يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در دستور کار است

تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در دستور کار است
پیام آذری - معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: رسالت متولیان نظام تعلیم و تربیت کمک و تسهیل رشد همه جانبه دانش آموزان است.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: رسالت متولیان نظام تعلیم و تربیت کمک و تسهیل رشد همه جانبه دانش آموزان است.

غلامرضا فدوی در گفت و گوی اختصاصی با سایت اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه امروز در آموزش و پرورش نیازمند آن هستیم که به گفتمان واحدی از معنای تربیت بر اساس سند تحول بنیادین برسیم اظهار داشت: این گفتمان و معنای واحد از تربیت باید در تمامی مدارس استان استقرار کامل یافته و عملیاتی شود. خواسته سندتحول از مدرسه، تربیت تمام ساحتی است و رسالت متولیان نظام تعلیم و تربیت کمک و تسهیل رشد همه جانبه دانش آموزان است.
وی افزود: الویت های مهم معاونت پرورشی و فرهنگی برای سال تحصیلی جدید ، سه موضوع مهم نماز و قرآن، تقویت عشق به میهن و هویت ملی دانش آموزان و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ( برنامه نماد) خواهد بود.
این مقام مسئول گفت: سال تحصیلی آینده و در راستای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان ، تقویت هویت ملی و عشق به میهن و عشق به پرچم و سرود ملی در سطح مدارس به جد پیگیری خواهد شد.
فدوی ادامه داد: همزمان با شروع سال تحصیلی و در راستای تربیت عبادی، اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان، برای اقامه نماز جماعت مدارس و انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و حفظ معلم محور جزء سی قرآن، اهتمام بیشتری خواهد شد.
وی افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، فرایندهای برنامه نماد بخوبی در حال پیگیری است و جلسات هماهنگی میز نماد باید هدفمند و جدی برگزار شود. در این راستا همه مناطق آموزشی استان، باید اطلس آسیب‌های روانی دانش آموزان را بر اساس داده های غربالگری نماد و اطلس آسیب‌های اجتماعی را بر اساس داده های سامانه رصد و پایش ترسیم کنند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت: در طول تابستان بیش از 1000 پایگاه در سطح مراکز آموزشی و پرورشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در رشته های مختلف قرآنی، علمی و آموزشی، ورزشی ، هنری و مهارت آموزی فعال هستند. همچنین در طول تابستان ، در کارگروه تربیتی و تندرستی پروژه مهر 1404 تلاش می کنیم سهم مان در بازگشایی مطلوب و بی دغدغه مدارس در مهرماه را ایفا کنیم.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد بجای اینکه دانش آموزان، صرفا مخاطب برنامه های ما باشند، میدان دار و کنش‌گر فعالیت‌های پرورشی شوند. در این راستا رسالت اصلی عوامل پرورشی مدارس، شناسایی استعدادها و قابلیت های دانش آموزان و سازماندهی همه آنان در تشکل های رسمی مدرسه ، همیاری ها و نقش های مختلف مدرسه خواهد بود. بنابراین فراگیر سازی برنامه های پرورشی و تقویت تشکل های دانش آموزی و ایجاد زمینه و بستر لازم برای کنش‌گری فعالانه دانش آموزان در امورات پرورشی، از سیاست های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی آینده خواهد بود.
فدوی گفت: در دو سال گذشته، شاهد موفقیت چشمگیر دانش آموزان استان در کسب رتبه های برتر کشوری در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی هنری از جمله پرسش مهر ریاست جمهوری ، فردا، کتابنوش و نوجوان سالم بودیم و افزایش مشارکت دانش آموزان در این مسابقات و جشنواره ها از مرحله مدرسه ای تا کشوری با هدف شناسایی و هدایت استعدادها، ایجاد نشاط ، خودباوری و تقویت اعتماد به نفس مورد توجه جدی خواهد بود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای پرورشی و مشاوره مدارس باید بر اساس نیاز واقعی و با اولویت مدارس کم برخوردار دارای آسیب و دانش آموز زیاد انجام شود اما متاسفانه در خیلی از مدارس بدلیل کمبود نیرو، مشاور و مربی پرورشی متخصص نداریم.
فدوی در پایان گفت: تلاش می کنیم با تعامل خوب ، جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امامان جمعه محترم، حوزه های علمیه، ستاد اقامه نماز، سپاه شهدا، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بنیاد مهدویت، جبهه فرهنگی انقلاب، کمیته امداد، نیروی انتظامی، معاونت پیشگیری دادگستری، علوم پزشکی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بنیاد برکت، حوزه هنری انقلاب اسلامی، هلال احمر و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای توانمندسازی عوامل مدارس و دانش آموزان برنامه ریزی داشته و برخی از کمبودهای مالی و نیروی انسانی را جبران کنیم.


نظرات شما