چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

مدرسه موفق در برنامه های آموزشی، رویکرد تمام ساحتی را مد نظر قرار می دهد

مدرسه موفق در برنامه های آموزشی، رویکرد تمام ساحتی را مد نظر قرار می دهد
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان بستری مناسب برای تربیت نخبگان متعهد و انسان‌های اخلاق‌مدار هستند، تک محوری آموزشی را در هر مدرسه ای مورد انتقاد قرار داد و بر لزوم پیش‌روی تمام ساحتی جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت، تاکید نمود و موفقیت در مدارس را در گرو آن دانست.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان بستری مناسب برای تربیت نخبگان متعهد و انسان‌های اخلاق‌مدار هستند، تک محوری آموزشی را در هر مدرسه ای مورد انتقاد قرار داد و بر لزوم پیش‌روی تمام ساحتی جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت، تاکید نمود و موفقیت در مدارس را در گرو آن دانست.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح چهارشنبه، هفتم آبان ماه در جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان با قدردانی از مدیران و عوامل مدارس استعدادهای درخشان، آنان را پرچمداران اندیشه، ابتکار و تفکر دانست و بر لزوم توامندسازی روز افزون عملکرد مدیران این مدارس تاکید کرد و نقش این مدارس را در تربیت سرمایه‌ها و مدیران و نخبگان کشور مورد تاکید قرار داد.
وی، انتظارات ویژه آموزشی و تربیتی از مدارس استعدادهای درخشان را مورد اشاره قرار داد و افزود: نیازمند مدیرانی در این مدارس هستیم که بتوانند بین هوش علمی و هوش اجتماعی دانش‌آموزان توازن برقرار نمایند.
صادقی افزود: ممتاز بودن یک دانش‌آموز در کسب نمره 20 خلاصه نمی‌شود و برای تربیت شهروندان خوب، ضرورت دارد رفتار، منش دانش‌آموز نیز مورد توجه قرار گیرد و بستر پرورش تفکر انتقادی و روحیه خدمت به وطن نیز در آنان فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر جایگاه خرد جمعی و مشورت به ویژه در خصوص انتصاب مدیران مدارس استعدادهای درخشان، بیان کرد: بخش اعظمی از تحول در نظام آموزشی به مدیران مدارس وابسته است و محور اصلی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش، مدیران مدارس می باشند.
صادقی همچنین خطاب به مدیران مدادس توصیه نمود: سعی کنیم محیط مدرسه را به محیطی پویا، اخلاق‌مدار و امیدآفرین تبدیل کرده و دانش‌آموزان را به ‌حفظ ارزش‌ها و رعایت احترام متقابل سوق دهیم؛ در این صورت است که اقدامات ما منتج به تربیت نسلی خلاق، پرسشگر و خودباور خواهد شد.
وی، توجه به برنامه‌های تربیتی و پرورشی در کنار آموزش و رعایت حد اعتدال و داشتن برنامه‌ریزی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تنها به مدیر اجرایی بودن اکتفا نکنیم بلکه مدیر راهبردی باشیم و برای افق‌های مدرسه برنامه‌ریزی کنیم، چرا که مدیران راهبران علمی مدرسه هستند.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی با جدیدترین نظریه‌های یادگیری روانشناسی و پرورش استعدادهای برتر گفت: نگاه مدیر مدرسه تیزهوشان نباید تنها به آموزش محدود شود بلکه باید تمامی جوانب رشدی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول شرکت منظم دانش آموزان در برنامه های مدرسه را مورد تاکید قرار داد افزود: حضور منظم و مستمر دانش‌آموزان در مدارس در طول سال تحصیلی یک ضرورت است و و در برخی موارد علل عدم تمایل برای پیروی از برنامه های درسی باید ریشه‌یابی شود تا تدابیر لازم در این خصوص در دستور کار مدیران محترم مدارس قرار گیرد.
وی، پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت استعدادها و رتبه‌های برتر و نیروهای جوان و مستعد، مورد توجه قرار گرفتن تحولات علمی و فناوری‌های روز دنیا از جمله هوش مصنوعی و کارهای پژوهشی، توانمندی در مدیریت انسانی و آموزشی و هم اندیشی با معلمان و دانش‌آموزان و برخورداری از روحیه انگیزه بخشی و الهام بخشی و پرورش آن در بین همکاران و دانش‌آموزان را از جمله انتظارات ویژه از مدارس استعدادهای درخشان، دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، توجه به استعدادهای دانش‌آموزان و تفاوت‌های فردی، محبت و رعایت احترام در کنار اقتدار مدیریتی را از دیگر توصیه‌ها به مدیران برشمرد و خاطرنشان کرد: ضمن پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان از دانش‌آموزان خلاق و توانمندی‌های مختلف آنان در امور مدرسه استفاده کنیم.
لزوم رعایت انضباط مالی، ارزیابی مستمر عملکرد معلمان و دانش‌آموزان و ارائه عملکرد به دانش‌آموزان نیز از دیگر توصیه‌های صادقی به مدیران مدارس سمپاد بود.
وی در این خصوص گفت: مدیر موفق کسی است که ضمن راهبری مدرسه، محور آن نیز باشد؛ مدیر موفق به دنبال پیش‌بینی آینده نخواهد بود بلکه از امروز آن را خواهد ساخت.
گفتنی است؛ در این جلسه دو تن از مدیران مدارس استعدادهای درخشان به نمایندگی از دیگر مدیران حاضر به تبیین دغدغه‌های خود از جمله عدم تخصیص نیروی انسانی کافی بویژه معاون پرورشی و فناوری و نیروی خدماتی و لزوم تجهیز مدارس به مانتیورهای هوشمند پرداختند.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری


نظرات شما