پیام آذری

آخرين مطالب

صفهایی که خواب را بر مردم حرام کرده است مقالات

صفهایی که خواب را بر مردم حرام کرده است
  بزرگنمايي:

پیام آذری -  این روزها در سطح شهرارومیه و در برخی شهرهای آذربایجان غربی شاهد بازگشت صف های طولانی خرید نان در مقابل نانوایی ها هستیم. سال هاست روش غلط پخت نان ، کیفیت نامناسب نان و اخیراً تشکیل صف های طولانی خرید نان در ارومیه مورد انتقاد مردم است؛ اما تاکنون راه حلی برای آن توسط مسئولین اتخاذ نشده است.

چند روزی است که عکسی در فضای مجازی پخش شده که نشان می دهد در برخی مناطق ارومیه مردم از ساعت 3بامداد مقابل نانوایی ها برای خرید نان صف می ایستند.
هر از چند گاهی این مشکل ‌که زیبنده مردم این استان نیست مردم را با مشکلاتی رو برو کرده است و راهکارهای کوتاه مدت مسئولان نه کیفیت نان را بهتر کرده و نه توانسته جلو تشکیل صف های طولانی نان را بگیرد.
با بررسی که از چند نانوایی شد، عده ای از مردم معتقدند اغلب افرادی که در صف نان هستند خانوادگی خرید کرده، نان را به سوپرمارکت ها می فروشند و به نوعی از این طریق دنبال سود هستند.برخی نیز دلیل تشکیل صف های طولانی را کاهش سهمیه آرد نانوایی ها و کاهش زمان پخت نانوایی ها می دانند.
مسئولان در خصوص مشکل نان به مردم پاسخگو باشند
حجت الاسلام قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه باتاکید براینکه مشکلات نان شایسته استان نیست و باید سریعتر برطرف شود، تصریح کرد: مسئولین درخصوص مشکلات نان نیز به مردم پاسخگو باشند و برای حل مشکل از مردم کمک بخواهند.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: روش پخت و مصرف نان باید اصلاح شده و تنوع نان باید بیشتر شود.
وی یاد آور شد: تشکیل صفهای طولانی نان شایسته استان نیست و باید در این مسئله نظارت ها بیشتر شده و باید مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.
کمبودی در عرضه آرد در ارومیه نداریم
غلامحسین، عماری فرماندار ارومیه افزود: هیچ کمبودی و محدودیتی در خصوص عرضه آرد و توزیع نان نداریم و قیمت نان افزایش نخواهد یافت.
تخلف 157.7 میلیارد ریالی در حوزه آرد و نان آذربایجان غربی
حسین نجف زاده، مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: در 7ماهه سال جاری به شعب تعزیرات حکومتی استان 569 فقره پرونده تخلف ،احکتار و عرضه خارج از شبکه آرد توسط نانوایی‌های استان واصل شده که از این تعداد پرونده وارده به 566 فقره پرونده رسیدگی و متخلفین به پرداخت 61میلیارد و 313میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
نجف زاده در خصوص تعداد پرونده های تشکیل شده در بخش تخلفات عرضه نان نیز خاطر نشان کرد: در 7ماهه سال جاری تعداد 4546 فقره پرونده تخلفاتی ، گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه نان توسط واحد های نانوایی به شعب تعزیرات حکومتی استان واصل شد که از این تعداد پرونده به 4539 فقره رسیدگی و متخلفین به پرداخت 97میلیارد و 460میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند. 
وی یاد آور شد: هیچ گونه کمبودی در عرضه و توزیع آرد ونان در استان وجود ندارد و بازرسان تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی درحال نظارت برکار نانوایی‌ها هستند.
نجف زاده ادامه داد: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی و صنفی موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir و یا تلفن 135 به تعزیرات حکومتی استان و در همچنین تلفن 124 سازمان صنعت؛معدن وتجارت استان گزارش کنند.

پیام آذری

خرید بیش از نیاز و فروش به سوپرمارکتها علت ایجاد صفهای طولانی نان است
حسن زاده، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در گفت و گو باایسنا افزود: خرید بیش از نیاز نان ،انبار در خانه و فروش برای مغازه ها و سوپر مارکت ها دلیل اصلی تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایان سطح شهر ارومیه است.
وی با بیان اینکه کاهش سهمیه آرد نانوایان به ویژه نان لواش در ارومیه شایعه ای بیش نیست ، تصریح کرد: سهمیه آرد واحدهای نانوایان به هیچ عنوان کاهش نیافته بلکه در مواردی شاهد افزایش سهمیه آرد واحدهای نانوایی هستیم.
حسن زاده باتاکید بر اینکه عده ای از طریق خرید نان و فروش به آن به قیمت آزاد به سوپرمارکت ها درآمد زایی می کنند و این کار به شغل خانوادگی آنها تبدیل شده، اظهار کرد: هیچ گونه مشکلی در تهیه و توزیع آرد در استان وجود ندارد بلکه خرید بیش از نیاز و گاها خانوادگی شهروندان موجب ایجاد مشکل در روزهای اخیر شده است.
رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 1345 واحدنانوایی در ارومیه فعالیت دارند که سهمیه آرد همه واحد ها به روز تامین می شود.
وی یاد آور شد: قیمت هر قرص نان لواش درجه یک یارانه ای 480تومان ، لواش درجه 2 یارانه ای 300تومان، لواش سنتی 500تومان، سنگک دستگاهی 1800تومان، سنگک سنتی 2400تومان، بربری درجه یک یارانه ای 2400تومان بربری درجه 2 یارانه ای 1500تومان است.
حسن زاده با اشاره به اینکه هرگونه فروش نان در سوپرمارکت ها غیر قانونی است، ادامه داد: بازرس های اتحادیه نانوایان و تعزیرات حکومتی با مغازه دارانی که اقدام به فروش نان می کنند برخورد می کنند.
به گزارش ایسنا؛ ایجاد صف های طولانی به هر دلیلی در مقابل نانوایی ها مردم ارومیه را کلافه کرده و بسیاری از مسئولان در این شرایط سکوت اختیار کرده اند.هرچند، چند هفته متوالی است که امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه رسیدگی سریع به معضل پخت و توزیع نان را از مسئولان درخواست دارد اما در عمل هیچ اقدام عملیاتی برای حل مشکل نان مردم توسط مسئولان مشاهده نمی شود.
مدیران مربوطه باید این دغدغه مردم را در زمان کوتاه رسیدگی کنند تا لااقل در شرایط فعلی اقتصادی شهروندان حداقل در تامین نان که اصلی ترین ماده غذایی خانواده ها است با مشکل مواجه نشوند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/501378/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟