پیام آذری

آخرين مطالب

آذربایجان‌غربی مقصدی برای نوروزگردی و روند افزایشی امیدوارکننده سفرها مقالات

آذربایجان‌غربی مقصدی برای نوروزگردی و روند افزایشی امیدوارکننده سفرها
  بزرگنمايي:

پیام آذری- در روزهایی که رنگ های کرونایی از قرمز به سمت زرد و آبی سوق پیدا کرده و افزایش قابل توجه آمار واکسیناسیون علیه کرونا، دل مردم را برای سفر در نقاط مختلف کشور قرص کرده است، آذربایجان غربی هم به مقصدی خوب برای نوروزگردان تبدیل شده است.

این استان که جاذبه های طبیعی و تاریخی آن و مردم میهمان نوازش، همواره برای مسافران خاطره انگیز بوده، در نوروز امسال نیز با افزایش قابل توجه سفر نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

هرچند در هفته نخست سفرهای نوروزی، به علت بارش باران و برف، کولاک و سرمای هوا، بسیاری از مردم ایران، از حضور در ارومیه و دیگر شهرهای شمالی و جنوبی آذربایجان غربی خودداری کردند ولی همه آمارهای اقامتی و سیاحتی در این استان مثبت بوده و البته امیدواری ها برای حضور بیشتر مردم در این استان در نیمه دوم سفرهای نوروزی با توجه به هوای کاملا بهاری پیش بینی شده، افزایش یافته است.

آذربایجان غربی با بیش از هزار و 700 اثر ثبت شده ملی تاریخی و دهها اثر طبیعی و بکر، همواره میزبانی برای مسافران در ایام مختلف سال بوده که انتظار می رود در نوروز امسال نیز همین روند تکرار شود و مسافران، روزهای خوبی را  در آن سپری کنند.

هرچند که آمار ارائه شده از سوی نهادهای مسوول هم حکایت از آن دارد که تاکنون نیز روند مناسبی در سفرها به این استان شاهد بوده ایم.

8 هزار مسافر نوروزی در هتل‌های آذربایجان غربی اقامت کرده‌اند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا سوم فروردین ماه جاری، هشت هزار مسافر در هتل های استان اقامت کرده‌اند که 90 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

یاسر رهبردین افزود: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی هم در این مدت بالغ بر چهار میلیون دستگاه بوده که 18 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تا سوم فروردین ماه جاری، از موزه ها و اماکن فرهنگی استان 17 هزار بازدید ثبت شده که در این خصوص نیز رشد 70 درصدی را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در نوروز امسال، از مجموعه هایی که در استان ثبت جهانی و ملی شده، بالغ بر 2 هزار نفر بازدید کرده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 120 غرفه صنایع دستی در شهرستان ها و مرکز استان طی ایام نوروز ادامه داد: هفت اتوبوس گرشگری نیز در 5 شهر بزرگ استان در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

وی به کاهش 2 درصدی تصادفات جاده ای آذربایجان غربی طی ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: 320 مورد تصادف در این مدت در جاده ها ثبت شده که امیدواریم روند کاهشی آمار در این حوزه ادامه یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم تعطیلات وضعیت آب و هوایی در استان مناسب تر خواهد بود پیش بینی می شود شاهد رشد تردد مسافری  و حضور مسافران و گردشگران در استان باشیم .

بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی 58 درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در هفته اول تعطیلات نوروز امسال 200 هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است.

جلیل جباری افزود: هفته اول تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازدید از موزه‌های استان 100 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در سطح استان بیشترین تعداد بازدید از موزه‌ها به تخت سلیمان تکاب با 557 نفر تعلق دارد و پس از آن قره‌کلیسای چالدران، موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه و تپه حسنلو نقده در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال آمارها نشان دهنده افزایش تعداد مسافران ورودی به استان است، اضافه کرد: مسافران ورودی به استان اغلب از شهرهای ساری، بوشهر، زنجان، تهران، تبریز، اردبیل و استان‌ها و شهرهای همجوار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در نیمه نخست تعطیلات به دلیل برودت هوا بسیاری از برنامه‌های نوروزگاه شهرستان‌ها برگزار نشد ولی برنامه‌ریزی شده این برنامه‌ها با افزایش دما در روزهای پنجم تا 12 فروردین 1401 در سطح استان برگزار ‌شود.

4 میلیون تردد نوروزی در جاده های آذربایجان‌غربی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طی هفته نخست اجرای طرح نوروزی در استان بیش از چهار میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده ها ثبت شد.

ارسلان شکری افزود: از این میزان سه میلیون و 600 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سواری و وانت بار بوده و 400 هزار تردد هم به ناوگان عمومی بار و مسافر اختصاص داشته است.

وی اضافه کرد: میزان تردد نوروزی در جاده های استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: طی مدت مشابه نوروز سال گذشته سه میلیون و 400 هزار تردد ثبت شده بود که امسال 600 هزار تردد افزایش دارد.

شکری همچنین گفت: در همین مدت افزون بر 80 هزار نفر مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند.

وی افزود: در هفته نخست اجرای طرح نوروزی، 689 ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی اقدام کرده اند که شاهد افزایش 13 درصدی مسافران و 273 درصدی در فعالیت ناوگان دربستی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

آمارهای پلیس هم حکایت از افزایش سفرها و ترددها در جاده های آذربایجان غربی دارد؛ امری که خود می تواند نشان دهنده حضور پررنگ نوروزگردان در این استان باشد.

ترددهای نوروزی با وجود بارش در آذربایجان‌غربی افزایش یافت

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به روان بودن ترافیک در جاده‌های استان گفت: طی ایام نوروز امسال، میزان تردد 22 درصد در جاده‌ها افزایش یافته است.

سرهنگ حجت مشتاق با بیان اینکه تلفات و مصدومان حوادث رانندگی طی نوروز امسال با افزایش قابل توجه نسبت به سال گذشته همراه است، اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، در ایام نوروز که ترافیک جاده ها هم زیاد است باید موارد ایمنی بیش از پیش رعایت شود.

وی اضافه کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب بی مورد و داشتن استراحت کافی قبل از سفر به منظور بالا بردن هوشیاری هر چه بیشتر رانندگان و سرنشینان، از عوامل کاهش حوادث رانندگی است.

البته در کنار افزایش سفرها، ایمنی مناسبی نیز در جاده های آذربایجان غربی وجود دارد که گزارش های اورژانس بر این امر صحه می گذارد.

ماموریت‌های اورژانس نوروزی در آذربایجان غربی کاهش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ماموریت های اورژانس استان در طول ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با وجود افزایش سفرها، یک درصد نیز کاهش یافته است.

دکتر محمدامین ولی‌زاد افزود: در هفته اول اجرای طرح نوروزی امسال هزار و 994 ماموریت توسط مرکز اورژانس آذربایجان غربی صورت گرفته در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و پنج ماموریت بود.

وی اضافه کرد: تکنسین ها و پزشکان مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان غربی در طول ایام نوروز در آماده باش کامل قرار دارند و در سریع ترین زمان ممکن، در محل حادثه حاضر می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: ماموریت‌های انجام شده طی نوروز سال گذشته بیشتر شهری بوده که به علت افزایش مسافرت در امسال، حوادث جاده ای افزایش یافته است.

ولی‌زاد اظهار کرد: خوشبختانه طی هفته نخست طرح نوروزی امسال، تعداد فوتی‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل بر اساس گزارش پلیس راه، کاهشی بوده که امیدواریم این روند تداوم یابد.

با توجه به این آمار و گزارشی که سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما و کاهش بارش ها دارد، انتظار می رود که در نیمه دوم تعطیلات نوروزی امسال، شاهد حضور پررنگ تر مسافران در آذربایجان غربی باشیم؛ امری که مقدمات آن به خوبی فراهم شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/474022/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟