پیام آذری

آخرين مطالب

سفر رییس جمهور، زمینه ساز جبران عقب ماندگی های ورزش آذربایجان‌شرقی ورزشي

سفر رییس جمهور، زمینه ساز جبران عقب ماندگی های ورزش آذربایجان‌شرقی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌ها و استعدادهای متعددی در حوزه‌ ورزش برخوردار است، اما غفلت از آنها در دولت‌های قبل موجب انباشت مشکلات و عقب‌ماندگی و یا در بهترین حالت در جا زدن این استان شده است.

به گزارش ایرنا، سفر قریب الوقوع بالاترین مقام اجرایی کشور به آذربایجان شرقی و بررسی طرح ها،مشکلات و موانع موجود در تمامی حوزه ها، این فرصت را برای مقامات، مسئولان و مردم فراهم می کند تا بدون واسطه و از نزدیک این موانع را با رئیس جمهوری در میان بگذارند و در کوتاه ترین زمان ممکن، راه برون رفت از آنها را پیدا کنند.
حوزه ورزش استان نیز مستثنی از مشکلات و ناکارآمدی ها در دولت های قبلی نبوده و طولانی شدن طرح های عمرانی و تزریق قطره چکانی بودجه به این حوزه و همچنین حمایت اندک و ناچیز از قهرمانان ورزشی این دیار، موجب بروز مشکلات بعدی و فرسوده شدن طرح های عمرانی ورزشی و مهاجرت قهرمانان ورزشی این استان به دیگر استان ها شده است.
به رغم فعالیت 49 هیات ورزشی در آذربایجان شرقی و وجود یک هزار و 200 مکان ورزشی و 630 باشگاه در این استان، کارنامه و عملکرد ورزش قهرمانی در شان استان نبوده و حضور کم تعداد ورزشکاران آن در جمع بهترین های کشوری و تیم های ورزشی در لیگ های سطح اول، موید این موضوع می باشد.
نزدیک به 160 هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در آذربایجان شرقی فعالند که در مقایسه با جمعیت چهار میلیون نفری این استان رقمی بسیار اندک است و همین امر موجب شده تا بودجه سالانه ورزشی اختصاص یافته به این استان که بر اساس تعداد ورزشکاران سازمان یافته صورت می گیرد، کفاف هزینه های ورزشی آن را ندهد و انتظار از دولت سیزدهم تجدید نظر در بودجه های ورزشی استان ها و برقراری عدالت توزیع بر اساس جمعیت، استعدادها و نیازهای ورزشی است.
مقامات و مسئولان استانی و ورزشی نیز در مصاحبه ها و گفت و گوهای خود بر این نکته که ورزش آذربایجان شرقی در جایگاهی که باید قرار ندارد، اشتراک نظر دارند و در دیدارها و جلسات خود با مقامات کشوری خواهان رفع کم توجهی های صورت گرفته در گذشته و احقاق حق ورزش آذربایجان شرقی شده اند.

پیام آذری


امکانات و زیرساخت‌های ورزشی آذربایجان‌شرقی وضعیت مناسبی ندارد
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار اخیر با مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان وضعیت مناسبی ندارد، خواستار نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان برای جبران کمبودها و رفع نواقص استان در این حوزه شد.
عابدین خرّم اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی و امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان متناسب با سابقه و افتخارات تبریز و آذربایجان شرقی در عرصه ورزش نیست و مردم استان و ورزشکاران در این خصوص به حق انتظار حمایت دارند.
وی گفت: در بسیاری از شهرهای استان، فضاهای ورزشی مناسب وجود ندارد که این وضعیت، حوزه ورزش قهرمانی و حضور ورزشکاران استان در مسابقات ملی و بین‌المللی را هم تحت تاثیر قرار داده است.
خرّم افزود: در حال حاضر بخشی از تجهیزات و اماکن ورزشی استان فرسوده شده و در برخی از پروژه‌های افتتاح‌شده نواقص بسیار است که ورزشگاه یادگار امام تبریز از جمله این پروژه‌هاست.
وی با بیان اینکه تعدادی از رشته‌های ورزشی را در قالب مسئولیت اجتماعی کارخانجات و واحدهای صنعتی، تحت حمایت قرار داده‌ایم گفت: اما همه این اقدامات، وابسته به زیرساخت است که در این زمینه نیازمند نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان هستیم.
خرم افزود: بخشی از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان جزو پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهور پیشنهاد شده است و امیدواریم با همت و تلاش جهادی مدیران حوزه ورزش شاهد تحولات خوبی در سال‌های آینده باشیم.
به گزارش ایرنا، آمار بروزی از تعداد طرح های ورزشی نیمه تمام استان وجود ندارد، اما طبق گفته وزیر ورزش، 6 هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد و در راستای پیگیری مقامات استانی و قول مساعدی که مسئولان کشوری داده اند استخر قهرمانی تبریز و ورزشگاه ملکان که از جمله طرح های نیمه تمام آذربایجان شرقی می باشد، قرار است تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد؛ بازسازی پیست ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز و مراغه هم امسال عملیاتی خواهد شد و این تنها جزئی از مطالبات ورزش استان از دولت سیزدهم است و امید می رود در سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان دیگر طرح های نیمه تمام ورزشی استان تعیین تکلیف شوند تا از هدر رفت سرمایه های ملی و استانی در طرح های نیمه تمام جلوگیری شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به رویکردهای عملی دولت سیزدهم به مقوله ورزش افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند در این حوزه جزو اولویت‌های دولت و مدیریت ارشد استان است.
خرم، توسعه فضاهای ورزشی را مهم‌ترین اولویت استان در این حوزه عنوان کرد و گفت: ورزش نباید تنها در شهرها متمرکز باشد و باید برای افزایش سرانه فضای ورزشی بویژه در مناطق محروم استان برنامه داشته باشیم.
وی همچنین حمایت از قهرمانان شاخص ورزشی و حل مشکلات آنان، احیای باشگاه‌های ریشه‌دار استان، استفاده از ظرفیت صنایع برای حمایت از ورزشکاران و باشگاه‌ها، تأمین امکانات و فضاهای مناسب برای توسعه ورزش بانوان، ارتقای زیرساخت‌های ورزشی برای کسب میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی و حمایت از ورزش معلولان را از دیگر اولویت‌های حوزه ورزش در استان ذکر کرد.

پیام آذری

دیگر طرح عمرانی ورزشی نیمه تمام در آذربایجان شرقی ورزشگاه 15 هزار نفری بناب است که مدت زمان اجرا و بهره برداری از آن طولانی شده و سازه های ورزشگاه در حال فرسودگی هستند و به رغم وعده های فراوان، هنوز افتتاح نشده و چشم امید ورزش دوستان بنابی در این زمینه به دولت سیزدهم دوخته شده است.
تکمیل استادیوم ورزشی 15 هزار نفری بناب در انتظار تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار
نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل استادیوم ورزشی 15 هزار نفری بناب به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان با تخصیص این اعتبار به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری از این مجموعه ورزشی باشیم.
حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با رؤسای هیأت های ورزشی شهرستان بناب افزود: با تکمیل زیرساخت های ورزش شهرستان انتظار داریم مردم برای سلامتی خود همت کرده و ورزش را در اولویت کارهای روزمره خود قرار دهند نوجوانان و جوانان هم در بعد قهرمانی گام بردارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تکمیل و بهره برداری از استادیوم ورزشی 15 هزار نفری شهرستان بناب را از دغدغه های اصلی مردم شهرستان اعلام کرد.

پیام آذری


تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام استان را در سفر رییس جمهوری پیگیری می کنیم
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در مصاحبه ای عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف طرح های ورزشی نیمه تمام استان در سفر رییس جمهوری به کار می گیریم و انتظارمان از همه دستگاه ها و هیات های ورزشی همراهی با اداره کل ورزش در این زمینه است.
حبیب ستوده نژاد، فراهم کردن زیرساخت ها را اصلی مهم در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی و زمان بندی برای تکمیل این طرح ها بسیار مهم است که با تحقق این امر به طور جدی وارد فاز ورزش در دو بعد قهرمانی و همگانی خواهیم شد تا ورزش استان به سطح اول کشوری هم در رشته های تیمی و هم انفرادی بازگردد.
آذربایجان شرقی نیاز مبرم به ساخت اماکن ورزشی جدید دارد مجموع مساحت اماکن ورزشی استان حدود 130هزار مترمربع است که حدود 43 هزار متر مربع آن فضاهای ورزشی روباز و 87 هزار متر مربع آن اماکن ورزشی سرپروشیده است و این به معنی سرانه پایین ورزشی در این استان مستعد از نظر ورزشی است که نیاز به توجه ویژه دولت دارد.
به رغم افتتاح طرح های عمرانی ورزشی و تکمیل پروژه های ناقص شامل سالن های سرپوشیده هرگلان عجب شیر، سالن نظرکهریزی هشترود، رزمی میانه، دوومیدانی تبریز، سالن ولیعصر میانه، سالن باغ معروف تبریز، سالن ورزشی اسفنجان اسکو، سالن ورزشی قاضی جهان آذرشهر، سالن کرمجوان مراغه، سالن رزمی مراغه، سالن مرکید مرند، سالن آقبلاغ ورزقان، سالن کندرود تبریز، سالن قره بابا بستان آباد، سالن حسرتان خداآفرین، سالن چلغایی بناب، سالن ورجوی مراغه، چمن مصنوعی بستان آباد و مینی چمن صوفیان، سالن ورزشی اونلیق میانه، تیراندازی اهر، سالن چند منظوره سهند اسکو، گنجینه کتاب هشترود، سالن بانوان مهربان سراب، استادیوم 5هزار نفری مراغه، استادیوم 5هزار نفری میانه، چمن مصنوعی سردرود و سالن ورزشی روشت بزرگ بناب در دولت قبل، این استان برای رسیدن به سرانه ورزشی یک متر مربع برای هر نفر فاصله زیادی دارد.

پیام آذری


مهم ترین مطالبه ورزشی که البته بیشتر از سوی باشگاه های خصوصی و هواداران و برخی هیات ها مطرح می شود توزیع عادلانه بودجه ورزشی بین تیم ها، باشگاه ها و هیات های ورزشی است و می توان گفت این مطالبه تنها مختص به ورزش آذربایجان شرقی نبوده و بیشتر استان ها از برخی ناعدالتی ها در این مورد و حمایت ویژه از برخی تیم ها گله مند هستند.
در این رابطه می توان به موضوع انتقال مالکیت تراکتور به شرکت مس اشاره کرد که طی آن هواداران خواستار بهره مندی این تیم پرطرفدار از منابع این شرکت و یا تحت حمایت قرار گرفتن از سوی دولت شده بودند چرا که به گفته مالک این باشگاه، بخش خصوصی تا حدی می توان در ورزش حرفه ای سرمایه گذاری کند و توان رقابت با دولت در این زمینه را ندارد.
دیگر باشگاه های ورزشی استان نیز همانند تراکتور که حامی مالی درست حسابی ندارند، خواستار برخورداری از امتیازات ویژه برخی تیم ها و حمایت دولتی هستند؛ باشگاه هایی که با حمایت بخش خصوصی و تحمل مشقت ها و رنج بسیار در لیگ برتر حضور می یابند اما به دلیل عدم توانایی مالی و نبود حامی قدرتمند، باید دوباره از صفر شروع کنند که تیم های فوتبال ماشین سازی تبریز و فجر سپاسی شیراز نمونه های بارز این کارزار نا برابر هستند.
هیات های ورزشی که تعدادشان در استان به 49 هیات می رسد بیشتر مواقع از نبود اعتبار شکایت دارند و انتظارشان از دولت و وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور، این است که در بحث حمایت از همه رشته های ورزشی و تخصیص بودجه به همه فدراسیون ها و هیات های ورزشی توجه یکسانی داشته باشند و بودجه ورزشی کشور را در حمایت از چند تیم خاص حیف و میل نکنند.
برچسب‌ها
آذربایجان شرقی تبریز وزارت ورزش و جوانان

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/481439/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟