پیام آذری

آخرين مطالب

جشن 44 سالگی انقلاب در نقطه مرزی خداآفرین سياسي

جشن 44 سالگی انقلاب در نقطه مرزی خداآفرین
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی شهرستان خداآفرین در نقطه صفر مرزی میزبان جشن چهل و چهار سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به بهانه افتتاح چندین طرح عمرانی، راهسازی و آموزشی با حضور استاندار آذربایجان شرقی بود.
اما وجه ممیزه سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان خداآفرین نه در افتتاح حدود 800 میلیارد تومان طرح، بلکه حضور وی در میان مردم، نشستن پای صحبت های آنان و قول حل مشکلاتشان بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
خودروی عابدین خرم، در سفر به شهرستان خداآفرین به طور ناگهانی از جاده اصلی خارج شد و راه خود را به سمت روستای «همنشین» کج‌ کرد.
وقتی خودرو در دل روستا مقابل منزلی توقف کرد، پیرمرد و پیرزن مهربان و میهمان نوازی به استقبال استاندار آمدند که مشخص شد پدر و مادر شهید میرزایی هستند که برای دفاع از دین و وطن از این دیار دلاورپرور برخاسته و برای پیوستن به رزمندگان هموطنش، راه خود را به جبهه های حق علیه باطل کشیده است.

پیام آذری

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار پای صحبت های پدر شهید میرزایی نشست، از او درباره نحوه فعالیت مسئولان و رسیدگی شان به مشکلات مردم پرسید و پیرمرد مهربان با صمیمیت و سادگی تمام به سوال های او پاسخ گفت.
خرم بعد از خداحافظی از خانواده شهید میرزایی و قدردانی از میهمان نوازی آنان برای افتتاح طرح 14 ساله بر زمین مانده پمپاژ آب از رودخانه ارس، در روستای «ابراهیم سمیع» حاضر شد تا این پروژه عمرانی را که ارزش روز آن 300 میلیارد تومان بود افتتاح کند.
استاندار آذربایجان شرقی بر طبق روال معمولش، روبان این طرح را نیز به دست خانواده شهید برید تا با بهره برداری از آن 700 هکتار از اراضی دیم روستای «ابراهیم سمیع و چند روستای همجوار دیگر زیر کشت آبیاری مکانیزه برود و میزان تولید در هر هکتار از 1.5 تن به 8 افزایش یابد.
اما این پایان آیین افتتاح طرح پمپاژ آب «ابراهیم سمیع» توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نبود و استاندار بعد از آن در میان جوانان روستایی محل حاضر شد و بیش از نیم ساعت با آنان به گفت و گو پرداخت.
جوانان روستا در این دیدار میدانی در کنار استخر آب طرح پمپاژ از دغدغه های مردم گفتند و استاندار آذربایجان شرقی نیز با حوصله تمام به حرف های آنان گوش کرد و در موارد لازم پاسخ گفت.

پیام آذری

وقتی یکی از جوانان روستا از خراب شدن سیستم لوله کشی مزارع بالادست طرح پمپاژ ابراهیم سمیع به دلیل گذشت زمان، تردد کشاورزان و آفتاب سوختگی سخن گفت، نماینده عالی دولت پاسخ داد که این مشکل به دلیل نبود آب در شبکه تا به امروز بوده و از این پس با توجه به امکان پمپاژ آب، رفع این نواقص با همت شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان میسر است.
در حاشیه این دیدار سرپایی و چهره به چهره که با سادگی و صمیمیت تمام برگزار شد، بزرگان روستا که با پرچم سه رنگ کشورمان به دیدار استاندار آمده بودند، از اینکه بالاخره نقطه پایانی بر این طرح راکد گذاشته شد، قدردانی می کردند.
استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاحیه این طرح سخنرانی کوتاهی هم در بین مردم و مسوولان شهرستانی و استانی داشت که ختم کلام آن، «پرهیز دولت از کلنگ زنی طرح های جدید و انباشت طرح های نیمه تمام»، «عذرخواهی از مردم منطقه به دلیل کوتاهی های قبلی در تکمیل به موقع طرح» و «صادق الوعد بودن دولت سیزدهم و اولویت توسعه و عمران و آبادی مناطق مرزی برای آن» بود.
خرم از مردم به عنوان عامل اصلی توسعه و پیشرفت نقطه صفر مرزی در شهرستان خداآفرین نام برد و تاکید کرد که دولت نیز همه توان خود را برای فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز به کار می گیرد.
مقصد بعدی استاندار آذربایجان شرقی بعد از خداحافظی از مردم حاضر در محل، افتتاح طرح تونل و جاده جایگزین سدهای «خداآفرین» و «قیزقلعه سی» بود.
خرم این طرح عمرانی بزرگ به ارزش روز 400 میلیارد تومان را نیز که توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی اجرا شده بود، به دست پدر شهید افتتاح کرد.
حضور در مدرسه 6 کلاسه تجدید بنا شده شهر «خمارلو»، مرکز شهرستان خداآفرین، زیباترین صحنه سفر یک روزه نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی به این منطقه بود.

پیام آذری

خرم ابتدا به همخوانی گروه سرود مدرسه از آهنگ سردار شهید سلیمانی گوش داد، سپس در سخنان کوتاهی از ساخت و تجدید بنای هفت مدرسه در شهرستان خداافرین با حدود 57 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح در دهه فجر امسال خبر داد و با عبارتی ساده، دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم دلاور این خطه را بازگو کرد.
او با اشاره به سخنان یکی از کهنسالان منطقه مبنی بر اینکه «قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منطقه ما از جاده، برق، گاز و آب رسانی محروم بود»، اعلام کرد که خوشبختانه امروز همه این خدمات در شهرستان فراهم است، اما ما به این میزان نیز قانع نیستیم و باید تلاش کنیم خدماتی بسیار بیشتر از اینها به مردم ارایه کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی در این آیین نیز روبان قرمز مدرسه را به دست یک دانش‌آموز دختر برید، بر صندلی دانش آموزی در یکی از کلاس های درس نشست و در نهایت با دانش آموزان عکس یادگاری گرفت.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی پس از آن میهمان تلاشگران کارخانه تولید آب میوه شد که با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومانی، زمینه اشتغال 55 نفر از جوانان منطقه را فراهم می آورد.
خرم، بریدن روبان افتتاح این طرح تولیدی در حاشیه رودخانه مرزی ارس را نیز به یک برادر شهید سپرد تا نشان دهد که دولتمردان دولت سیزدهم دل در گروی مردم دارند و خود را خدمتگزار آنان می دانند.
بی شک یکی از جلوه های زیبای سفر یک روزه استاندار آذربایجان شرقی، توقف گاه و بیگاه او برای شنیدن درد دل یک شهروند، گرفتن نامه هموطنی و پاسخ به سوال شخص دیگری درباره مشکل یا مسأله فردی بود.
خرم پس از پایان سفرش به شهرستان خداآفرین در مسیر بازگشت به تبریز، راه خود را به سمت رودخانه «پیغام چای» شهرستان کلیبر کج‌ کرد تا از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی آن قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی در کولاک برف، عوامل اجرایی طرح سد «پیغام چای» را به محل ساخت تاج سد برد و پس از شنیدن صحبت های آنان به صراحت تمام اعلام کرد که پیمانکار طرح باید در اسرع وقت نسبت به اجرای آن بر اساس برنامه زمان بندی و متناسب با اعتبار 40 میلیارد تومانی تخصیص یافته اقدام کند و در مقابل هر گونه کوتاهی در اجرای آن پاسخگو باشد.

پیام آذری

وی خطاب به فرماندار کلیبر و مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز تاکید کرد که هیچ گونه اعمال در اجرای طرح را نمی پذیرد و اگر نمی توانند مشکلات موجود را در سطح شهرستان خل کنند، مدیریت ارشد استان ورود کند.
بازگشت از محل ساخت سد «پیغام چای» به تبریز با کولاک شدید در جاده کلیبر به اهر همراه بود و با توجه به تاریکی هوا و لغزندگی جاده به دلیل بارش برف، حرکت خودرو با سرعت بیش از 30 کیلومتر در ساعت میسر نبود.
وقتی خودروی حامل استاندار آذربایجان شرقی و همراهانش در مقابل ساختمان تاریخی استانداری توقف کرد، خیابان ها خلوت و اغلب مغازه های شهر تعطیل بودند؛ و بدین گونه پرونده سفر دیگری از سفرهای نماینده عالی دولت به یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی در منتهی الیه شمال غرب کشورمان بسته شد.

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/527273/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟