پیام آذری

آخرين مطالب

قوانین دست و پاگیر مناطق آزاد حذف می‌شود اقتصادي

قوانین دست و پاگیر مناطق آزاد حذف می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری- حجت‌الله عبدالملکی  در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اشکالاتی در مناطق آزاد در 2 بخش منطقه‌ای و ملی وجود دارد که مستلزم پیگیری در سطوح مختلف و اتخاذ راهکار برای رفع آن‌هاست‌.‌

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات حوزه ملی در اختیار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است که با صدور دستور و بخشنامه‌هایی باعث این مشکلات شده‌ایم و باید اصلاح شود و بخشی مربوط به دولت، مجلس است که نیازمند پیگیری است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای جهت بررسی قانون پایه مناطق آزاد تشکیل یافته تا ضوابطی که باعث نقض قانون اصلی گردیده احصا و حذف شود، با توجه به اینکه رئیس جمهور آشنا به دیپلماسی اقتصادی‌اند در رفع این مشکلات قطعا ما را یاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند شما که منتقد مناطق آزاد بودید چرا دبیری شورای عالی آن را قبول کردید؛ بر این باورم نفی با نقد متفاوت است و بنده جزو منتقدین بودم، نقدهایی متوجه مناطق آزاد است که این انتقادات نه به فعالین اقتصادی بلکه به ما وارد است و باید کارهایی در راستای توسعه صادرات و تولید انجام می‌دادیم که انجام نداده‌ایم.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه حق فعالان مناطق آزاد کشور برای بهره‌مندی از امتیازات پیش‌بینی شده در قانون مناطق آزاد باید حفظ شود، اظهار کرد: مشکلات مناطق در سطح ملی در 4بخش گمرکی، مالیاتی، ارزی و اداری می‌باشد و تلاش مضاعفی خواهیم کرد تا مرتفع شود.

وی با بیان اینکه از نظر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، واردات هر نوع کالایی به‌جز آنها که بر اساس قانون ممنوع شده، آزاد می‌باشد، گفت: در طی سالیان اخیر برخی ارگان‌ها و مراجع دیگر بسیاری از اقلام را محدود کرده‌اند که باید این موضوع دقیق بررسی شود.

وی بیان کرد: در خصوص قوانین مالیاتی به‌دنبال ایجاد بسته‌های مالیاتی هستیم و فراکسیون مناطق آزاد نیز با ما در رفع موانع همراه است، این موضوع به صراحت در قانون پیش بینی شده است و تلاش می‌کنیم از طریق مجاری قانونی موضوع را حل کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص مشکلات مربوط به استقرار گمرک ایران در محدوده مناطق آزاد گفت: گمرک جزو اولین دستورهای کاری ما است، به این موضوع به طور جدی ورود می‌کنیم تا موضوع گمرک را یک‌بار برای همیشه حل کنیم.

وی همچنین در خصوص الحاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به زیرمجموعه وزارت اقتصاد گفت: از نظر بنده این اتفاق خوبی است چون مناطق آزاد با ارگان‌ها و اداراتی مانند بانک‌ها، بورس، گمرک و.. سروکار دارند که همه اینها زیرمجموعه وزارت اقتصاد می‌باشند .


مشاور رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات مربوط به پرداخت مابه‌التفاوت ارزی و نیز تخصیص زمین جهت ساخت مسکن اظهار کرد: پرداخت مابه‌التفاوت ارزی کاری ناعاقلانه است که رفع آن در حال پیگیری است.

عبدالملکی ادامه داد: در خصوص تخصیص زمین جهت تامین مسکن کارگران در مناطق آزاد نیز به دنبال هیچ سودی نیسیتم و با کمترین قیمت باید زمین‌های مسکونی واگذار شود.

وی با ابراز شرمندگی از عدم وجود زیرساخت‌ها و ناراحتی سرمایه‌گذاران مناطق آزاد گفت: در چند سال گذشته روی زیرساخت‌ها کار نشده است؛ نیاز ما به برق بالا رفته ولی تولید برق به همان اندازه اضافه نشده است و باید برای رفع مشکلات زیرساختی مناطق، برنامه‌ریزی عملیاتی عاجل کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با کمک مناطق و متخصصین حوزه مناطق آزاد، ضوابط مناطق آزاد را پایش می‌کنیم تا برخی قوانین بی‌مورد و دست و پاگیر حذف شوند.

 در این نشست تعدادی از فعالان فرهنگی منطقه آزاد ارس از جمله جامعه هنری، برخی ار فعالین حوزه رسانه، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و جوانان به بیان دغدغه‌های خود و ارائه راهکار پرداختند.

افزایش بودجه فرهنگی منطقه آزاد ارس، تدوین برنامه فرهنگی و منسجم، نگاه ویژه به حوزه بهداشت و درمان و نیز نوسازی مدارس، توجه ویژه به مباحث آموزشی و فرهنگی دانش آموان و نوجوانان و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آنان از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.‌

حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر یکروزه خود، در بدو ورود به منطقه آزاد ارس به‌منظور بازدید از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و کشاورزی در محدوده خداآفرین حضور یافت‌.‌

بازدید از پروژه‌های مزارع مجتمع کشاورزی، گاوداری 22 هزار راسی، آبزی‌پروری 1500 تنی در خداآفرین، محدوده نوردوز و نشست با فعالان فرهنگی و اقتصادی از جمله برنامه‌های حجت‌الله عبدالملکی در سفر یک‌روزه به منطقه آزاد ارس بود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/505595/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟