پیام آذری

آخرين مطالب

افزایش 24 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی اجتماعي

افزایش 24 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مهر / مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در سال گذشته 991 میلیون دلار بوده که امروز به یک میلیارد و 233 میلیون دلار رسیده و رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد.
مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ضمن تشریح گزارش عملکرد یکساله اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: در آذرماه اولین سفر دور دوم هیأت دولت به خراسان جنوبی را داشتیم که در این سفر وزیر اقتصاد و دارایی نیز حضور داشتند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این سفر درخواست‌هایی از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد، بیان کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه باید بین حوزه مالیات معدنی انطباق وجود داشته باشد اما در سال‌های گذشته این تکلیف قانونی مغفول مانده بود.
ذاکریان ادامه‌ داد: در نهایت با سفر وزیر اقتصاد و دارایی آقای خاندوزی این مهم محقق شد و برخی پرونده‌های مالیاتی حوزه معدنی خراسان جنوبی که در سایر استان‌ها بود، منتقل شد.
یک گام مثبت در حوزه انتقال مالیات معادن
وی با اشاره به اینکه این یک فرایند مستمر است و همچنان پیگیری خواهیم کرد، گفت: در 6 ماهه اول امسال 91 میلیارد تومان مالیات این معدن کاران منتقل شده و 32 میلیارد تومان برای سه ماهه سوم محقق خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این سفر موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی هم مطرح شد، افزود: یکی از موضوعات مطرح شده دیگر در این سفر بحث استان بدون بیکار بود که رئیس جمهور مطرح کردند که خراسان جنوبی باید تبدیل به استان بدون بیکار شود.
ذاکریان با تأکید بر اینکه میانگین بیکاری در خراسان جنوبی دو درصد از میانگین کشوری کمتر است، بیان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود 7.1 درصد است.
وی گفت: البته نرخ بیکاری هیچگاه به صفر نمی‌رسد ولی اگر نرخ بیکاری به حدود سه درصد برسد برای ما مطلوب خواهد بود.
افزایش 50 درصدی سهم خراسان جنوبی از محل تسهیلات تبصره 18
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 سهم هر استان دو هزار و 200 میلیارد تومان برای سال 1401 پیش بینی شده بود، بیان کرد: در راستای رسیدن به کاهش نرخ بیکاری در خراسان جنوبی سهم استان از این محل سه هزار و 300 میلیارد تومان شد که یک رشد 50 درصدی خواهد داشت.
ذاکریان با بیان اینکه این طرح در یک بازه زمانی سه ساله اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 در سال 1400 تعداد دو هزار و 890 طرح مصوب داشتیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 مبلغ 868 میلیارد تومان تسهیلات در قالب هزار و 336 طرح پرداخت شده است، بیان‌کرد: ما مدعی العموم سرمایه گذاران در تمام زمینه‌ها هستیم و دغدغه‌هایشان را رسیدگی می‌کنیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از دیگر درخواست‌های در دست اقدام این است که مجوز ورود ماشین آلات کشنده خدمات شهری و کشاورزی از مرز ماهیرود داشته باشیم.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی خراسان جنوبی
ذاکریان در زمینه میزان سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی بیان کرد: در یک ساله اخیر (بهمن سال گذشته تا امروز) 242 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه آورده در این بخش 4.6 میلیون دلار بوده است، گفت: سرمایه گذاری مصوب خارجی در سال گذشته 991 میلیون دلار بوده که امروز به یک میلیارد و 233 میلیون دلار رسیده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد، بیان کرد: کشورهای چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه، پاکستان و عراق پیشتاز در سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی هستند.
ذاکریان در زمینه سهام عدالت نیز اظهار کرد: در آذر سال جاری برای افرادی که ارزش سهام عدالت آن یک میلیون تومان بود مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان سود واریز شد و برای سایر افراد به تناسب ارزش سرمایه گذاری سود سهام عدالت در سال جاری واریز شده است.
مجموع سود سهام عدالت واریزی
وی گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، برای افرادی که ارزش اولیه سهام عدالت آنان 492 هزار تومان بوده یک میلیون و 512 هزار تومان و برای افرادی که ارزش اولیه سهام عدالت آنان 532 هزار تومان بوده است یک میلیون و 634 هزار تومان و برای افرادی که ارزش اولیه سهام آنان یک میلیون تومان بوده، سه میلیون و 51 هزار و 700 هزار تومان سود واریز شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در مورد اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون 51 لایه اطلاعاتی از پهنه 15 میلیون هکتاری خراسان جنوبی شناسایی شده و در مجموع 117 زمین در قالب 90 طرح سرمایه گذاری آماده پیشنهاد به سرمایه گذار داریم.
ذاکریان با تأکید بر اینکه تا پایان بهمن ماه اطلس سرمایه گذاری تحت وب خواهد شد، بیان کرد: در این صورت فرایند اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی و زمان بر شدن آن حذف می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری سرمایه گذار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی خراسان جنوبی تاکنون هزار و 350 میلیارد تومان است، ادامه داد: در قبل 300 میلیارد تومان تخصیص داشتیم و همچنین 350 میلیارد تومان روز گذشته ابلاغ شده است.
پیرامون جذب اعتبارات تعجیل کنید
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای جذب این اعتبار شتاب به خرج دهند، افزود: اگر اسناد مالی سازمان‌ها و ادارات آماده است در این زمینه تعلل نکنند.
ذاکریان یادآور شد: اعتبار هزینه‌ای که در قانون بودجه 1401 برای استان دیده شده است در مجموع 642 میلیارد تومان است که با پیگیری‌ها بی شک این رقم برای خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت.
وی گفت: اگر مؤدیان مالیاتی ادعای غیرعادلانه بودن مالیات را دارند می‌توانند به هیأت ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم مراجعه کنند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی اظهار کرد: تعداد شکوائیه‌های واصله در این زمینه که از سال 97 تا 1401 داشتیم دو هزار و 894 مورد بوده که این آمار در سال 1400 تعداد 342 مورد و در سال جاری نیز 383 مورد بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/526171/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟