشیدند و اکثر کارها به صورت جهادی پیش رفت؛ در این مرحله نیز کم‌تحرکی احتمالی را پیگیری خواهد کرد تا پویایی و تحرک در ادارات شهرستان کم‌رنگ نشود. 
وی اضافه کرد: با شناختی که از مجموعه‌های مختلف شهرستان داریم، برنامه‌های جهادی همچنان با جدیت ادامه خواهد یافت. 
به گزارش ایرنا تغییر مدیریتی در نظام مبتنی بر دموکراسی دینی از برکت‌های انقلاب اسلامی است و انتظار می‌رود تا روحیه انقلابی و جهادی در میان مدیران سازمان‌ها و ادارات تا آخرین لحظه خدمت و تغیییر حفظ شود. 
برچسب‌ها تولید داخلی مراغه گام دوم انقلاب دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/445021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟